نوشته شده توسط : ساحل

در حال حاضر بیشتر منازل با پلان های چهارگوش یا مستطیل تعریف شده، پس لازم است که شما در تهیه میز ناهارخوری دقت کنند. میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل فضای کمتری را از منزل اشغال می کنند و می توانند گوشه های خالی سالن نشیمن یا ناهارخوری شما را پر کنند.

این میزها هماهنگی بیشتری با پلان مستطیل و چهارگوش دارند که بیشتر از آنها در طراحی نقشه آپارتمان های امروزی کاربرد می شود.

میز کمجا 4 نفره
اگر اعضای خانواده شما بسیار نیست می‌توانید از این مدل میزها بهره‌گیری کنید. فضای کمی از شما می‌گیرد و به راحتی می‌توانید آن را در زاویه ای از منزل بگذارید. البته که این میزها فقط مخصوص خانه نیستند. شما می‌توانید در کافی شاپ و یا هر جایی که دربایستن به پذیرایی دارید از این فرآورده کاربرد کنید.میز خوراک خوری 3 الی 6 نفره تاشو

کلام آخر
در طراحی های امروز آپارتمان و ساختمان های کوچک، گواه افزایش به کارگیری وسایل و مبلمان های چندمنظوره هستیم. میزهای غذاخوری نیز در همین دسته به صورتی جالب طراحی می شوند.

همانگونه که می توانید در عکس ها بالا هم ببینید، میزهای ناهارخوری همهنگام به صورت اپن آشپز خانه باره کاربرد قرار می گیرند که برای خانه های کوچک بسیار ایده آل است.

این کار علاوه بر استعمال مناسب از فضاهای موجود میز غذاخوری کمجا در یک آپارتمان کوچک، نوعی سخیف ویژه و ژورنالی را نیز به دکوراسیون شما اضافه می نماید. ترکیب این وسیله با بارو آشپزخانه و برپایی تنوعی فرمی بدست آن، جذابیت زیادی خلق خواهد کرد.

نمونه های جدیدتر از طراحی و ساخت میزهای ناهارخوری، مدل های تاشو هستند. این مدل ها که با صندلی های تاشو نیز می توانند به رویداد شوند، بعد از کاربرد جمع شده و در گوشه ای پیمان می گیرند. برآیند اینکه زمان هایی که به آن ها نیازی ندارید، فضایی را در خانه تان اشغال نخواهند کرد.

علاوه بر این حقیر بودنشان باعث می شود که به غیر از طباخ خانه در فضاهای سایر منزل نیز قابلیت استفاده داشته باشند.
همچنین می‌توانید از مشاوره مجانی ما سهم ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

به تازگی، تصاویر جدیدی از رندر‌های مربوط به تلفن‌های سری آیفون 12 اپل توسط کانال یوتیوب EverythingApplePro منتشر شده‌اند که طراحی آیفون‌های 2020 اپل را به ما نشان می‌دهند. براساس رندر‌های سه‌بعدی منتشر شده، طراحی بدنه پرچمداران جدید اپل همانند آیپد پرو‌های این شرکت بوده و در پشت آن‌ها نیز دوربین‌های درون ماژول مربع شکل دیده می‌شوند.

آیفون 12

تصاویر منتشر شده قبلی به ما نشان می‌دادند که تلفن‌های سری آیفون 12 همانند آیپد‌ها به Smart Connector مجهز خواهند شد. اما طبق رندر‌های جدید، این مورد در تصاویر دیده نمی‌شود. با این حال، بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که اپل از این کانکتور برای آیفون‌های بعدی بدون پورت استفاده خواهد کرد.

آیفون 12

به علاوه، اندازه 5.4 اینچی آیفون 12 نشان می‌دهد که این تلفن کوچک‌تر از چیزی است که ما انتظار آن را داشتیم. در نتیجه، اندازه این گوشی تقریبا همانند آیفون SE 2020 است. آیفون SE جدید از یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی استفاده می‌کند، اما نسبت ابعاد آن 16:9 بوده و حاشیه‌های بیشتری در آن وجود دارد.

گوشی‌های سری پرو آیفون 12 با رنگ جدیدی به نام Navy Blue (آبی) معرفی خواهند شد که جایگزین رنگ Midnight Green (سبز) آیفون 11 است. شیشه‌های پشتی دستگاه هنوز هم مات هستند، بنابراین، هیچ اثر انگشتی برروی پنل پشتی تلفن‌ها باقی نمی‌ماند.

آیفون 12

گوشی‌های سری آیفون 12 اپل از صفحه‌نمایش کاملا جدید استفاده خواهند کرد. هر چهار مدل آیفون‌های جدید به پنل OLED با شکاف‌های باریک‌تر مجهز خواهند شد. نرخ رفرش نمایشگر سری پرو نیز به 120 هرتز می‌رسد. این نمایشگر ProMotion نام دارد و آیپد پرو جدید از آن بهره می‌گیرد.

از بحث صفحه‌نمایش خارج شویم و به سراغ دوربین تلفن‌های جدید اپل برویم؛ دوربین اصلی این تلفن‌ها به عنوان یکی از نکات اصلی تمایز مدل‌های معمولی و پرو مطرح می‌شود. مدل‌های پرو از سنسور LiDAR استفاده می‌کنند که مواردی مانند فوکوس خودکار سریع را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این سنسور 2 تا 3 برابر سریع‌تر از آیفون‌های فعلی عمل می‌کند. هم‌چنین، با کمک این سنسور می‌توان از حالت پرتره برای ضبط ویدیو‌ها نیز بهره گرفت.

آیفون 12

به نظر می‌رسد که مهندسان اپل هم‌چنان به استفاده از سنسورهایی با مگاپیکسل‌های بیشتر تمایل ندارند و از همان دوربین 12 مگاپیکسلی در آیفون‌های 2020 استفاده خواهند کرد. البته، اندازه این سنسور بزرگ‌تر بوده و برای عکاسی در شب نیز بهینه شده است.

دوربین تله‌فوتو هم مثل نمایشگر 120 هرتزی به مدل‌های پرو محدود شده است. این دوربین توانایی زوم 3 برابر را داشته و از ویژگی عکاسی در شب نیز پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که دوربین تله‌فوتو موجود در آیفون‌ 11 پرو و پرو مکس توانایی زوم 2 برابر را داشت. گفته می‌شود که اپل در حال کار برروی دوربین‌ پریسکوپی است، اما این دوربین در محصولات امسال این شرکت وجود نخواهد داشت.

آیفون 12

جان پروسر، که اطلاعات زیادی را در ویدیو زیر منتشر کرده است، جزییات بیشتری را درباره تلفن‌های جدید اپل در اختیار ما قرار می‌دهد. این هندست‌ها با نام‌ آیفون 12 (5.4 اینچ)، آیفون 12 مکس (یا 12 پلاس، 6.1 اینچ)، آیفون 12 پرو (6.1 اینچ) و آیفون 12 پرو مکس (6.7 اینچ) شناخته می‌شوند که جان پروسر اطلاعات بیشتری از آن‌ها را در ویدیو خود منتشر کرده است.

 منبع: 

https://itresan.com/299645/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%88-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

ستاره‌شناسان نزدیکترین سیاه چاله به زمین را کشف کردند. این سیاه چاله در فاصله ۱۰۰۰ سال نوری از ما قرار داشته و در صورت فلکی تلسکوپ (Telescopium) مخفی بود. این جرم شگفت‌انگیز، متعلق به یک سیستم دوستاره‌ای به نام HR 6819 است و ستاره‌شناسان معتقدند که تعداد این‌گونه سیاه چاله‌های مخفی ممکن است بسیار زیاد باشد.

توماس ریوینوس (Thomas Rivinius) ستاره‌شناس از رصدخانه ESO و سرپرست گروه تحقیق، به NPR گفت: احتمالا باید صدها میلیون تا از این سیاه چاله‌ها در کیهان وجود داشته باشد، اما ما درباره آن‌ها خیلی کم می‌دانیم.

محققان در سال 2004 تلسکوپ ۲.۲ متری MPG/ESO در رصدخانه La Silla شیلی را به سمت سیستم ستاره‌ای HR 6819 نشانه رفتند. این سیستم ستاره‌ای میزبان دو ستاره است که به دور هم می‌چرخند: یک ستاره بیرونی و یک ستاره داخلی. اما بعد از چهار ماه رصد کردن، مشخص شد که این یک سیستم ستاره‌ای دوگانه معمولی نیست. ستاره‌شناسان متوجه شدند که ستاره داخلی با سرعت بسیار بالایی هر ۴۰ روز یکبار به دور چیزی نامعلوم می‌چرخد.

محاسبات آن‌ها نشان می‌داد که جرم مذکور بسیار پرجرم بوده و چهار برابر سنگین‌تر از خورشید است و اندازه‌ای برابر ستاره داخلی دارد. دانشمندان شروع به محدود کردن گزینه‌های خود کردند. در صورت وجود ستاره‌ای با همان جرم در مرکز مدار ستاره داخلی، تلسکوب‌ به‌راحتی می‌توانست آن را مشاهده کند. اما متهم اصلی در این بین، سیاه چاله‌ای با جرم ستاره‌ای بود.

اما سوالی که ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده این است که اگر این سیاه چاله این‌ اندازه به ما نزدیک بوده، پس چرا کشف آن‌ این‌همه طول کشیده است.

سیاه چاله‌ها اغلب بقایای ستارگان مرده‌ای که تبدیل به سوپرنوا شده‌اند هستند و به‌خاطر گرانش بسیار زیادشان هر چیزی را در خود می‌بلعند، بطوریکه حتی نور هم نمی‌تواند از آن‌ها فرار کند. این بدین معنی است که کشف این اجرام کار بسیار دشواری است.

اما گاهی اوقات نشانه‌هایی از سیاه چاله‌ها ممکن است بر جای بماند. زمانی که این اجرام سنگین مواد اطراف خود را می‌بلعند، تابش‌هایی از خود ساطع می‌کنند که می‌توانند توسط تلسکوپ‌ها ردیابی شوند. در برخی موارد، سیاه چاله‌ها می‌توانند مدار چرخش اجرام اطراف را تحت‌تاثیر قرار دهند و ستاره‌شناسان را متوجه حضور خود کنند.

 منبع: 

https://itresan.com/299677/%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%b4%d9%81-%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف محسوب می‌شود. فایل‌های PDF با بیشتر سیستم‌عامل‌ها سازگار و انتقال آن‌ها هم کار بسیار راحتی است. روش‌های زیادی برای تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف وجود دارد که البته نباید در میان آن‌ها از روش‌های آنلاین هم غافل شد. در این مقاله، قصد داریم روش‌های تبدیل ورد به پی‌دی‌اف را در مک یا ویندوز آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تبدیل ورد به پی‌دی‌اف در ویندوز

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 1

۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای انجام این کار، کافی ا‌ست روی فایل دابل‌کلیک کنید تا وارد مایکروسافت ورد شوید. درصورتی‌که هنوز این فایل را ایجاد نکرده‌اید، وارد Microsoft Word شوید و سپس روی سند Blank کلیک کنید تا بتوانید کار خود را انجام دهید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 2

۲. روی گزینه‌ی فایل (File) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 3

۳. باید روی گزینه‌ی‌ی Export کلیک کنید. این گزینه در ستون سمت چپ قرار دارد. باید چندین گزینه‌ی جدید را در وسط پنجره مشاهده کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 4

۴. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS Documents کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 5

۵. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS کلیک کنید. این تنظیمات در میانه‌ی پنجره قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 6

۶. مکان ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره، باید روی پوشه‌ای کلیک کنید که می‌خواهید نسخه‌ی PDF فایل ورد خود را ذخیره کنید. از‌آنجاکه فایل PDF را می‌توان نوعی متفاوت از فایل ورد به حساب آورد، می‌توانید این فایل را در همان مکان فایل مشابه ذخیره کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 7

۷. روی گزینه‌ی انتشار (Publish) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فرمان تبدیل Word به PDF را صادر خواهید کرد.

استفاده از ورد در مک

استفاده از ورد در مک - 1

۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای انجام این کار می‌توانید روی فایل دابل‌کلیک کنید. درصورتی‌که هنوز چنین فایلی را ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید با واردشدن به برنامه‌ی مایکروسافت ورد و انتخاب Blank Documents، به‌راحتی فایل مدنظرتان را ایجاد کنید.

استفاده از ورد در مک - 2

۲. گزینه‌ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالای نمایشگر مک قرار دارد. هنگامی‌که روی آن بروید، منو کشویی نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 3

۳. گزینه‌ی ذخیره‌سازی (Save as) را انتخاب کنید. این بخش از تنظیمات ورد در منو آبشاری File وجود دارد و نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 4

۴. نام فایل را وارد کنید. هر نامی که تمایل دارید برای فایل PDF قرار دهید، انتخاب و سپس وارد کنید.

استفاده از ورد در مک - 5

۵. در این مرحله، باید محل ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. شما می‌توانید در سمت چپ پنجره جدیدی که نمایش داده می‌شود، پوشه‌ی مدنظرتان برای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/9/348291/how-to-convert-microsoft-word-document-pdf/



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف محسوب می‌شود. فایل‌های PDF با بیشتر سیستم‌عامل‌ها سازگار و انتقال آن‌ها هم کار بسیار راحتی است. روش‌های زیادی برای تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف وجود دارد که البته نباید در میان آن‌ها از روش‌های آنلاین هم غافل شد. در این مقاله، قصد داریم روش‌های تبدیل ورد به پی‌دی‌اف را در مک یا ویندوز آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تبدیل ورد به پی‌دی‌اف در ویندوز

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 1

۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای انجام این کار، کافی ا‌ست روی فایل دابل‌کلیک کنید تا وارد مایکروسافت ورد شوید. درصورتی‌که هنوز این فایل را ایجاد نکرده‌اید، وارد Microsoft Word شوید و سپس روی سند Blank کلیک کنید تا بتوانید کار خود را انجام دهید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 2

۲. روی گزینه‌ی فایل (File) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 3

۳. باید روی گزینه‌ی‌ی Export کلیک کنید. این گزینه در ستون سمت چپ قرار دارد. باید چندین گزینه‌ی جدید را در وسط پنجره مشاهده کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 4

۴. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS Documents کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 5

۵. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS کلیک کنید. این تنظیمات در میانه‌ی پنجره قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 6

۶. مکان ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره، باید روی پوشه‌ای کلیک کنید که می‌خواهید نسخه‌ی PDF فایل ورد خود را ذخیره کنید. از‌آنجاکه فایل PDF را می‌توان نوعی متفاوت از فایل ورد به حساب آورد، می‌توانید این فایل را در همان مکان فایل مشابه ذخیره کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 7

۷. روی گزینه‌ی انتشار (Publish) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فرمان تبدیل Word به PDF را صادر خواهید کرد.

استفاده از ورد در مک

استفاده از ورد در مک - 1

۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای انجام این کار می‌توانید روی فایل دابل‌کلیک کنید. درصورتی‌که هنوز چنین فایلی را ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید با واردشدن به برنامه‌ی مایکروسافت ورد و انتخاب Blank Documents، به‌راحتی فایل مدنظرتان را ایجاد کنید.

استفاده از ورد در مک - 2

۲. گزینه‌ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالای نمایشگر مک قرار دارد. هنگامی‌که روی آن بروید، منو کشویی نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 3

۳. گزینه‌ی ذخیره‌سازی (Save as) را انتخاب کنید. این بخش از تنظیمات ورد در منو آبشاری File وجود دارد و نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 4

۴. نام فایل را وارد کنید. هر نامی که تمایل دارید برای فایل PDF قرار دهید، انتخاب و سپس وارد کنید.

استفاده از ورد در مک - 5

۵. در این مرحله، باید محل ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. شما می‌توانید در سمت چپ پنجره جدیدی که نمایش داده می‌شود، پوشه‌ی مدنظرتان برای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/9/348291/how-to-convert-microsoft-word-document-pdf/



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف محسوب می‌شود. فایل‌های PDF با بیشتر سیستم‌عامل‌ها سازگار و انتقال آن‌ها هم کار بسیار راحتی است. روش‌های زیادی برای تبدیل فایل ورد به پی‌دی‌اف وجود دارد که البته نباید در میان آن‌ها از روش‌های آنلاین هم غافل شد. در این مقاله، قصد داریم روش‌های تبدیل ورد به پی‌دی‌اف را در مک یا ویندوز آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

تبدیل ورد به پی‌دی‌اف در ویندوز

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 1

۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای انجام این کار، کافی ا‌ست روی فایل دابل‌کلیک کنید تا وارد مایکروسافت ورد شوید. درصورتی‌که هنوز این فایل را ایجاد نکرده‌اید، وارد Microsoft Word شوید و سپس روی سند Blank کلیک کنید تا بتوانید کار خود را انجام دهید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 2

۲. روی گزینه‌ی فایل (File) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 3

۳. باید روی گزینه‌ی‌ی Export کلیک کنید. این گزینه در ستون سمت چپ قرار دارد. باید چندین گزینه‌ی جدید را در وسط پنجره مشاهده کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 4

۴. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS Documents کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالا قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 5

۵. روی گزینه‌ی Create PDF/XPS کلیک کنید. این تنظیمات در میانه‌ی پنجره قرار دارد.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 6

۶. مکان ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. در سمت چپ پنجره، باید روی پوشه‌ای کلیک کنید که می‌خواهید نسخه‌ی PDF فایل ورد خود را ذخیره کنید. از‌آنجاکه فایل PDF را می‌توان نوعی متفاوت از فایل ورد به حساب آورد، می‌توانید این فایل را در همان مکان فایل مشابه ذخیره کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در ویندوز - 7

۷. روی گزینه‌ی انتشار (Publish) کلیک کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت راست قسمت پایین قرار دارد. با انتخاب این گزینه، فرمان تبدیل Word به PDF را صادر خواهید کرد.

استفاده از ورد در مک

استفاده از ورد در مک - 1

۱. فایل ورد مدنظرتان را بازکنید. برای انجام این کار می‌توانید روی فایل دابل‌کلیک کنید. درصورتی‌که هنوز چنین فایلی را ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید با واردشدن به برنامه‌ی مایکروسافت ورد و انتخاب Blank Documents، به‌راحتی فایل مدنظرتان را ایجاد کنید.

استفاده از ورد در مک - 2

۲. گزینه‌ی فایل (File) را انتخاب کنید. این گزینه در گوشه‌ی سمت چپ قسمت بالای نمایشگر مک قرار دارد. هنگامی‌که روی آن بروید، منو کشویی نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 3

۳. گزینه‌ی ذخیره‌سازی (Save as) را انتخاب کنید. این بخش از تنظیمات ورد در منو آبشاری File وجود دارد و نمایش داده خواهد شد.

استفاده از ورد در مک - 4

۴. نام فایل را وارد کنید. هر نامی که تمایل دارید برای فایل PDF قرار دهید، انتخاب و سپس وارد کنید.

استفاده از ورد در مک - 5

۵. در این مرحله، باید محل ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. شما می‌توانید در سمت چپ پنجره جدیدی که نمایش داده می‌شود، پوشه‌ی مدنظرتان برای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/9/348291/how-to-convert-microsoft-word-document-pdf/



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

iFixit مؤسسه‌ی شناخته‌شده‌ای است که همواره جدیدترین محصولات الکترونیکی را کالبدشکافی می‌کند تا با قطعات داخلی آن‌ها آشنا شویم. این مؤسسه‌ به‌دلیل وضع قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در پی دنیاگیری ویروس کرونا تاکنون نتوانسته است به‌شکل سنتی صفحه‌کلید ویژه‌ی تبلت آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل، یعنی مجیک کیبورد (Magic Keyboard) را کالبدشکافی کند. بااین‌حال، iFixit به‌تازگی برای فهمیدن ساز‌و‌کار مجیک کیبورد در همکاری با شرکت کریتیوالکترون (Creative Electron) از پرتو ایکس استفاده کرده است. 

صفحه‌کلید مجیک کیبورد برای مدل ۱۱ اینچ آیپد پرو ۲۹۹ دلار و برای مدل ۱۲/۹ اینچ ۳۴۹ دلار قیمت دارد؛ بنابراین از آن به‌عنوان صفحه‌کلیدی گران‌قیمت و پریمیوم یاد می‌شود. این صفحه‌کلید به‌منظور ارائه‌ی قابلیت‌های متنوع، ساز‌و‌کاری پیچیده دارد و قطعات مختلفی در آن استفاده شده است. پرتوهای ایکس تأیید می‌کنند مجیک کیبورد تبلت آیپد پرو همچون صفحه‌کلید تمامی مک‌بوک‌های نسل جدید اپل از مکانیسم سوئیچ قیچی استفاده می‌کند.

ناگفته نماند صفحه‌کلید مک‌بوک‌های پیشین و البته صفحه‌کلید Smart Keyboard آیپدها به مکانیسم پروانه‌ای مجهز بودند که از آن استقبال خاصی نشد. شمار درخورتوجهی از کاربران به‌خاطر استفاده از صفحه‌کلید پروانه‌ا‌ی، انگشت انتقاد را به‌سمت اپل نشانه گرفته بودند. اپل در چند نسل از محصولاتش در سال‌های اخیر تلاش کرد مکانیسم پروانه‌ای را بهبود بخشد؛ اما انتقادهای کاربران کارساز شد و اپل صفحه‌کلید پروانه‌ای را برای همیشه کنار گذاشت. 

iFixit از مکانیسم سوئیچ قیچی به‌عنوان ساده‌ترین مکانیسم به‌کاررفته در مجیک کیبورد آیپد پرو یاد می‌کند. این مؤسسه همچنین مکانیسم سوئیچ قیچی را بزرگ‌ترین بهبود مجیک کیبورد درمقایسه‌با اسمارت کیبورد به‌حساب می‌آورد. در بخش زیرین صفحه‌کلید مجیک کیبورد، شاهد صفحاتی فلزی هستیم که احتمالا به‌منظور جلوگیری از خم‌شدن استفاده می‌شود. 

مجیک کیبورد آیپد پرو / Magic Keyboard

تصویر بالا که به‌کمک پرتو ایکس تهیه شده است، به‌خوبی مکانیسم سوئیچ قیچی را در مجیک کیبورد نشان می‌دهد. در این تصویر همچنین طراحی منحصربه‌فرد ترک‌پد به‌چشم می‌خورد

(برای مشاهده‌ی تصویر بالا در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید)

مجیک کیبورد آیپد پرو همچنین به ترک‌پد مجهز شده است؛ اپل در جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل iPadOS نشانگر ماوس را اضافه کرد تا تجربه‌ی کاربری آیپد را بهبود بخشد. اپل با بهره‌گیری از دانش متخصصانش توانسته است نشانگر ماوس را در آیپد تا حد زیادی بازآفرینی کند. ترک‌پد به‌کاررفته در مجیک کیبورد با ترک‌پد مک‌بوک‌های جدید فرق دارد. ظاهرا در بخش زیرین ترک‌پد چندین دکمه به‌منظور ثبت ضربان انگشت کاربر قرار گرفته‌اند. در بخش زیرین ترک‌پد مک‌بوک‌ها هیچ کلیدی وجود ندارد و به‌جای آن، شاهد استفاده از فناوری هپتیک فیدبک هستیم.

iFixit هنوز نتوانسته مجیک کیبورد را کالبدشکافی کند؛ بنابراین فعلا نمی‌تواند درمورد عملکرد دقیق آن نظر دهد. بااین‌حال، این مؤسسه می‌گوید چندین حدس و گمان درباره‌ی آثار مثبت مجیک کیبورد روی تجربه‌ی تایپ کاربران دارد.

مجیک کیبورد همچنین به چند لولا مجهز شده است که طراحی خاصی دارند و به‌لطف آن‌ها زاویه‌ی دید مناسب‌تری از آیپد ارائه می‌شود. همچنین مجیک کیبورد به تعداد درخورتوجهی آهن‌ربای کوچک مجهز شده است تا بتواند آیپد پرو را محکم نگه دارد. ناگفته نماند درکنار دوربین نیز، چند آهن‌ربا دیده می‌شوند.

برای فهمیدن سازوکار کامل صفحه‌کلید منحصربه‌فرد آیپد پرو ۲۰۲۰ باید منتظر باشیم تا iFixit آن را کالبدشکافی کند. این مؤسسه پیش‌تر اعلام کرد کالبدشکافی صفحه‌کلید Smart Keyboard بسیار مشکل  است؛ ازاین‌رو انتظار داریم مشکلات پیشین هنگام کالبدشکافی مجیک کیبورد نیز ظاهر شوند.

 منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/10/348377/ifixit-magic-keyboard-x-ray-death-butterfly-keyboard-switches/



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()