نوشته شده توسط : ساحل

طراحی تارنما چیست ؟
با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و جامعه مجازی می توان گفت که اینترنت احد از اعضای خانواده برای کاربران شده است اما برای مستفیض شدن از فواید این جامعه مجازی نیاز به فرآوری تارنما و طراحی تارنما است. طراحی فرایند جمع آوری ایده ها و تنظیم زیبایی شناسی و اجرای آنهاست که با هدایت اصول خاصی برای یک هدف ویژه سپریدن می شود. طراحی وب یک فرآیند مثل با قصد ارائه مطالب در صفحات وب الکترونیکی است که کاربران پایانی می توانند با کمک یک مرورگر وب از راه اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند.

تعریف وب سایت
وب سایت مکانی از اینترنت است که صفحه یا تعدادی از صفحات را در خویش برای هدفی خاص نگهداری می کند ، در واقع این محیط‌ گردآور ای از صفحات است که برای هدفی خاص برپایی شده اند.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت
به روال برنامه ریزی برای برپایی یک سایت در فضای مجازی اینترنت که با ساختار کلی و جزئی ارائه می شود طراحی وب سایت گویند. این برنامه ریزی بر روی همگی تصاویر ،متون ، فایل های صوتی و تصویری و المانهای خاص که برنامه نویسی شده اند اعمال می شود لغایت در پایان تمام اینها بر روی صفحه ای که قابل روئیت در مرورگر باشد اعمال می شود و در فرمت بندی خاصی در طراحی وب سایت بر روی آن صفحه قرار می گیرند.

طراحی وب سایت

برای اینکه این صفحات قابل تماشا در بیشتر مرورگرها باشد طراحی سایت را افراد طراح و برنامه نویسان از زبان های نشان ای برای ایجاد یک ساختار اکثرا از زبان html (که امروزه html5 قدرت بالایی را به این زبان برنامه نویسی ارائه کرده است) و هم چنین برای نمایش بهتر پس از طراحی تارنما از زبان css (که زبان css3 در حال حاضر نیرو آن را افزایش داده است به طوری که می توان بدون نرم افزارهای گرافیکی نیز به طراحی وب سایت پرداخت ) بهره‌گیری می کنند . برای طراحی وب سایت از زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر java، پی اچ پی ، ای اس پی دات نت، پرل و … نیز می نا کاربرد کرد.

پروسه طراحی وب سایت
در حالت کلی برای طراحی تارنما می تاب این روال را در قبل گرفت :
مفهوم سازی
طرح ریزی
تحقیق پیش از برپایی وب سایت
تحقیق کلی
تبلیغات
مدیریت فایلهای چند رسانه ای که در وب سایت وجود خواهند داشت ، مدیریت مطالب و محتوای سایت و هم چنین فایل های تصویری و صوتی موجود در آن را می توان توسط یک طراح ، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص مدیریت کرد.

طراحی سایت اینتن : یک وب سایت می تواند شامل صفحه اصلی که اکثرا به این صفحه ، خانه (HOME) و هم چنین می تواند شامل صفحات و تقسیم های سایر باشد که هر یک از آنها برای اهداف خاصی در موعد طراحی وب سایت ایجاد شده اند. اما صفحه اصلی یا خانه سایت مهم ترین سرنوشت یک تارنما است آژانش دیجیتال مارکتینگ آوش تک اینجا و در باره اهداف اصلی تارنما و هم چنین تمام بروزرسانی هایی که در وب سایت سپریدن می شود را برای کاربران ارائه می کند. و تمام صفحات سایر وب سایت از طریق همین صفحه اصلی شناخته می شوند . بدین صورت که لینکی از صفحه اصلی به آنها وابستگی داده شده است که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند دسته های باره علاقه و نیاز خود را ببیند.در واقع صفحه منزل را می نا والده تمام صفحات وب دانست.

طراحی سایت-طراحی تارنما چیست؟
طراحی وب چیست؟
بسیاری از صفحات وب با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به گونه ای که هیچ اطلاعات و عملکردی غیر عادی که شدنی است کاربران را منحرف یا سردرگم کند، نما نمی شود. از آنجایی که محور اصلی خروجی یک طراح، وب سایتی است که باعث جلب اعتماد مخاطبان هدف می شود، حذف هرچه بیشتر نقاط احتمالی سرخوردگی کاربر امکان حضور بیشتر کاربران را فراهم می کند.
دو طریق متداول برای طراحی تارنما هایی که هم در دسک تاپ و هم در موبایل شغل می کنند هستی دارد، طراحی پاسخگو (responsive ) و تطبیقی (adaptive) است. در طراحی ریسپانسیو، درونمایه بسته به اندازه صفحه به چهره پویا جنبش می کند. در طراحی آداپتیو، محتوای وب سایت در اندازه های طرح که با اندازه صفحه نمایش مشترک مطابقت دارند، ثابت شده است. حفظ یک چیدمان که لغایت بی گمان شدنی سازگار باشد بین دستگاه ها برای حفظ اعتماد و تعامل کاربر بسیار مهم است. از آنجایی که طراحی ریسپانسیو می تواند در این مقوله مشکلاتی برپایی کند، طراحان باید در مهار از وضعیت نما شدن کارشان مراقب باشند. اگر آنها رئیس محتوا نیز باشند، در حالی که شدنی است نیاز به گسترش مهارتهای خویش داشته باشند، از این برتری استفاده می کنند که از مهار کامل فرآورده نهایی برخوردار باشد.
طراحی فرایند جمع آوری ایده ها و تنظیم زیبایی شناسی و اجرای آنهاست که با هدایت اصول خاصی برای یک منظور ویژه اتمام می شود. طراحی وب یک پروسه مثل برپایی با منظور ارائه مطالب در صفحات وب الکترونیکی است که کاربران پایانی می توانند با کمک یک مرورگر وب از طریق اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کامپیوتر شخصی جدید، یک لوح نانوشته عالی است که می توانید تمام امکاناتی را که به آن ها علاقه یا نیاز دارید، روی سیستم عاملش نصب کنید و از آن لذت ببرید. در این مقاله ما فهرستی 10 تایی از بهترین و ضروری ترین نرم افزارهای مناسب برای سیستم عامل ویندوز را به شما معرفی خواهیم کرد.

مایکروسافت آفیس

نصب نکردن مایکروسافت آفیس بعد از نصب ویندوز مثل این است که برای قایقرانی به دریاچه بروید؛ اما با خودتان پارو نبرید. سال هاست که آفیس به عنوان یکی از برترین مجموعه نرم افزارهای ضروری کاربران شناخته شده و امکانات فراوانی برایشان فراهم کرده است. در حقیقت بیشتر کارهایی که روی پی سی یا لپ تاپ خود انجام می دهید، برای انجام شدن به آفیس نیاز دارند. پس از این مجموعه غافل نشوید.

پی دی اف خوان ها

فایل های پی دی اف بخش مهمی از اطلاعات دنیای امروز ما را تشکیل می دهند و بعید است کسی پیدا شود که با دنیای امروز تبادل اطلاعات داشته باشد و سراغ این فایل ها نرفته باشد. شما هم چنانچه دانشجو، کارمند یا مدیر هستید، حتما باید نرم افزارهای خوانش فایل های پی دی اف را نصب کنید. شناخته شده ترین نرم افزار این حوزه Adobe Reader است که علاوه بر خواندن فایل های شما امکان تبدیل سایر فایل ها مثل فایل های ورد یا نوشتاری به پی دی اف را به شما خواهد داد.

آنتی ویروس اصل

آنتی ویروس

فرض کنید یک بوتیک فروش طلا افتتاح کرده اید؛ همه چیزش عالی است و پر است از زیورآلات زیبا؛ اما سیستم دزدگیر ندارد و درب هایش هم امنیتی نیست؛ طبیعی است که تمام تلاش تان در معرض خطر باشد و به ثانیه ای از بین برود. اهمیت خرید و نصب آنتی ویروس اورجینال هم دقیقا همین طور است. کامپیوتر شما فضای شخصی شماست که حاوی اطلاعات مهم تان هم هست؛ هر نرم افزاری هم که روی آن نصب کنید، تا زمانی که یک آنتی ویروس قوی را در فهرست خرید نرم افزارهای ضروری تان قرار ندهید؛ در معرض خطر خواهید بود. وضعیت گوشی موبایل هم همین طور است. اصولا هر جا ردی از اطلاعات شخصی شماست؛ باید از یک آنتی ویروس خوب کمک بگیرید. 

مرورگرهای اینترنت

یکی از اصلی ترین انگیزه های خرید پی سی و لپ تاپ اتصال به اینترنت است. برای استفاده از اینترنت هم به مرورگر نیاز دارید؛ معروف ترین و بهترین مرورگرهایی که در حال حاضر توصیه می شوند یکی گوگل کروم است و دیگری موزیلا فایر فاکس. نصب این دو مرورگر برای هر سیستمی واجب است. در کنار این دو خوب است که اینترنت اکسپلورر را هم نصب کنید؛ به ویژه اگر دانشجو هستید و مرتب باید به سایت های دانشگاه سر بزنید، بعید نیست که دیدن کارنامه و واحدهایتان تنها در اکسپلورر امکان پذیر باشد. 

نرم افزار ادیت تصویر

دنیای امروز پر از تصاویری است که هیچ کدام بدون ادیت وارد فضای مجازی نمی شوند؛ از اینستاگرام و فیلترهایش گرفته تا اسنپ چت؛ همگی تلاش دارند تصویر بهتری از شما ارائه دهند. از طرف دیگر بعید است شاغل باشید و به نرم افزارهای ادیت تصویر نیاز پیدا نکنید؛ بالاخره زمانی می رسد که باید حجم عکسی را کم کنید، نورش را زیاد یا بخشی از آن را کم رنگ کنید. تا همین چند سال پیش نرم افزار اصلی برای انجام این کارها فتوشاپ بود. فتوشاپ نرم افزار بی نظیری است؛ اما یک مشکل اساسی دارد و آن سنگین بودن اجرای آن برای سیستم است؛ طوری که بیشتر سیستم های حرفه ای استفاده از این نرم افزار را ساده و امکان پذیر می کنند. به همین دلیل هم باید به دنبال جایگزینی با حجم کمتر برای پی سی بود. پیشنهاد ما paint.NET است که تجربه کاربری ساده و منظمی را برای کاربرانش فراهم می کند. همچنین در مطلبی که در این لینک آورده شده است نیز چندیدن مورد از بهترین نرم افزارهای ادیت تصویر معرفی و مورد بررسی قرار گرفته اند.

نرم افزارهای اجرای فیلم

کمتر کسی است که یکی از اهداف خرید لپ تاپ و پی سی جدیدش، تماشای فیلم نباشد. به همین دلیل هم یکی از ضروری ترین نرم افزارها برای نصب شدن روی سیستم جدید، نرم افزارهای اجرای فیلم ها هستند. سه گزینه KM Player، VLC Player و ویندوز مدیا پلیر هستند. معمولا ویندوز مدیا پلیر اولین گزینه پیشنهادی است؛ اما سعی کنید دو گزینه دیگر را هم نصب کنید و تجربه تماشای فیلم در محیط های کاربری متفاوت لذت ببرید. 

دانلود منیجر

دانلود منیجر

طبیعی است که روزانه تعداد زیادی فایل به دستتان برسد که برای باز شدن به دانلود کردن شان نیاز دارید. بهترین نرم افزار برای مدیریت دانلودهایتان نرم افزار دانلود منیجر یا مدیر دانلود است. این نرم افزار امکانات زیادی در اختیار شما می گذارد؛ مثلا اگر به هر دلیلی دانلود فایل شما با وقفه رو به رو شده باشد؛ می توانید بدون اینکه مقدار دانلود شده قبلی را از دست دهید، دانلود کردن را از سر بگیرید. نرم افزارهای دیگری هم در بازار موجود هستند؛ اما هیچ کدام به پای دانلود منیجر نمی رسند. 

نرم افزارهای مرتبط با کسب و کار

بسته به اینکه کسب و کارتان چیست؛ نیاز به نرم افزارهای متفاوتی خواهید داشت. مثلا کسانی که با امور مالی سر و کار دارند باید بهترین انواع نرم افزار حسابداری و نمونه های مختلف برنامه حسابداری را روی سیستم جدیدشان نصب کنند و از بین  دست به انتخاب بزنند. کسانی که کسب و کارشان در محیط های فروشگاهی است و با خرید و فروش سر و کار دارند هم می توانند از این موارد استفاده کنند. سایر مشاغل نیز به همین طریق به نرم افزارهای مربوط به کسب و کارشان نیاز خواهند داشت. پیشنهاد می کنیم برای به روز ماندن سراغ نرم افزارهای به روز بروید. 

اسکرین شات

ثبت تصویر روی مانیتور یکی از موارد مورد نیاز هر کاربری است. ممکن است پرینتر نداشته باشید و بخواهید به جای پرینت گرفتن و مصرف کاغذ، عکس با کیفیت بلیت های تئاتری که خریده اید را ثبت کنید یا فیش پرداخت آنلاینتان را نگه دارید یا هر چیز دیگری. در چنین شرایطی نرم افزارهای اسکرین شات به کمک شما می آیند. یکی از ساده ترین و بهترین نرم افزارهای این حیطه Snipping Tool است؛ اما اگر به دنبال گزینه حرفه ای تری می گردید ShareX را گوشه ذهنتان داشته باشید و نصبش کنید.

WinRAR

دیر یا زود موقعیتی برایتان پیش می آید که مجبور می شوید یک فایل پر حجم را قبل از ارسال فشرده کنید یا فایلی فشرده برایتان ارسال شود. برای فشرده کردن و باز کردن فایل ها حتما به نرم افزار WinRAR نیاز پیدا خواهید کرد. این نرم افزار را هم در فهرست نرم افزارهایی که باید نصب شوند، قرار دهید. 

منبع : https://namnak.com/Windows-software.p76358



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به مانند بسیاری از کالاها که به صورت استوک به فروش می رسند، لپ تاپ استوک نیز نوع دیگری از محصولات است که در بازار داخلی و خارجی به فروش می رسد. به طور کلی به محصولاتی که به صورت دست دوم و یا کار کرده باشند محصول یا کالای استوک گفته می شود. البته استوک تنها به این دسته از محصولات گفته نمی شود بلکه به تمامی کالاهای مرجوعی و مانده در انبار نیز استوک می گویند.

خرید لپ تاپ استوک

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید لپ تاپ استوک چیست و چه مفهومی دارد. استوک به تمامی کالاهایی اشاره دارد که بنا بر هر دلیلی در انبار وجود دارند و مرجوع شده اند. علت بازگشت برخی از کالاها به انبار به طور صحیح مشخص نیست و ممکن است دلایل مختلفی برای مرجوع کردن کالا وجود داشته باشد.

به عنوان مثال برخی از افراد ممکن است از قیمت یا کیفیت محصول خریداری شده پشیمان شوند و محصول را مرجوع کنند و برخی دیگر نیز ممکن است مدل جدیدتر محصول خریداری شده را در نظر داشته باشند و غیره. در این صورت کالا به کمپانی و شرکت سازنده برگشت داده می شود و مبلغی که مشتری واریز کرده به حساب فرد برگشت داده می شود.

کالاهای مرجوع شده پس از بازگشت به انبار برحسب سلامت فیزیکی کالا درجه بندی شده و آن را در رده های A، B، C و D تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال لپ تاپ آکبندی که بدون مشکل باشد و کاملا نو مانده باشد در رده A از کالاهای استوک قرار می گیرد.

تفاوت لپ تاپ نو با لپ تاپ استوک در چیست؟

لپ تاپ استوک دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به لپ تاپ نو است و به همین دلیل این دسته از لپ تاپ بین افراد بسیار محبوب می باشد. خرید لپ تاپ استوک برای افرادی که دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب و اقتصادی هستند مناسب بوده و از درجه اهمیت بالایی برای این افراد برخوردار است. برای مثال خرید لپ تاپ استوک دانشجویی برای بسیاری از دانش جویان و دانش آموزان که به فکر مدیریت هزینه های خود هستند، بسیار توصیه می شود.

قیمت لپ تاپ استوک در بازار جهانی نسبت به لپ تاپ نو حدود یک سوم قیمت است و همین دلیل می تواند از جمله محبوبیت این محصولات و لپ تاپ ها به شمار رود. پس از آنکه لپ تاپ به انبار برگشت داده شد، بر حسب ظاهر و عملکرد لپ تاپ آنها را به سه دسته A، A+ و A++ تقسیم می کنند.

لپ تاپ های A++ دارای ظاهر بسیار خوبی بوده و هیچ گونه خطی بر روی آن وجود ندارد و اگر هم وجود دارد بسیار سطحی و کم است. اصولا مدت زمانی که از این لپ تاپ ها استفاده شده است حداکثر 6 ماه و در برخی موارد نیز حداکثر 30 روز بوده است. رده A+ نسبت به دسته قبلی دارای خط و خش بیشتری هستند اما با این حال به سختی به چشم دیده می شوند.

این نوع لپ تاپ ها از نظر کارکرد سالم بوده و به لحاظ فنی هیچ فرقی با رده قبلی ندارد. در نهایت نیز رده A که قیمت بسیار پایین تری نسبت به رده اول دارند ظاهر نسبتا خوبی دارند اما در برخی مواقع دارای خط و خش و یا تو رفتگی در برخی از قسمت های لپ تاپ هستند اما از نظر عملکرد و سخت افزاری هیچ مشکلی ندارند.

آشنایی با موارد مهم زمان خرید لپ تاپ استوک

زمان خرید لپ تاپ استوک از هر فروشگاه و شرکتی باید به مهلت تست و ضمانت آن توجه داشت. از آنجایی که محصولات استوک در بیشتر مواقع مهلت گارانتی آنها به اتمام رسیده است باید زمان خرید لپ تاپ آن را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری چک کرده تا مشکلی در هنگام خرید پیش نیاید.

از جمله موارد مهمی که در هنگام تست لپ تاپ استوک باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر هستند:

  • تست هارد: هارد لپ تاپ از جمله مهم ترین قسمت یک لپ تاپ به شمار می رود که در صورت خرابی می تواند مشکلات بدی را برای خریدار به همراه داشته باشد. حتما در هنگام خرید با کمک برنامه های تست هارد از درصد سلامت هارد خریداری شده مطلع شوید.

  • تست CPU، رم و گرافیک: خوشبختانه با کمک برنامه های نرم افزاری می توان سلامت تمامی موارد همچون پردازنده، رم، گرافیک و حتی بخش های دیگر همچون بلندگوها را نیز با کمک نرم افزارهای امروزی تشخیص داد.

  • تست صفحه نمایش: در خصوص تست صفحه نمایش نمی توان برنامه خاصی را عنوان کرد اما جهت تست باید انواع پس زمینه را بر روی دسکتاپ امتحان کرد تا با قرمزی و تیرگی بر روی صفحه مواجه نشد. زمان خرید نیز از نظر سلامت فیزیکی صفحه به خوبی صفحه نمایش را بررسی کرده تا خط خوردگی، ترک و یا ضرب دیدگی بر روی آن وجود نداشته باشد.

  • تست باتری: یکی دیگر از قسمت های مهم لپ تاپ باتری و طول عمر زمان روشن ماندن لپ تاپ است. سلامت باتری لپ تاپ را می توان با کمک نرم افزارهای مختلف به سادگی انجام داد.

خرید لپ تاپ استوک

مزایا مهم خرید انواع لپ تاپ استوک

طبیعی است که پیش از خرید هر وسیله ای باید به خوبی در خصوص آن تحقیق کرد. لپ تاپ استوک جزو یکی از محصولاتی است که باید در هنگام خرید توجه بیشتری به آن داشت و پس از آگاهی از مزایای آن باید در خصوص خرید اقدام کرد. مزایای مهمی که می توان برای خرید انواع لپ تاپ استوک عنوان کرد شامل موارد زیر است:
  • قیمت بسیار مناسب: لپ تاپ استوک نسبت به لپ تاپ نو دارای قیمتی بسیار پایین تر است. هنگام خرید می توان قیمت لپ تاپ نو و لپ تاپ استوک یک مدل را با یکدیگر مقایسه کرده و متوجه تفاوت قیمت آن شد.

  • درجه بندی قیمت: لپ تاپ های استوک دارای سه درجه بندی هستند که پیش تر به هر سه آنها اشاره شد و به طبع قرارگیری لپ تاپ در هر یک از درجه بندی ها می تواند در قیمت لپ تاپ استوک مورد نظر موثر باشد.

  • کیفیت بالا:برخی از لپ تاپ های استوک دارای کیفیت بسیار بالایی نسبت به نسخه نو آن هستند و دلیل آن نیز صنعتی بودن و استفاده از قطعات با کیفیت تر نسبت به لپ تاپ های نو بوده و بر خلاف نسخه نو لپ تاپ ها، این نوع لپ تاپ دارای قابلیت استفاده در شرایط و ساعات کاری بالا هستند، به گونه ای که برخی از لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو دارای طول عمر بیشتری هستند. البته بیشتر این لپ تاپ های استوک در بازارهای خارجی مشاهده می شوند و بلافاصله در بازار ما قابل مشاهده نیستند و در برخی مواقع پس از گذشت دو الی سه سال می توان شاهد فروش این گونه از محصولات در کشور بود.

  • قدرت بالا:قدرتمندی لپ تاپ استوک بیشتر از لپ تاپ نو بوده و در بیشتر مواقع در کنار قدرت بالا دارای کیفیت بالایی هستند که می تواند خریدار را از خرید راضی نگه دارد.

با توجه به موارد گفته شده خرید لپ تاپ استوک متناسب برای افرادی تعریف شده است که می خواهند علاوه بر کیفیت بالا لپ تاپ از قیمت پایین آن نیز برخوردار شوند.

مزایای خرید لپ تاپ استوک از استوک تاپ

فروشگاه اینترنتی استوک تاپ ( stoktop.com )  ، با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه کامپیوتر و لپ تاپ، محصولات خود را با 6 ماه ضمانت و یک هفته مهلت تست به فروش می رساند. متخصصین مجرب نرم افزاری و سخت افزاری این مجموعه به طور کامل تمام قسمت های یک محصول را به دقت تست کرده و پس از اطمینان از عملکرد محصول، آن را روانه بخش فروش می کنند تا شما خریدی مطمئن و خوب را با کمترین هزینه تجربه کنید.

منبع : https://namnak.com/Buy-a-laptop.p76583



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()