نوشته شده توسط : ساحل

پیش تر در وبلاگ وبزی به طرح نکات طلایی سئو و چگونگی کسب رتبه های برتر در گوگل پرداختیم، اصول و الفبای کلی بهینه سازی که رعایت هر کدام از آنها می تواند کارایی بسیار مهمی در شفا سئوی تارنما شما بگذارد. احد از مهم ترین این اصول، انتخاب واژه ها کلیدی است. این واژه ها به راستی همان عبارت هایی هستند که منجر به جذب بازدید کننده از گوگل و دیده شدن در نتایج جست و جو خواهند شد. هر چقدر در برگزیدن درست این واژه ها و عبارت های کلیدی دقت اکثریت به خرج دهید، گمان کردن کامیابی تان نیز بیشتر خواهد شد.

در این نوشتار با شناسایی 8 روش کارآمد در یافتن واژه ها کلیدی، به رسیدگی و آموزش بکارگیری آنها در نگارش مطالب استاندارد و سئو شده پرداختیم. با ما به اتفاق باشید...

 

 

1. استفاده از پیشنهادات گوگل

پیشنهادات گوگل یکتا از بهترین منابعی است که می توانید برای یافتن واژه ها کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و چشم براه پیشنهادات بمانید.

گوگل همواره به تعقیب نمایش مفیدترین نتایج و هدایت شما به آن صفحات است و سعی می کنند واژه ها پرتکرار و متداول را به شما توصیه دهد. وقتی عبارتی به احد از پیشنهادات گوگل بدل می شود، می توانیم به ارزش آن پی ببریم و نتیجه بگیریم که افراد زیادی به دنبال جست و جوی آن هستند.

هرچند که الگوریتم های گوگل در نمایش نتایج، اندک به یکی دو پارامتر مشخص نیست و شدنی است بسته به عوامل متنوع تغییر کنند، ولی مهم ترین هدفش رساندن شما به نزدیک ترین و ریزبین ترین نتیجه است که تقسیم عمده ای از این سوژه بواسطه‌ی محبوبیت و میزان جست و جوی آن تعیین می شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: آموزش ثبت سایت در گوگل

 

2. جست و جوهای مرتبط گوگل

است در عبارت های پیشنهادی گوگل به محض تایپ کردن یک واژه یا جمله روی صفحه نقش می بندند، ولی جست و جوهای پیوسته بعد از اینکه دکمه‌ی اینتر را تنگنا دادید، صحیح در انتهای نخستین صفحه‌ی جست و جو و زیر پسینیان نتیجه به نمایش درمی آیند.

در این تقدیر می توانید به احسان عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. عموما گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی شما را در این تقدیر پرتو خواهد داد.

 

جست و جوهای مرتبط گوگل


3. استفاده از ابزارهای متفاوت در یافتن کلمات کلیدی

برای تحلیل واژه ها و یافتن پیشنهادات جدید، بایسته است که از ابزارهای این دامنه استفاده کنید. توصیه ما بکار بستن همزمان چندین دست موزه و مرجع مختلف، مقایسه‌ی نتایج آن و در نهایت برگزیدن نهایی است. چرا که هر کدام از این ابزارها، بخشی از شمردن را در کمر بستن دارند و تحلیل شان شدنی است نسبت به نا و جامعه کاربران، دچار محدودیت هایی باشد. خصوصا در تحلیل رفتار کاربران ایرانی که گاهی با برخی محدودیت ها و تحریم ها دست به گریبان هستند.

وقتی تنها به بررسی واژه ها در یک دست موزه اکتفاء می کنید، احتمالا بخش عمده ای از کاربران و متعاقبا عبارات مهم زیاد زیادی را از دست خواهید داد.


Google Keyword Planner محیط‌ مناسبی برای بررسی محبوبیت واژه ها مختلف در بین کاربران و ترجیحات شان برای جست و جو نسبت به یک سوژه مشخص است، اما اگر به دنبال منابع دیگری می گردید ما این موارد را نیز به شما رهنمود می کنیم که مطالعه‌ی گزارش های هرکدام و تجمیع آمارهای توسط آمده از هر ابزار، اطلاعات فوق العاده مهمی را به شما خواهد گفت:

 

1. Keyword Tool بعنوان یک افزار مجانی و نیرومند می تواند به شما در یافتن واژه ها کمک کند. ویژگی مثبت این دست موزه پیشنهاد واژه ها طولانی ولی پر استفاده و مورد جست و جو در بین واژه های گوناگون است. کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) نرخ تبدیل فوقانی دارند و رقابت بر راز آن ها کمتر است. برای درک بهتر این مفهموم به مثال ذیل دقت کنید.


پیداکردن کلمات کلیدی طولانی در گوگل

 

1. Google Trends اینکه مردم در حال آماده چه چیزی را بیشتر جست و جو می کنند و از کدام کلمات بهره‌گیری می کنند، به تفکیک زبان و مناطق جغرافیایی گوناگون می توانید در گوگل ترندز ببینید.

3. شبکه های اجتماعی گذرگاه سایر پیدا کردن واژه ها مرتبط از پیشنهادات و نتایج جست و جو در یوتیوب، توئیتر یا اینستاگرام است که با پروا شمار بالای کاربران شان سنجه نکویی در تشخیص ارزش و محبوبیت یک عبارت بشمار می روند.

 

 

4. آنالیزور ها و آمارگیرها

آمارگیرها نقش مهمی در تعیین راهبرد سئوی شما ایفا می کنند. نگریستن کانال های ورودی، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان، تحلیل رفتار آنها و... بخشی از امکانات متعددی است که آمارگیرهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می کنند.

 

پیشنهاد می نماییم این مقاله را هم بخوانید: تعلیم به کارگیری گوگل آنالیتیکس و رسیدگی شدامد سایت

 

درست است که ابزار های تحلیل گر آنلاین در درستی "همه چیز" را به شما نمی گویند یا تقسیم ناچیز گزارش هایشان کمی با تاخیر به اتفاق است، با این حال می توانید احصاء کلی از کلمه هایی که باعث شدند بازدیدکننده به سمت شما بیاید را در پنل کاربری خویش ببینید. با یافتن عبارت های اصلی که سبب شده اند گوگل مخاطبان را به سایت شما ارجاع دهد، به ریشه‌ی ارزشمندی دست می یابید که مانور دادن روی همان کلمات، می تواند ترافیک اکثریت نیز به سمت شما بکشاند.

 

پیشنهاد می کنیم این نوشتار را هم بخوانید: 7 تدبیر پابرجا کردن شده برای افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین شما

 

هرچند کلماتی که از طریق می یابید، الزاماً هدف اصلی شما نیستند و ممکن است به یک صفحه‌ی مشخص از سایت شما نیز منجر نشود. ولی در هرحال برایتان بازدیدکننده می فرستند و این ارزش دارد. برای مثال یک جست و جو را در نظر بگیرید که صفحه ای تحت آن عنوان هستی ندارد و گوگل تنها به نمایش چند نتیجه پیوسته اکتفا می کند. شما بعنوان یک تولید کننده درونمایه با استفاده از این فرصت و نگارش مطلبی با همین عنوان و حول همین موضوع، می توانید بازدیدکنندگان بسیاری به سوی خویش سرازیر کنید.

 

چگونگی یافتن کلمه کلیدی

 

5. بررسی گزارش تبلیغات

اگر کمیپن تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز دارید، گزارش های آن از نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل گواهمندی ترین مرجع برای نگریستن وضعیت تان خواهند بود. گوگل ادز اطلاعات به مراتب دقیقی تری نسبت به گوگل آنالیتیکس و دیگر آمارگیرها به شما ارائه می کند و خواهد گفت کاربران نسبت به چه عبارت هایی میل بیشتری اثر داده اند و کدام کلمات، واژه ها کلیدی و ارزشمندی به حساب می آیند.

از تعداد کلیک های هر کدام از مواردی که برای تبلیغات درنظر گرفته اید، می توانید در برگزیدن تیتر ها و توضیحات مطالب هم کاربرد کنید و سئوی ارگانیک خویش را بهبود ببخشید. همان چیزی که آمارگیرها تقریبا در ارائه‌ی ریزبین آنها اهمال می ورزند :)

 

 

6. بررسی سایت های پرسش و پاسخ

جمله های سوالی نیز می توانند ایده‌ی نکویی برای تیتر اصلی یک مطلب یا واژه ها کلیدی آن باشند. تارنما های زیادی هستی دارند که کاربران در آنها به پرسش و پاسخ درباره موضوعات گوناگون مشغول هستند. سایت هایی همانند Ask ، Yahoo Answers ، LinkedIn Answers یا مثال های درونی که با یک جست و جوی اختصار می توانید آن ها را پیدا کنید.

سوالاتی که در این وب سایت ها مطرح می شود، عبارت های بلند تری بوجود می آورد که امکان چشم وهمچشمی را برای شما ساده تر می کند. در این شرایط احتمال کامیابی شما در رسیدن به صدر نتایج جست و جو نیز افزایش می یابد.

نکته حائر اهمیت توجه به میزان بازدید صفحه و شمار استجابت ها و نظرات تألیف شده نسبت به یک پرسش است که می تواند معیاری از کل گیر بودن و محل بحث بودن آن سوژه باشد. در عقیده داشته باشید که همه آنچه که به عنوان سوال در این سایت ها مطرح می شوند، پسندیده شما نیستند و چه بسا از عقیده گوگل نیز ارزشی نداشته باشند. وظیفه شما رسیدگی جوانب گوناگون این امر است. می توانید میزان محبوبیت یک عبارت را با مقایسه سوالات مشابه بدست آورید یا با جایگزینی کلمات هم معنی، متداول ترین جست و جو ها را پیدا کنید.

 

 

7. نگاهی به ویکی پدیا داشته باشید

ویکی پدیا بعنوان بزرگترین ادب نامه‌ی آزاد، مرجعی شناخته شده برای مخاطبان اینترنت در سراسر گیتی به آمار می آید. با هستی کاربرمحور بودن، دقت و کوشش نویسندگان و اعضای ارشد این گردآور در بررسی مقالات، باعث شده تا صفحات ویکی پدیا، استاندارد و بیشتر جزو برترین نتایج جست و جوی گوگل باشند.

توجه به تیتر گزینش شده (Title) ، توضیحات (Description) و همچنین تگ های عنوان (Headings) بهره‌گیری شده در هر مقاله، می تواند به شما در برگزیدن درست تر کلمات و عبارات کلیدی کمک کنند و ایده های خوبی در نگارش به شما دهد.

همچنین تقدیر "جستارهای وابسته" در انتهای هر مقاله، چندی صفحه‌ی همانند را به شما پرتو می دهد که می توانید از آنها در پیدا کردن زنجیره ای از اصطلاحات پیوسته استفاده کنید.

سئوی ویکی پدیا

 

8. ذیل عقیده دریافت رقبا

برای انتخاب بهترین کلمات، همواره رفتار رقبا را رصد کنید و نتایج جست و جوی واژه ها مرتبط با پیشه خودتان را بررسی کنید. برای آغاز کلمه ای با درازا نسبتا کوتاه را گزینش کرده و نخستین نتایج گوگل را نگریستن و تحلیل کنید. به نحوه‌ی چینش تیترها و چگالی واژه ها کلیدی در یک پاراگراف یا یک دسته از صفحه پروا کنید.

اگر پیشه شما در حوزه‌ی پوشاک است، با جست و جوی عبارت های کلی نظیر "خرید پوشاک مردانه" یا "خرید اکسسوری مردانه" نتایج جست و جو ها را نگاه کنید و از آنها در جهت درمان خودتان، مدل (اروپایی) بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

کمپین های تبلیغاتی اینترنتی, ایده های کمپین های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی معمولا با هدف استفاده در یک دوره مشخص تولید می‌شوند

کمپین تبلیغاتی یک دسته تبلیغ است که حول یک پیام متمرکز شده اند. در کمپین تبلیغاتی از مجاری مختلف بازاریابی برای رساندن این پیام استفاده می‌شود. همچنین زمان بندی برای این کمپین ها بسیار مهم است.

 

کمپین تبلیغاتی یک سری از پیام‌های تبلیغاتی است که یک ایده و تم مشترک را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارند و یک ارتباط بازاریابی یکپارچه را تشکیل می‌دهد. ارتباط بازاریابی یکپارچه (IMC)، پلتفرمی است که در آن گروهی از افراد می‌توانند ایده‌ها و عقاید خود را به یک اصل رسانه‌ای بزرگ تبدیل کنند. کمپین‌های تبلیغاتی از کانال‌های رسانه‌ای متنوع در یک چارچوب زمانی خاص استفاده می‌کنند تا مخاطبان را بشناسند و آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.

 

تم کمپین، پیام اصلی است که مخاطبین آن را حین انجام فعالیت‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند. تمرکز اصلی کمپین بر تم است که انگیزه اصلی فعالیت‌های مجموعه تبلیغات فردی و ارتباطات بازاریابی را تعیین می‌کند. کمپین‌های تبلیغاتی معمولا با هدف استفاده در یک دوره مشخص تولید می‌شوند. اما بسیاری از آن‌ها موقتی هستند چون بعد از مدتی مشخص می‌شود که مؤثر، رقابتی و ترکیبی از عناصر بازاریابی نیستند.

 

کمپین های بازاریابی به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا بهترین استراتژی های پیشبرد فروش را برای محصولات و خدمات شرکت شناسایی کنند. چه پیشنهاد محصولات یا خدمات بدهید یا برنامه ای برای ترفیع محصول خود داشته باشید، کمپین بازاریابی می تواند شما را از طریق فرآیندها هدایت کند.

 

قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را گسترش دهید، باید جایگاه شرکت خود را در بازار و جایگاهی که می خواهید به آن دست یابید را مشخص کنید. سپس کمپین تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که ارزش ها، ویژگی ها و مزایای محصولات یا خدمات شما قبل از برگزاری کمپین حفظ شده و حتی افزایش یابد.

 

کمپین های تبلیغاتی اینترنتی, ایده های کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی پیام‌های تبلیغاتی است که یک تم مشترک را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارند

 

انواع کمپین های تبلیغاتی :

Generic Ad : تاکید روی نوع محصول نسبت به برند

تاکید روی ارائه دهنده ی محصول ندارد به جای آن روی منابع کلی محصول و فوائد آن تمرکز دارد.

 

Product Ad: تمرکز روی نمایش منافع و مزیت های محصولات قیمت ، ارزش و کارکرد محصول

 

Brand Ad : تاکید روی برند محصول(ممکن است اشاره ای کوچک به محصول داشته باشد یا نه) اساس Brand Ad بر ساخت تصویر ذهنی برای برند می باشد برای کل محصولات پیشنهاد واجد ارزش با استفاده از ساخت تصویر ذهنی خوب برای برند.

 

Co-operative: تبلیغات و پروموش هایی که در مدت محدود با پیشنهادات خاص از لحاظ قیمتی و یا خریدهایی با هدیه ارائه می شود.

 

Retail Ad : پیام هایی که براساس برندهای موجود یا محصولات موجود که ارزش ذره ای توسط فروشگاه خرده فروش پارکینگ رایگان یا فروشگاهی ۲۴ ساعته با کافه رستوران و…

 

Range Ad: تبلیغ محدوده ی کامل از محصولات

تمام محصولات برند یک تبلیغ نمایش داده می شود.

 

Corporate  Advertising: تبلیغ شرکت ( تولیدی ، خدماتی یا بازرگانی)

همچنین برای شرکت های مالی برای ارائه خدمات مالی جدید یا رونمایی از فرصت سرمایه گذاری جدید یا به دست آوردن مشتریان جدید

 

Direct Response Ad : تبلیغات مستقیم از تولید کننده یا توزیع کننده بدون واسطه خرده فروش و عمده فروش

 

Public–Service Ad: یک تبلیغ غیرتجاری برای بالا بردن آگاهی مردم از یک مشکل خاص یا فرهنگی یا …

 

کمپین های تبلیغاتی اینترنتی, ایده های کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه از کمپین بازاریابی است

 

تفاوت کمپین تبلیغاتی با کمپین بازاریابی :

کمپین تبلیغاتی یعنی استفاده از استراتژی تبلیغات و انتخاب یک رسانه درست برای انتقال پیام برند، سپس ساخت یک فرآیند تبلیغی برای معرفی محصول و ترغیب مخاطبان برای خرید محصول.

 

کمپین تبلیغاتی بنا به شرایط شرکت اعم از منابع مادی، مزیت های رقابتی محصول و خوشنامی برند، طوری رنگ آمیزی شده و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد که لذت استفاده از محصول را بزرگ نشان دهد به گونه ای که با نمایش چند باره آن مخاطب ناخودآگاه تصمیم می گیرد.

 

در طرف دیگر کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه از کمپین بازاریابی است از مطالب بالا متوجه شدیم کمپین تبلیغاتی صورت نمی گیرد مگر آنکه بازار هدف شناخته شده، اطلاعات کامل راجع به محصولات بدست آمده، مزیت های رقابتی آشکار شده و برنامه هایی برای معرفی برند صورت گرفته باشد.

 

در کمپین تبلیغاتی از رسانه برای افزایش فروش و معرفی یک محصول استفاده می شود اما در کمپین بازاریابی مجموعه از استراتژی های بازاریابی صورت می گیرد تا مخاطب علاوه بر اینکه از برند و محصولات شرکت آگاه شود به استفاده از سبد محصولات شرکت نیز ترغیب شود.

 

در کمپین بازاریابی قرار نیست با رنگ و لعاب دادن تیزر تبلیغاتی ساخت چرا که در اصل در کمپین بازاریابی تصمیم می گیریم که کمپین تبلیغاتی چه طور و با چه هزینه ای انجام دهیم .

برای رسیدن به اهداف کمپین بازاریابی می توان از استراتژی های مختلفی همانند بازاریابی رو در رو،هدایای تبلیغاتی ،برنامه های تفریحی و تشویقی،شرکت در مناسب های ویژه و نمایشگاه و … استفاده کرد.

 

کمپین های تبلیغاتی اینترنتی, ایده های کمپین های تبلیغاتی

تصاویر و ویدئو راحت تر در ذهن و حافظه مخاطب باقی می مانند

 

نکاتی برای  اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق

بازار هدف خود را بررسی کنید :

ممکن است شما از انواع روش‌های تبلیغات آنلاین استفاده کنید، اما اگر بدون هدف و استراتژی عمل کنید، فقط کاربران را گیج و بودجه خود را هدر داده‌اید. بنابراین بازار هدف خود را بررسی و شخصیت مخاطبان مورد نظرتان را تعریف کنید. پس از تقسیم بندی آنها می‌توانید تبلیغات تاثیری‌گذاری داشته باشید.

 

مزیت رقابتیتان را پررنگ تر جلوه دهید:

یکی از کلید های موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی تاکید بیشتر بر موفقیت های شرکت است- آن دسته از عواملی که موجب مزیت رقابتی شرکت گردیده است.- بسیاری از کمپین های تبلیغاتی هوشمندانه اجرا می گردند اما در معرفی صحیح مزایا و ویژگی های برتر محصول یا خدمت شکست می خورند.

 

کمپین های تبلیغاتی اینترنتی, ایده های کمپین های تبلیغاتی

یکی از کلید های موفقیت در یک کمپین تبلیغاتی تاکید بیشتر بر موفقیت های شرکت است

 

باید هزینه نمایید تا درآمد کسب کنید:

راه های فراوانی برای پس انداز پول های شرکت وجود دارد اما کمپین تبلیغاتی جای مناسبی برای صرفه جویی در هزینه ها نیست؛ چرا که این امر مستقیما بر فروش و سودآوری شرکت تاثیر می گذارد.

 

وب‌سایت خود را آماده نگه دارید :

ماموریت اصلی همه روش‌های تبلیغات آنلاین، اطلاع رسانی و هدایت کاربران به صفحه فرود مشخص شده است. به همین دلیل باید سایت خود را برای پذیرایی از کاربران ورودی آماده کنید. رعایت نکات تجربه کاربری در کنار طراحی گرافیکی خوب و سرعت بارگذاری مناسب از جمله مواردی است که باید به آن اهمیت دهید.

 

تصویر برندتان را در ذهن ها ثبت نمایید:

کمان لوگوی مک دونالد را حتی در شرایطی که یک فرد با سرعت بالا در حال عبور از یک بزرگراه باشد تشخیص می دهد. محصولات بسیار زیادی هستند که از طریق لوگو یا بسته بندیشان به سرعت در ذهن افراد شناخته می شود. متاسفانه بسته بندی مقوله است که اکثر شرکت های ایرانی در آن ضعیف عمل نموده اند.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/online-advertising2-campaigns.html



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

موقعیت های بسیاری وجود دارد که در آن بروزرسانی صفحه به طور مداوم سودمند است، یک حراج سایت eBay یک مثال خوب است. شما می توانید یک افزونه برای کروم اضافه کنید که به طور خودکار صفحه شما را بروزرسانی می کند.

 

مراحل :

 

بروزرسانی صفحه کروم, رفرش کروم

 

عبارت "auto refresh chrome" را در Google جستجو کنید. بر روی یک افزونه که در لیست وجود دارد مانند "Easy Auto Refresh" کلیک کنید.

 

بروزرسانی صفحه کروم, رفرش کروم

 

روی «Add to Chrome» در گوشه بالا سمت چپ کادر پس زمینه خودکار کلیک کنید.

 

بروزرسانی صفحه کروم, رفرش کروم

 

دکمه "Add" را فشار دهید تا شروع به نصب افزونه refresh کند.

 

بروزرسانی صفحه کروم, رفرش کروم

 

روی آیکون فلش دایره ای که در کنار نوار آدرس وب در Chrome قرار دارد کلیک کنید.

 

بروزرسانی صفحه کروم, رفرش کروم

 

هنگامی که می خواهید ویژگی تازه سازی را شروع کنید، دکمه سبز "Start " را فشار دهید. طول زمان بین رفرش شدن صفحه در سمت چپ نشان داده شده است. نماد با فلش های دایره ای سبز روشن می شود و تا زمانی که شما آن را متوقف کنید، صفحه را در فاصله زمانی انتخاب کنید. با کلیک کردن بر روی آیکون دوباره آن را انجام دهید و سپس دکمه «Stop» را کلیک کنید.

 

نکات :

اطمینان حاصل کنید که شما چرخه تازه سازی را متوقف کنید اگر نتایجی را که می خواهید، مانند صفحه ای بیابید که در آن می خواهید پیشنهاد دهید. در غیر این صورت ممکن است نتایج را از دست بدهید.

 

هشدارها :

مراقب باشید که سایت هایی را که استفاده می کنید، تازه ای داشته باشید، زیرا برخی ممکن است هشدارهایی در مورد چنین فعالیت هایی داشته باشند، زیرا پهنای باند خود را استفاده می کنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/automatically-refreshpage02-chrome.html



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

مدیریت میزان استفاده از کامپیوتر توسط فرزندتان

 

والدین همواره در جستجوی راههایی برای تأمین امنیت فرزندان خود هستند. با پیشرفت تکنولوژی نیز نگرانی های پدر و مادر از این بابت بیشتر شده است. یکی از مسائلی که معمولأ در خانواده ها پیش میاید مسئله میزان استفاده از کامپیوتر است. به طوریکه والدین گاهی از استفاده بی رویه از کامپیوتر توسط فرزند خود به ستوه میایند و به روش های منسوخ ترتیبی نظیر جمع آوری کامپیوتر از خانه روی می آورند. برای حل منطقی این مشکل چه باید کرد؟ ویندوز ویستا تا حدودی این مشکل را حل کرده است! شما به عنوان یک پدر یا مادر میتوانید توسط ویندوز ویستا فرزند خود را در استفاده از کامپیوتر محدود سازید. این محدود سازی به معنای استفاده متعادل از کامپیوتر توسط فرزند شماست. به طوریکه در طی یک زمان مشخص در روز یا هفته فرزند شما میتواند از کامپیوتر استفاده نماید. اینگونه نه از نگرانی از بابت درس و مشق او خواهید داشت و نه فرزند خود را از یک منبع که حق طبیعی اوست محروم داشته اید. فراموش نکنید در عصر حاضر فرزند شما بایستی کار با کامپیوتر و اینترنت را فرا بگیرد و نباید به این موضوع به چشم یک مشکل بنگرید. تنها نگرانی ، میزان استفاده متعادل از کامپیوتر است که با استفاده از این ترفند این نگرانی نیز بر طرف میشود.

 

بدین منظور:
شما ابتدا بایستی با یک حساب کاربری که مخصوص شماست و دسترسی Administration دارد وارد ویندوز ویستا شوید.
یک User نیز بایستی مخصوص فرزند خود داشته باشید که دسترسی Standard دارد.
اگر این کار تا به حال انجام ندادید به Control Panel بروید. از بخش User Accounts and Family Safety و قسمت Add or remove user accounts میتوانید حساب کاربری مخصوص فرزند خود ایجاد کنید. (ترفندستان) فراموش نکنید سطح دسترسی او بایستی Standard باشد.
پس از اینکار ، در Control Panel و از همان قسمت User Accounts and Family Safety این بار Set up parental controls for any user را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده ، حساب کاربری فرزند خود را انتخاب کنید.
در صفحه بعدی دقت کنید دو گزینه Parental Controls و Activity Reporting بر روی On تنظیم شده باشد.
سپس بر روی Time Limits در قسمت Windows Settings کلیک کنید.
حال شما میتوانید به سادگی زمان استفاده از کامپیوتر توسط فرزند خود را مشخص کنید.
در جدول نمایش داده شده با انتخاب خانه های مورد نظر در روزهای هفته و ساعت های مختلف میتوانید میزان استفاده را مشخص کنید. دقت کنید خانه های آبی زمان های عدم استفاده و خانه های استفاده زمان های مجاز به استفاده از کامپیوتر را مشخص میکند.
پیشنهاد ما بدین منظور این است که در هر روز اجازه استفاده از کامپیوتر را به فرزند خود بدهید. حال زمان آن بستگی به سخت گیری خودتان دارد.
در پایان کلیه پنجره ها را OK کرده تا تنظیمات ذخیره گردد.

اکنون فرزند شما پس از روشن کردن کامپیوتر در زمان هایی که شما تعیین کرده اید مجاز به استفاده از حساب کاربری خود است. طبعأ بایستی بر روی حساب کاربری خودتان هم پسورد جداگانه بگذارید تا فرزند شما امکان ورود تنها حساب کاربری خود را داشته باشد.
از این پس هنگامی که فرزندتان در زمان های مجاز به حساب کاربری خود وارد شود ، در گوشه سمت راست صفحه ساعتی را مشاهده خواهد کرد که فعال بودن قابلیت Parental Controls یا کنترل والدین را مشخص میکند. هر چقدر به زمان انتهای میزان استفاده نزدیک میشویم نیز هشدار دهنده ای این موضوع را به فرزند شما گوشزد میکند. (ترفندستان) پس از پایان زمان مجاز نیز سیستم اتوماتیک خاموش شده و از حساب کاربری فرزندتان خارج میگردد.

در پایان خواهشمند است نکات تربیتی ذکر شده در لابه لای متن را که حاصل سالها تجربه ما در این زمینه است را جدی بگیرید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/amount-management-computer.html



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟ آیا می‌دانید که شما به‌ کدام یک از این دو نیاز دارید؟
در واقع بسیاری از مردم تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را نمی‌دانند. این بدان معنی است که آن‌ها نمی‌توانند ارزش‌های متمایز و مهمی را که می‌توان از هر دو سرویس جداگانه به‌ دست آورد را فهم کنند. هنوز هم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی دو کلمه‌ای هستند که به‌ جای هم کاربرد می‌شوند و به‌ همین ترتیب می‌توانند کارهایی را که به‌ جای همدیگر را اتمام می‌دهند هم به‌ عنوان لیست وظایف خویش داشته باشند. اما به‌ شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید از کمپین تلفنی خود بیشترین بهره‌وری ممکن را ببرید، به‌ شناخت تفاوت بین این دو و وضعیت استفاده از آنها برای بالابردن شرایط تجارتی خویش بهره‌گیری کنید. در این نوشته هدف داریم لغایت مهم‌ترین تفاوت بین بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی را برای شما مطرح نماییم و پس از مطالعه این نوشته و شناخت تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌توانید متناسب با کسب‌وکار و نیاز خودتان گزینه باره بیچارگی خویش را برگزیدن کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک پایین اخذ کنید.


فروش اخص – ۳۵,۰۰۰ تومان ۲۵,۰۰۰ تومان

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی چیست؟
یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی در میان کسب و کارها به کارگیری این دو کلمه یعنی بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی به‌ جای یکدیگر است. کلمه‌ی سنتی فروش تلفنی یک اصطلاح بسیار قدیمی است که به‌ عنوان تکاپو جداگانه‌ای از دیرباز به‌ آن پرداخته شده است. ولی بازاریابی تلفنی روشی است که در سنجش با روش نخست زیاد جدیدتر بوده و بیشتر به‌ عنوان یک اصطلاح کلیدی در امور سوداگری کاربرد می‌شود که حتی فروش تلفنی هم می‌تواند گرد از پایین مجموعه‌ها و عناصر آن به‌ حساب بیاید. امروزه بسیاری از کارآزمودگان صنعت کسب و کار از واژه‌ی بازاریابی تلفنی کاربرد می‌کنند الی کل فعالیت‌هایی را که از طریق تلفن سپریدن می‌دهند، در جهت استفاده از ارتباط با مشتری به‌ شغل گیرند. این دربرگیرنده ایجاد یک گروه از مشتریان برای یک محصول یا خدمات خاص یا برپایی فرصت‌های جدید به‌ هدف هدایت مشتریان، ارائه‌ی اطلاعات، سپریدن تحقیقات بازار، فروش محصولات و خدمات مشتریان جدید و مشتریان پیشین می‌باشد.

بنابراین باید بدانید که اصطلاح بازاریابی تلفنی یک اصطلاح کلیدی می‌باشد که شامل فروش تلفنی و سایر گونه ها تبلیغات بازاریابی‌ها در ادب جامعه‌ی خویش می‌شود. به‌ یاد داشته باشید که شما هم مشابه دیگران این اشتباه فاحش را اتمام ندهید و از بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی یا وارونه بهره‌گیری نکنید.

مطلب پیشنهادی: ۴ راهبرد کامیاب برای ایجاد وفاداری در مشتری
همیشه در اثناء به کارگیری سرویس ویژه برای کسب و کار خویش باید موارد مهم ذیل را در نظر داشته باشید:

بازاریابی تلفنی جذب خدماتی است که مایه ایجاد علاقه، برپایی فرصت، فراهم آوردن اطلاعات، بازخورد مشتریان، امکان ملاقات و برپایی پیوستگی های تلفنی می‌باشد. اما فروش تلفنی شامل خدماتی می‌باشد که محصولات یا خدمات خود را به‌ صورت سر راست و از طریق تلفن مشتریان‌تان می‌فروشید.

بازاریابی تلفنی چشم‌اندازی را ایجاد می‌کند که بدست آن افرادی را پیدا می‌کنید تا در مورد آنچه شما به‌ آن‌ها به عنوان فرآورده یا خدمات رهنمود می‌دهید، اطلاعات زیادی به‌ دست آورده و فرصت مناسبی برای شناخت مشتریان و سوداگری شما به‌ دست بیاورد. در روبرو فروش تلفنی می‌تواند این فرصت را برای سوداگری خود و شرکت شما به‌ صورت کوچک‌تری اتمام دهد.

بعد از اینکه با تفاوت اصلی بین دو کار و جنبش بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی مستحضر شدید دیگر این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید کدام سرویس می‌‌تواند نیازهای شما را به‌ بهترین شکل ممکن برآورده کند. انتخاب شما به‌ طور کامل وابستگی به‌ نتایجی دارد که شما می‌خواهید از کسب و کار خویش به‌ دست بیاورید.

بازاریابی تلفنی
کاربرد بازاریابی تلفنی چیست؟
. بازاریابی تلفنی پروژه زمان‌بر و هزینه‌بری است که مایه پیدا کردن مشتریان جدید و برپایی علاقه به‌ برند شما و همین‌طور شفا فروش محصولات و خدمات شما با اطلاعات سر راست به‌ مشتری‌ها اتفاق می‌افتد.

. بازاریابی تلفنی باعث شناسایی منابع خفته و بسیار خوب برای تیم‌های فروش تلفنی شما می‌شود.

. به‌جای خرید اطلاعات، شما هم اکنون یک منبع قابل اطمینان دارید که از طریق تیم فروش تلفنی به‌آن دسترسی خواهید داشت.

. با بازاریابی تلفنی شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی زیاد خوب برای فروش محصولات از طریق فروش تلفنی به‌ دست بیاورید.

. بازاریابی تلفنی خوب و پسندیده می‌تواند احتیاج شما را برای دوره‌های طولانی از تماس‌های تلفنی و فروش‌های تلفنی بلندمدت و خسته کننده نجات دهد.

. بازاریابی تلفنی هزینه‌های آموزش را کاهش می‌دهد و باعث یادگیری یک مهارت جدید در میانی فروشندگان تلفنی شما می‌شود.

. بازاریابی تلفنی به‌ صورت حرفه‌ای، نام تجاری محصول یا خدمات شما را به‌ مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد.

. بازاریابی تلفنی سبب می‌شود الی میزان مشتریان موجود و روند خرید یک طرح کسب و کار جدید برای شما را اندازه‌گیری می‌کند.

تیم‌های بازاریابی تلفنی می‌توانند اطلاعات شما را پردازش کرده و اطلاعات کوتاه و ساده‌ای را جهت آنالیز تعبيه و ارسال کنند.

. بازاریابی تلفنی می‌تواند مشتریان حاضر به‌ خرید را تشخیص داده و سرمایه گذاری‌های اختصار مدت شما روی آن‌ها را به‌ سهم برساند.

. باعث افزایش مهارت ارتباط‌های تلفنی و برپایی ارتباط‌های اغلب شما می‌شود.

. بازاریابی تلفنی مایه ایجاد رضایت اغلب در مشتری شده و پا را فراتر از نیازهای مشتریان می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی: باشگاه مشتریان: فرصتی مناسب برای قدردانی از وفاداری کاربران
فروش تلفنی چه خدماتی را می‌تواند برای شما به ارمغان داشته باشد؟
اگر در حال آماده شما اطلاعات مشتری خود را داشته باشید پس شما نیاز به‌ کسی دارید که به‌ طور مداوم و متقاعد کننده آن‌ها را متقاعد به‌ خرید محصولات شما کند.

. تیم‌های فروش تلفنی حرفه‌ای تعلیم دیتا می‌شوند تا بتوانند با کاهش هزینه‌های احتمالی میزان متقاعد کردن مشتریان را بالا اسیر و رضایت‌مندی آن‌ها را جلب کنند.

. فروش تلفنی باعث می‌شود شما کمپین‌های تبلیغاتی تدارکاتی را با اطلاعات دقیق‌تری به‌ مشتریان ارائه کرده و به‌ صورت سازمان مکشوف به‌ سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

. یک فروش تلفنی تاثیرگذار احتیاج به‌ تخصص دارد. که باعث صرفه جویی پول و زمان تیم فروش شما شده و همین‌طور نیازهای فعلی‌تان را برآورده می‌کند.

. اندازه‌ی کمپین فروش تلفنی بسته به هزینه‌ای دارد که شما به‌ این کار گزین کردن خواهید داد.

. تماس‌های تلفنی بیچارگی به‌ روحیه‌ی خاصی دارند و اگر کارمند شما تجربه‌ی مناسبی از گفتگو کردن با شخص پشت تلفن را نداشته باشد شاید که باعث می‌شود آن‌ها از خرید محصولات شما مایوس گردند.

. شما می‌توانید هزینه‌های سفرهای تبلیغاتی را با داشتن یک تیم فروش تلفنی حذف کنید.

. اگر متعلق به گونه افراد هستید که برادر دارید همواره با مشتریان خود در بستگی باشید ولی علاقه‌مندی زیادی به‌ پیوستگی سر راست با آن‌ها ندارید، بعد به‌ شما رهنمود می‌کنیم فروش تلفنی را ساحل گذاشته و به‌ بازاریابی تلفنی بپردازید.

 

 

تفاوت بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی

به‌ یاد داشته باشید که هر دو نوع سرویس‌های بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی می‌تواند توسط همان کمپانی اجرا شود و در واقع این دو گروه می‌توانند در قالب یک تیم مشترک به‌ صورت استراتژیک با هم کار کنند. یک تیم کامیاب می‌تواند مجموعه‌ای از منافع خفته را تولید کند و از هر دو گروه بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی برای دستیابی به‌ این منظور استفاده کند. اگر هر دو تیم بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی با هم شغل کنند نتایج قابل توجهی در جهت پیشرفت اهداف شرکت به‌ دست خواهد آمد.

بازاریابی در اینستاگرام

کتاب الکترونیکی بازاریابی در اینستاگرام را از لینک ذیل دریافت کنید.


فروش ویژه – ۳۵,۰۰۰ تومان ۲۵,۰۰۰ تومان

با این حال کل شرکت‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از گونه ها تماس‌های تلفنی، بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی، تلفن‌های ورودی و تلفن‌های خروجی ارائه دهند. به‌ شما رهنمود می‌کنیم با توجه به‌ شرایط شرکت‌تان و نیازمندی‌های خود بازاریابی تلفنی یا فروش تلفنی را برگزیدن کنید که با کار و روحیات شما همسو باشد. ولی به یاد داشته باشید که دائم روش‌های ترکیبی می‌تواند تمامی گروه های مشتریان را پوشش دهند.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

 

ابزارهای ناشناخته برای مسلح سازی سیستم دربرابرهکرها

 

یکی از مسائل مهمی که همواره کاربران چه در سیستم های شخصی و چه در داخل شبکه ها با آن روبرو هستند بحث امنیت است. بسیاری از کاربران امنیت سیستم خود را به دست آنتی ویروس ها می سپارند. اما آنتی ویروس ها معمولأ حجم زیادی از CPU را اشغال میکنند و معمولأ برنامه های سنگینی هستند. ابزارهای کوچک و ناشناخته ای نیز وجود دارند که در عین حال بسیار کارآمد هستند.

در این ترفند قصد داریم به معرفی تعداد زیادی از این برنامه های امنیتی که امنیت سیستم شما را در برابر هکرها تضمین میکند بپردازیم.

 

کشف حفره های امنیتی

Paros :اسکن سایتهای اینترنتی و تشخیص سایتهای آلوده به کدهای مخرب.

Netcat : یافتن عوامل مشکل زا در شبکه.

Network Scanner : جستجوی پورت های باز.

Angry IP-Scanner : یک اسکنر IP و Port سریع.

Nmap : نمایش پورتهای باز و گزارش آنها.

AiO secretmaker : حفاظت در برابر برنامه های اجرا شونده خودکار.

Airsnort : تصدیق کننده کلیدهای WEP در شبکه Wi-Fi.

Whisker : تست وب سرور برای حفره های امنیتی.

amap : تشخیص پورت های باز.

Wikto : یافتن برنامه های مخرب در وب سرور.

WinHTTrack : بازسازی وب سایت ها بر روی هارد دیسک.

HTTPrint : کشف برنامه های مخرب.

Nikto : نسخه خط فرمانی Wikto.

Kismet : کشف اجرا کنندهای خود کار در شبکه Wi-Fi.

Netstumbler : تشخیص دهنده برنامه های مخرب در شبکه Wi-Fi.

Cain&Abel : یافتن پسوردهای کد شده.

John the Ripper : یافتن پسوردهای کد شده.

THC Hydra : کشف حفره های امنیتی در شبکه.

Pwdump : باز گردانی پسوردها وارد شده در شبکه.

Rainbow Crack : چک کردن امنیت پسوردها.

 

برنامه های رفع مشکلات امنیتی

Attack Tool Kit : شبیه سازی حملات از طریق اکسپلویت.

Metasploit Framework :چک نمودن شبکه.

a-squared free : یافتن بیش از 90.000 تروجان .

Blacklight : آشکار کردن rootkitهای مخفی.

Rootkit Revealer : اسکنر Rootkit برای حرفه ای ها.

Hijack This : آشکار کردن بدافزارها.

Spybot Search&Destroy : از بین برنده نرم افزارهای جاسوسی.

Antivir : اسکنر ویروس وسیع.

Spyware Blaster : از بین برنده نرم افزارهای جاسوسی.

Trojan Check : یافتن تروجان ها.

BitDefender Pro : حفاظت کننده حرفه ای در برابر ویروسها.

 

امنیت سیستم شخصی

Snort : آشکار نمودن برنامه های مزاحمی که بدون اجازه اجرا میشوند.

IDSCenter : نسخه گرافیکی برنامه Snort.

Ossec-Hids : کشف برنامه های مخرب بدون اجازه برای نصب.

Base Displays : آشکار نمودن برنامه های مزاحمی که بدون اجازه اجرا میشوند.

Sguil IDS : آشکار نمودن برنامه های مزاحمی که بدون اجازه اجرا میشوند..

GPG4Win : رمزنگاری کردن اطلاعات مهم.

OpenSSL : حفاظت واقعی در برابر ارتباطات SSL.

Tor Encodes : حفاظت در برابر اتصال TCP/IP.

Armor2net : یک دیوار آتشین.

Stunnel : حفاظت کننده SSL و رمزنگاری ایمیل ها.

OpenVPN : ارسال اطلاعات از طریق یک کارت شبکه مجازی.

Truecrypt : رمزنگاری کامل درایوها.

ArchiCryptStealth : مخفی کننده جستجوکننده ها.

SpyBlocker : مسدود کننده نرم افزارهای جاسوسی.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/unknown-armed-tools-building.html



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

۶۷ میلیون ایرانی کاربر اینترنت هستند/ ٩۴ درصد کاربران از اینترنت موبایل استفاده می کنند نه اینترنت ثابت

گروه اقتصادی الف،  ۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۴  3980909037

آخرین آمار از وضعیت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می دهد که بیش از ۶۷ میلیون نفر در کشور از اینترنت استفاده می کنند و بیشترین اتصال کاربران نیز با گوشی موبایل است.

۶۷ میلیون ایرانی کاربر اینترنت هستند/ ٩۴ درصد کاربران از اینترنت موبایل استفاده می کنند نه اینترنت ثابت

به گزارش مهر، آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بخش ICT کشور نشان می دهد که تا پایان شهریور ماه امسال تعداد مشترکان اینترنت باندپهن به ۶۷ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴ نفر رسیده است.

از این تعداد تنها ۴ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۲۷ نفر، مشترک اینترنت ثابت ( از طریق فناوری هایی مانند ADSL  و یا فیبر) هستند و ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۷۷۷ نفر از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.

براساس این آمار که تا پایان شهریورماه سال ۹۸ به دست آمده است، ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۸۱.۴۸ درصد رسیده است و ضریب نفوذ اینترنت موبایل ۷۶.۵۸ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۴.۹ درصد برآورد می شود.

بررسی ها حاکی از آن است که روند نفوذ اینترنت ثابت در کشور رشد نزولی داشته و با وجودی که ضریب نفوذ اینترنت ثابت در پایان سال ۹۷ حدود ۱۲.۵ درصد اعلام شده بود هم اکنون و در نیمه سال ۹۸ به ۴.۹۰ درصد رسیده است.

این درحالی است که بر خلاف اینترنت ثابت، نفوذ اینترنت موبایل در کشور در حال رشد است و به بیش از ۷۶ درصد رسیده است.

در این میان آمارها نشان می دهد که ۹۳.۹ درصد کاربران برای اتصال به اینترنت از فناوری نسل ۳ و ۴ موبایل (۳G و ۴G ) استفاده می کنند و تنها ۵.۸۸ درصد کاربران از طریق فناوری DSL و کمتر از یک درصد نیز از طریق فناوری FTTX به اینترنت متصل می شوند.

 

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980909037.html



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

اولین قدم در پروسه طراحی سایت انتخاب زبان برنامه نویسی پسندیده است. پیش از شروع پروژه طراحی سایت باید بدانید به چه امکاناتی در سایت خود نیاز دارید و این امکانات با استفاده از کدام زبان برنامه نویسی قابل اجرا است.

در ماضی درباره‌ی بعضی زبان‌های رایج در طراحی سایت، در مقاله‌های تاریخچه طراحی سایت و اصطلاحات رایج در میزبانی وب نوشتیم. ولی در این نوشتار به چهره کامل به رسیدگی زبان‌های قابل استفاده در طراحی سایت می‌پردازیم.

یک طراح سایت مشابه معمار عمل می کند. وظیفه‌ی طراحی سایت و ساختار اصلی آن بر دوش طراح است. طراحان سایت به دو دسته تقسیم می شوند :

Frontend developer: طراحی بخشی از سایت که کاربر آن را تماشا می کند و به زبان‌های html ،java ،css است.
Backend developer: طراحی ساختار سایت در پشت صحنه، همانند بانک‌های اطلاعاتی، محل‌ حفاظت فایل‌ها و اطلاعات کاربران که با زبان‌های Php ،Asp ،Ruby ،Python نوشته می شوند.
به طراحانی که از ساختار تا طراحی ظاهری و راه اندازی نهایی،طراحی سایت را اتمام می دهند، Full stack Developer گفته می‌شود.

زبان برنامه نویسی
معرفی چند زبان برنامه نویسی در طراحی سایت
۱ – HTML (HyperText Markup Language)
HTML اولین زبان برنامه نویسی تحت وب است که در سنه ۱۹۹۰ برپایی شد و برای طراحی سایت با امکانات جزئی و ساده مورد استفاده پیمان می‌گرفت. نخستین سایت اینترنتی در سال ۱۹۹۱، بدست آقای تیم برنرز لی با این زبان برنامه نویسی نوشته شد و تدریجا امکانات بیش تری به آن اضافه شد.

در سال ۲۰۱۰، با عرضه شدن ورژن ۵ این زبان برنامه نویسی تحت عنوان HTML5، در طراحی سایت انقلابی به هستی آمد. همچنین طراحی سایت پیامد گرا از همین سنه آغاز شد. این گونه طراحی به طراح این امکان را می دهد که بتواند سایتی ایجاد کند که با هر سایز از صفحه نمایش، انسجام داشته باشد.

کد ذیل یک اجازه HTML ساده است:
<!DOCTYPE html>

<html>

<body>

<h1>A Dummy Heading</h1>

<p>Some text that spans the line.. </p>

</body>

</html>

۲- CSS (Cascading Style Sheets)
CSS توسط کنسرسیوم شبکه جهانی وب یا W3C، در سال ۱۹۹۶ شناسایی شد و مایه شد طراحی سایت جان بازپسین ای بگیرد. این کنسرسیوم کارگزار است تا استاندارد های لازم را در اینترنت و زبان‌های برنامه نویسی ایجاد کند و همه باید از این استانداردها اطاعت کنند.

با کمک زبان برنامه نویسی CSS، طراح می‌تواند قالب طراحی صفحات سایت را استایل بندی کند. وانگهی برای متن و تصاویر، مشخصات را از فایل CSS فراخوانی می‌کند که این خویش مایه تفریق موعد کد نویسی می‌شود.

استایل کلی سایت در فایل CSS ذخیره می‌شود که از فایل‌های اجرایی سایت جدا است. چنانچه لازم باشد در دسته های گوناگون سایت تغییری داده شود، از طریق ویرایش این فایل می‌توان دگرگونی ها لازم را در تمام صفحات سایت ایجاد کرد.

برای مثال در صورتی که شما در فایل CSS مشخص کنید که فونت سایت شما Tahoma با سایز ۱۰ باشد، تمام متون با فونت و اندازه مشخص شده در سایت نمایش دیتا می شود. حال اگر بخواهید سایز فونت را از ۱۰ به ۱۲ تغییر دهید، دیگر نیازی به ویرایش تک تک فایل های قالب نیست. فقط لازم است که در فایل CSS، اندازه فونت را از ۱۰ به ۱۲ تغییر دهید و به همین راحتی کل صفحات سایت ویرایش می شوند.

CSS به بازبینی زمان دستخوش تغییراتی شد و در سال ۱۹۹۹ ورژن ۳ آن عرضه شد. امروزه به کارگیری CSS در طراحی سایت زیاد فراگیری است و تقریباً سایتی هستی ندارد که از آن کاربرد نکرده باشد.

 

۳- JavaScript
جاوا نخستین‌ بار توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان‌مایکروسیستمز ایجاد گردید و در سنه ۱۹۹۱ به‌عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد.

زبان JavaScript در سنه ۱۹۹۵ وارد دنیای طراحی سایت شد. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که به کارگیری این زبان به طراح سایت کمک می کند بتواند تقسیم های جذابی به سایت اضافه کند.

برای مثال قابلیت اسلایدر تصاویر، چت، افکت گذاری روی نوشته‌ها، اشکال و امکاناتی از این دست، که این قابلیت ها در موعد ورود Java به بازار زیاد جذاب بود اما امروزه بهره‌گیری چندانی از آن نمی‌شود.

جاوا کدهای خود را از زبان‌های برنامه‌نویسی C و ++C استخراج می‌کند. این کدها در فایل‌های مجزا با پسوند js. اندوخته شده و از راه دستورات در قالب فراخوانی می‌شود.

 

۴ – PHP: Hypertext Preprocessor
زبان PHP در سال ۱۹۹۸ عرضه شد. بنیادگذار آن آقای راسموس لردورف است. ورژن های گوناگون این زبان با گذر موعد تغییر کرده و در هر ورژن امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. در حالی آماده ورژن ۵، واپسین ورژن آن می باشد.

زبان PHP یک زبان سمت سرور (Server Side) است. این جستار بدان معناست که دستورات تألیف شده به این زبان، توسط سرور اجرا و ترجمه شده و نتایج آن برای کاربر نمایش داده می‌شود. در این زبان اگر کاربری بخواهد کد سورس سایت شما را ببیند، برای او فقط دستورات برگردان شده نمایش داده می شود و به کدهای اصلی سایت دسترسی نخواهد داشت.

استفاده از زبان PHP در طراحی سایت زیاد رایج است. زیرا این زبان در عین سادگی امکانات زیاد زیادی را در گزین کردن طراح پیمان می دهد. با کمک این زبان، برنامه نویسان می توانند سایت‌هایی با قابلیت های فراوان، همانند سایت‌هایی که بیچارگی به عضوگیری دارند یا فروشگاه های اینترنتی، قابلیت چت صوتی و تصویری، سیستم های پشتیبانی و غیره برپایی کنند.

 

۵ – ASP (Active Server Pages)
این زبان در سنه ۱۹۹۳ بدست کمپانی مایکروسافت ارائه شد که فقط بر روی سرویس های میزبانی وب ویندوز قابل اجرا است. قابلیت های آن بسیار همانند PHP است.

این زبان‌ها همه به نوعی مکمل زبان html هستند که امکانات جانبی بیش تری به آن اضافه می‌کنند. ASP زبان برنامه نویسی سمت سرور است که دستورات ترجمه شده آن برای کاربر نمایش دیتا می‌شود.

مزیت زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور مانند: PHP و ASP این است که کدهای اصلی این زبان‌ها برای کاربر نمایش دیتا نمی‌شود. به همین دلیل کپی برداری و سرقت این کدها کار آسانی نیست که این خود از حقوق برنامه نویس محافظت می کند.
۶- Python
پایتون اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی بدست خودو فان روسوم در مؤسسه ملی تحقیقات ریاضی و کامپیوتر (CWI) در کشور هلند ایجاد شد.

پایتون یک زبان چند منظوره است که متعلق به می‌توان برای توسعه طیف زیادی از برنامه ها و نرم ابزارها کاربرد کرد. یادگیری پایتون نسبت به دیگر زبان‌های برنامه نویسی ساده‌تر است. از آن‌جا که پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره است، امکانات کثرت را در پسندیدن برنامه نویسان قرار می دهد.

بسیاری از کمپانی های کبیر مانند گوگل، یوتیوب، فیس‌بوک و غیره از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند.

طراحی سایت شرکتی با زبان ها برنامه نویسی و اختصاصی

پایتون در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استعمال فراوانی دارد. در ضمن چرخه (ویرایش-آزمایش-اشکال زدایی) در برنامه های بر پایه پایتون زیاد تند و راحت است.

زبان‌های برنامه نویسی که در این نوشتار معرفی شدند، از مهم‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های طراحی سایت هستند که به چهره مفصل در سایت‌های زیادی کاربرد دارند.

امروزه به این علت که از پیش قالب های فراوانی بدست طراحان تعبيه شده است، برای طراحی سایت نیاز چندانی به احساس زبان برنامه نویسی ندارید. فقط بس است بخش‌های گوناگون را به سایت خود اضافه کرده و مطالب را منتشر کنید. ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و کاربر پسند لازم است نکات طراحی سایت را به نکوداشتن رعایت کنید. با کمک این تکنولوژی، کسان می‌توانند با کم‌ترین میزان تجربه و دانش، طراحی سایت را اتمام دهند.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


گروه فناوری الف،  ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳  3980911077

نتایج بررسی یک موسسه امنیتی نشان می دهد، بخش عمده بدافزارهای تبلیغاتی که با هدف آلوده کردن دستگاه های الکترونیک منتشر می شوند، کاربران سیستم عامل ویندوز را هدف قرار می دهند.

کاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی

به گزارش مهر به نقل از زددی نت، آماری که توسط موسسه Devcon منتشر شده، حاکی است ۶۱ درصد از بدافزارهای تبلیغاتی که حد فاصل ۱۱ جولای تا ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شده اند برای ضربه زدن به کاربران سیستم عامل ویندوز طراحی شده بودند.

بعد از ویندوز، سیستم عامل کروم گوگل با ۲۲.۵ درصد در رتبه دوم و سیستم عامل مک اپل با ۱۰.۵ درصد در رتبه سوم است. پس از این سه سیستم عامل، آی او اس اپل با ۳.۲ درصد، اندروید با ۲.۱ درصد، سیستم عامل آی پد با ۰.۸ درصد و لینوکس با ۰.۳ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

بخش عمده این بدافزارهای تبلیغاتی که مشابه با تبلیغات آنلاین معمولی به نظر می رسند، کاربران را به سمت سایت های آلوده به بدافزارهای مخرب هدایت می کنند یا آنها را به بارگذاری بدافزارهای مخفی شده در خود ترغیب می کنند.  

به نظر می رسد بازار بزرگ سیستم عامل ویندوز و حفره های متعدد امنیتی نسخه های مختلف این سیستم عامل، عامل علاقه هکرها برای طراحی بدافزارهای تبلیغاتی اختصاصی آن باشد. البته این وضعیت پدیده تازه ای نیست و در سه دهه اخیر ویندوز همیشه هدف اول حملات هکری و بدافزاری بوده است.

در این میان تمرکز جدی طراحان بدافزارهای تبلیغاتی بر روی سیستم عامل کروم گوگل پدیده تازه ای است که نشان دهنده افزایش محبوبیت آن است. همچنین با توجه به استفاده گسترده از سیستم عامل لینوکس بر روی رایانه های سرور، طراحی بدافزارهای تبلیغاتی برای آن توجیه چندانی ندارد

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980911077.html



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

هر وقت شواهدی خواستید مبنی بر این که ” بازاریابی ” تا چه حتماً گسترده و تفصیلی است، سعی کنید فهرستی از گونه ها بازاریابی موجود تهیه کنید. تعبيه ی فهرستی از انواع بازاریابی در نخست به اندازه‌ی کافی سهل به نظر می رسد، مانند بازاریابی جستجوی اینترنتی (سرچ مارکتینگ)، بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی محصول ، بازاریابی ویروسی – اما چیز دیگری که باید بدانید این است که بیش از ۱۸۰ اصطلاح در این مقوله هستی دارد! من به فهرستی از گونه ها بازاریابی شامل ۱۸۰ بازاریابی گوناگون دست یافتم.

گفت‌وگوی من با دوستم مارک کپیج، الهام‌بخش این تصمیم بود که فهرستی از انواع بازاریابی را اجتماع کنم.

مطلب مرتبط: ۴۱ روش مطمئن و کم‌هزینه برای بازاریابی موفق

برای این‌که فهرست گونه ها بازاریابی لغایت حدودی قابل مدیریت باشد، تصمیم گرفتم فقط اصطلاحاتی را در آن بیاورم که با اصطلاح بازاریابی آغاز می‌شود. هر عبارت “بازاریابی……”. پس از اعلان تبلیغاتی ، برندسازی ، روابط عمومی ، بسته‌بندی ، قیمت‌گذاری ، سایر اصطلاحات این‌چنین پوزش می‌طلبم. هم‌چنین تصمیم گرفتم اصطلاحات ویژه یک صنعت را، نظیر بازاریابی املاک و مستغلات ، بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی درمانی ، بازاریابی سیاسی ، و غیره، و نیز بخش‌هایی مانند بازاریابی هیسپانیک و بازاریابی نسل هزاره را ساحل بگذارم.
من هر چیزی را که حائز ویژگی‌های یک تاکتیک (“بازاریابی وفاداری”)، یک کانال (“بازاریابی موبایلی”)، یک سبک (“بازاریابی مکالمه‌ای”)، یک ساختار (“بازاریابی سازمانی”)، یا هر جنبه‌ی پرکاربرد سایر بازاریابی است، در لیست گونه ها بازاریابی آورده‌ام. حتی برخی مترادف‌ها (“بازاریابی اینترنتی” و “بازاریابی آنلاین یا برخط”) را آورده ام، اما نه به چهره خیلی جامع. برای هر عبارت توضیحی ناچیز و لینک منبع یا تعریف دقیق‌تر را اضافه کرده‌ام.

آیا شما عبارات دیگری را می‌دانید که برای درج در فهرست گونه ها بازاریابی اسم ببرید؟ آیا توضیحات یا منابع بهتری از انواع بازاریابی سراغ دارید؟ خواهشمندم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. به این ترتیب ما می توانیم فهرست گونه ها بازاریابی را کامل تر کنیم.

مطلب مرتبط : ۵۱ گونه ها راهبرد های بازاریابی

در پیوستگی لیست ۱۸۰ گونه ها بازاریابی را می خوانید :
۱. بازاریابی فردی :
بازاریابی از راه فرد کلیدی در یک سازمان (Wikipedia)

۲. بازاریابی وابسته :
پرداخت به کسان منوط به هدف گسیل داشتن بازدیدکننده/ مشتری به وب‌گاه/ کسب و کار شما (Affiliate Scout)

۳. بازاریابی چابک :
استفاده از روش‌های توسعه‌ی سریع و چابک در بخش بازاریابی (a manifesto)

۴. بازاریابی الگوریتمی :
استفاده از نرم‌افزارهای الگوریتمی برای اجرای بازاریابی (نیمه)خودکار (computational)

۵. بازاریابی کمینی :
استفاده از فرصت‌های بازاریابی در یک اتفاق مهم بدون پرداخت وجهی برای پشتیبانی مالی متعلق به رویداد (WSJ article)

۶. بازاریابی تحلیلی :
شیوه‌ها و مدل‌های کمی بازاریابی (Carnegie Mellon program)

۷. بازاریابی مقاله‌ای :
نوشتن مقاله (به چهره برخط و برون‌خط) برای تبلیغ سوداگری (Wikipedia)

۸. بازاریابی b۲b (صنعتی) :
بازاریابی یک سوداگری در میان کسب و کارهای دیگر (B۲B Magazine)

۹. بازاریابی مصرف :
بازاریابی در بین مصرف‌کنندگان (B۲C Marketing Insider)

۱۰. بازاریابی فرد به فرد :
بازاریابی در بین کسان برای سوداگری و زندگی (New Marketing Labs post)

۱۱. بازاریابی رفتاری :
هدف‌گذاری آگهی‌های تبلیغاتی/ پیشنهادهای اخص بر اساس رفتار کاربر (ClickZ column)

۱۲. بازاریابی کلاه سیاه :
در درجه‌ی اول در سئو، فریب دادن غیراخلاقی موتورهای جست و جو برای به‌دست آوردن رتبه‌ی بهتر (About.com)

۱۳. بازاریابی برند :
توسعه‌ی برند شما، اغلب با بازاریابی مستقیم سنجش می‌شود (Best Brands ۲۰۱۰)

۱۴. بازاریابی همهمه‌ای :
واداشتن آدم‌ها به گفتگو درباره‌ی کالای شما، مشابه بازاریابی ویروسی است (Mark Hughes book)

۱۵. بازاریابی مرکز تماس :
بازاریابی تلفنی از طریق دور و بررسی به تماس‌های مشتریان بالقوه و فعلی

۱۶. بازاریابی دانشگاهی :
بازاریابی در بین دانشجویان، نمایندگان دانشجویان (اغلب توسط خویش دانشجویان) (Boston Globe)

۱۷. بازاریابی کاتالوگ :
بازاریابی از راه کاتالوگ‌های چاپی که با پست ارسال می‌شود (DIRECT article)

انواع بازاریابی در ایران

۱۸. بازاریابی سببی :
بازاریابی کسب و کارها با هم‌کاری مراکز غیرانتفاعی برای کسب فایده متقابل (Alden Keene)

۱۹. بازاریابی با کمک سلبریتی‌ها :
استفاده از سلبریتی‌ها به عنوان سخنگو، برای تایید یا اعلام خوشنودی (BSI post)

۲۰. بازاریابی کانال :
تبلیغات بازاریابی از راه عمده‌فروش‌ها، توزیع‌کنندگان، و نمایندگان فروش (definition)

۲۱. بازاریابی حلقه بسته :
سنجش بازده سرمایه از چرخه‌ی بازاریابی الی فروش (Closed Loop Marketing blog)

۲۲. بازاریابی ابری :
استفاده از اپلیکیشن‌های اجاره‌ای (SaaS) برای بازاریابی (CloudMarketing.org)

۲۳. بازاریابی تعاونی :
شرکت‌ها با مشارکت هم محصول، خدمت یا برندی را که به‌طور مشترک گسترش داده‌اند بازاریابی می‌کنند( Wikipedia)

۲۴. بازاریابی همگانی :
شرکت دادن جامعه در توسعه‌ی یک کمپین بازاریابی (Wikipedia)

۲۵. بازاریابی گروه اجتماعی :
بازاریابی از طریق ساخت یک گروه اجتماعی برخط (Jeremiah Owyang’s blog)

۲۶. بازاریابی محاسباتی :
برابر مهندسی مالی در بازاریابی (my post)

۲۷. بازاریابی درونمایه :
فرآوری محوای مفید یا سرگرم‌کننده برای مخاطب (Chris Brogan’s post)

۲۸. بازاریابی مفهومی :
انتقال پیام‌ها/ پیشنهادهای پیوسته و بهینه، به اخص به چهره برخط (HBS article)

۲۹. بازاریابی مجادله ای یا بحث برانگیز :
جلب پروا از طریق بحث یا کشمکش (Michael Gray’s post)

۳۰. بازاریابی مکالمه‌ای :
همکاری فعالانه در مکالمه‌ای دو طرفه با مصرف‌کنندگان (Nokia preso)

۳۱. بازاریابی نرخ تبدیل :
بهینه‌سازی نرخ تبدیل در بازاریابی و فروش برخط (ion’s blog)

۳۲. بازاریابی محتوای تبدیل :
ترکیبی از بازاریابی محتوا و بازاریابی نرخ تبدیل (SEL article)

۳۳. بازاریابی شرکت‌های کبیر :
بازاریابی همه شرکت و استانداردهای مربوط به آن، به ویژه شرکت‌های چند محصولی (Forrester report)

۳۴. بازاریابی هم زمانی یا همکاری :
مشارکت در بازاریابی، بسته‌بندی محصول، تبلیغ چند محصول در ساحل هم، اعطای گواهی‌نامه و غیره (Wikipedia)

۳۵. بازاریابی فرهنگی :
محتوای برندسازی‌شده، تلفیق دانش و بازاریابی (Chief Marketer article)

۳۶. بازاریابی دیتا ها (تحت وب) :
به کارگیری داده ها به عنوان یک کانال بازاریابی، به گزیده تر با وب معنایی (my post)

۳۷. بازاریابی پایگاه دیتا ها (دیتابیس) :
به کارگیری پایگاه‌های دیتا ها، از قبیل سیستم‌های CMR، برای قبل بردن برنامه‌های بازاریابی (The Book)

۳۸. بازاریابی بر پایه داده :
به کارگیری داده‌ها، به گزیده تر داده‌های تحلیلی برای تصمیم‌های بازاریابی مستقیم (Kellogg program)

۳۹. بازاریابی دیجیتال :
بازاریابی از طریق کانال‌های دیجیتال، در درجه‌ی اول اینترنت (AdAge Digital)

۴۰. بازاریابی مستقیم :
بازاریابی سر راست در بین مخاطبان، اغلب بدون به کارگیری تلویزیون، رادیو، یا آگهی‌های چاپی (DMA)

۴۱. بازاریابی واکنش مستقیم :
بازاریابی مستقیم که صراحتا برای اخذ بازتاب طراحی شده‌است (Wikipedia)

۴۲. بازاریابی تخریب‌کننده :
به کارگیری ابتکار تخریب‌کننده در بازاریابی برای برپایی بازارهای جدید (Digital Tonto post)

۴۳. بازاریابی تنوع بخشی :
بازاریابی در بین مخاطبانی که در گروه‌های فرهنگی گوناگون پیمان می‌گیرند، یعنی بازاریابی تو فرهنگی (TransCity)

۴۴. بازاریابی منزل به خانه :



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()