نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی اینترنتی، که با عناوینی چون بازاریابی مجازی، بازاریابی وب یا بازاریابی دیجیتالی نیز شناخته شده است یک اصطلاح فراگیر در بازاریابی محصولات و یا خدمات آنلاین است. راهبرد بازاریابی اینترنتی استراتژی های فروش اینترنتی احد از موثرترین ابزارهای جذب مشتری و عازم است که کامیابی شما را در تاسیس یک سوداگری آنلاین از راه معرفی برند شما و جذب مشتری، تضمین میکند. جالب است بدانید که بیش از 4.2 میلیارد نفر در گیتی از اینترنت بهره‌گیری می کنند و این یعنی آن که شمار زیادی از کسان در اینترنت به تعقیب محصولات یا خدمات شما هستند، پس نتیجه می گیریم که مزایای بازاریابی اینترنتی برای مصرف کنندگان (و مشاغل) بسیار زیاد است.

درست است که هدف اصلی بازاریابی اینترنتی فروش کالا، خدمات یا تبلیغات از طریق اینترنت است اما باید بدانید که شرکتها و سازمانها میتوانند از این طریق بازاریابی برای رسیدن به اهداف سایر نیز کاربرد کنند. به عنوان مثال، یک کمپانی ممکن است برای تشکیل نام تجاری و برند خویش از این استراتژی استفاده کند و یا یک پژوهشگر برای اتمام تحقیقات خود دست به بازاریابی آنلاین بزند. بازاریابی آنلاین می تواند روشی زیاد مؤثر در شناسایی بازار منظور و کشف مطالبات و نیازهای مخاطبان باشد.

اساساً بازاریابی اینترنتی به راهبرد های بهره‌گیری شده برای بازاریابی یک محصول یا خدمات بصورت آنلاین اشاره دارد، برخی از مهم ترین و معتبرترین استراتژی های موجود در این زمینه عبارتند از:

1- استراتژی های موجود در مقوله ی طراحی وب سایت

2- بهینه سازی موتور جستجو

3- تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی

4- رسانه های اجتماعی

5- وبلاگ نویسی

6- تبلیغات دیجیتال

7- بازاریابی مقاله

8- مشارکت در فروش

9- ویدئو / پادکست

یک راهبرد نیرومند بازاریابی آنلاین به شما در رونق کسب و کار کمک می کند تا عملکرد خویش را درجهت جذب مشتری اغلب و حفظ امکانات جدید بهبود بخشید.

در این مقاله با ما به اتفاق باشید تا استراتژی های بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی کنیم:

غالباً طراحی وب یک راهبرد بازاریابی نیست، ولی کارایی غیر قابل باور در میزان توجه کاربر و مدت زمان پایدار گذاشتن او در سایت شما دارد. وب سایت شما هسته مرکزی بازاریابی دیجیتال است، پس اگر صفحات تارنما شما خوانا، کاربرپسند و جذاب نباشد هرچقدر هم که در زمینه گسترش راهبرد ها کوشش و هزینه کنید بازهم مشتری خویش را از دست خواهید داد. اگر چیرگی طراحی سایت را برای انجام این پیشه ندارید، پس ارزش دارد برای داشتن وب سایتی مدرن، هزینه کنید.
از بهینه سازی موتور جستجو بهره‌گیری کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو باعث می شود بازرگانی شما در لیست نتایج موتورهای جستجو، در رتبه بالاتری ظاهر شود. با یک راهبرد SEO قوی، وب سایت کمپانی شما می تواند با استفاده از کلمات کلیدی خدمات و محصولات خویش را بهتر و بیشتر ارائه دهد. استفاده از این استراتژی شانس شما را برای دیده شدن بدست افرادی که جستجوی آنلاین اتمام می دهند، افزایش می دهد.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

در راهبرد افیلیت مارکتینگ ، افرادی که به کمپانی شما اعتماد دارند می توانند محصولات و خدمات شما را برای فروش در تارنما یا بازار آنلاین خود به اشتراک بگذارند و در ازای خرید کاربران از محصولات شما از شما پورسانت دریافت کنند. اگرچه این استراتژی را نمیتوان برای هر تجارتی بکار برد، اما باید بدانید که اگر کسب و کار شما این امکان را در خودش دارد و می توانید متعلق به کاربرد کنید، خیلی آسان می توانید با این طریق در بازار رشد کنید و حضور خود را پر رنگ کنید.


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

راهبرد ایمیل مارکتینگ فقط به معنی ارسال یک ایمیل نیست بلکه شما میبایست لیستی از ایمیلها جاسازی کنید که هر کدام به صورت جداگانه، نیازهای خاص هر فرد را برآورده می کند. نگاه ریزبین و روشن به عادات خرید مشتریان خود بیندازید و از این اطلاعات برای گسترش استراتژی خویش استفاده کنید.

سعی کنید با رسانه های خبری یا روزنامه ها بازرگانی آنلاین شغل کنید و از این طریق مشاغل، محصولات و خدمات خویش را وارد مقالات و آگاهی ها آنها کنید. این امر نه فقط شما را به عنوان یک متخصص قابل اعتماد نشان میدهد بلكه بازرگانی شما را به طیف مفصل ای از مردم نیز شناسایی می كند.

ایجاد وبلاگ

وبلاگ تان را همش به روز نگه دارید و اطلاعات کاملی از خودتان، روش های فروش تان، مزیت های رقابتی تان و محصولات و خدمات تان در آن ارائه دهید. این امر به روزنامه ها، وبلاگ ها و یا سایر رسانه های مطبوعاتی فرمان می دهد الی اطلاعات شما را ببینند و بدون دربایستن به درخواست شما، پست هایی را در مقوله کار و جنبش یا برند شما برپایی کنند.

به علاوه، از وبلاگ برای اهداف مهم دیگری هم میتوانید بهره‌گیری کنید. وبلاگ به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم کلمات کلیدی جدید فرآوری کنید، آن ها را در پست های تان تقویت کنید و از این روش جایگاه تان را در موتورهای جستجو درمان دهید. علاوه بر این، شما میتوانید در وبلاگ خود مشاوره ارائه دهید، اطلاعات را هوشمندانه به اشتراک بگذارید و کاری کنید که مشتریان تان بر حسب نیازها و سوالاتی که برای شان قبل می آید به شما مراجعه کنند. بعد متعلق به شما می توانید با اطلاعات مفیدی که در اختیار آنها قرار میدهید، اعتماد شان را جلب کنید و یک رابطه ی بهتر با آن ها استوار کنید.

برگزاری مسابقات

مردم عاشق مسابقات و اخذ هدایا هستند. هر از چند برخی مواقع مسابقه ای برگزار کنید و کالا و خدماتی را به عنوان جایزه و بصورت مجانی هدیه دهید، این کار باعث می شود تا مشتریان شما به خرید از شما ترغیب و دلگرمی شوند. این پیشه نه فقط باعث افزایش خرید و سطح ارتباطات شما با مشتریان می شود، بلکه مایه شناسایی شدن برند شما به دیگران نیز می گردد.


پادکست و ویدیو مارکتینگ

یکی سایر از استراتژی های بسیار نیرومند و مفید بازاریابی آنلاین استفاده از ویدئو و پادکست است.
شاید برای تان سوال باشد که پادکست چی است؟ پادکست یک فرم شنیدنی از محتوا است که برای برند سازی و افزایش نرخ تبدیل مخاطبان بسیار کارساز است. هر دو این راهبرد ها می توانند در بازاریابی و تجارت اینترنتی بسیار نشانه گذار باشند.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

افشاگری مدعی شده است که هواوی در تراشه‌ی توانمند کرین ۹۰۰۰، از پردازنده‌ی گرافیکی Mali G78 MP24 استفاده می‌کند.

هفته‌ی گذشته، گزارشی درباره‌ی نتایج بنچمارک تراشه‌ی جدید هواوی به‌نام کرین ۹۰۰۰ در اپلیکیشن انتوتو منتشر شد که از نزدیکی عملکرد آن با تراشه‌ی اکسینوس ۱۰۸۰ سامسونگ خبر می‌داد. نکته‌ی جالب در نتایج کسب‌شده‌ی تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ در بخش پردازنده‌ی گرافیکی بود. درواقع، پردازنده‌ی گرافیکی استفاده‌شده در تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ توانست نتایجی بهتر از تراشه‌های پرچم‌دار سامسونگ و کوالکام کسب کند که در نوع خود بسیار جالب به‌نظر می‌رسد.

حال، افشاگری شناخته‌شده با نام کاربری IceUniverse در توییتر اطلاعاتی درباره‌ی تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ منتشر کرده است که جزئيات جالبی درباره‌ی پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی جدید شرکت چینی دراختیارمان قرار می‌دهد. براساس گفته‌ی افشاگر، کرین ۹۰۰۰ که هنوز معرفی نشده است از پردازنده‌ی گرافیکی ۲۴ هسته‌ای به‌نام Mali G78 MP24 استفاده می‌کند. 

درادامه، IceUniverse می‌گوید که هواوی فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی را کمتر از تنظیمات شرکت سازنده قرار داده است تا میزان مصرف انرژی کاهش یابد و به‌اصطلاح مدیریت شود. بااین‌حال، امکان دارد محصولی نهایی با مشخصاتی متفاوت ظاهر شود و شرکت چینی باتوجه‌به معیارهای مدنظر خود و دستگاهی که تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ را برایش در نظر گرفته، فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی را تغییر دهد.

چنین اتفاقی بارها رخ داده و محصولات نهایی که وارد بازار شده‌اند، درمقایسه‌با نمونه‌ی آزمایشی فهرست‌شده در بنچمارک‌ها از جنبه‌های مختلف مانند نرم‌افزاری یا حتی سخت‌افزاری متفاوت بوده‌اند. درهرصورت، آمار موجود در بنچمارک انتوتو نشان می‌دهد که تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ توانسته عملکرد بهتری از تراشه‌هایی ازجمله اسنپدراگون ۸۷۵ و اکسینوس ۱۰۸۰ از خود نشان دهد. بااین‌حال، رقیب اصلی تراشه‌ی جدید شرکت چینی را می‌توان دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ کوالکام و اکسینوس ۲۱۰۰ سامسونگ دانست که هنوز وارد بازار نشده‌اند.

توییت پردازنده گرافیکی کرین ۹۰۰۰ هواوی

درحقیقت، رقابت میان سه تراشه‌ی مذکور در سال ۲۰۲۱ رخ می‌دهد؛ زمانی‌که محصولاتی مجهز به تراشه‌های کرین ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ و اکسینوس ۲۱۰۰ در ویترین فروشگاه‌های سراسر دنیا قرار گیرند. شماره‌مدل محصولی که کرین ۹۰۰۰ را یدک می‌کشد و در فهرست بنچمارک انتوتو ظاهر شده،  NOH-NX9 است و به‌گفته‌ی رسانه‌ها، مدل استاندارد هواوی میت ۴۰ محسوب می‌شود که صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد. محصول معرفی‌نشده‌ی هواوی از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 برخوردار است.

انتظار می‌رود علاوه‌بر هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو، مدل دیگری نیز وجود داشته باشد که میت ۴۰ پرو پلاس نام دارد. هنوز مشخص نیست موجود میان مدل‌های سری هواوی میت ۴۰ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اما گفته می‌شود که میت ۴۰ پرو پلاس به دوربینی با ماژول پنج‌گانه، فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است. گویا شماره‌مدل میت ۴۰ پرو پلاس نیز NOP-AN00 است و هم‌زمان با مدل‌های دیگر روانه‌ی بازار می‌شود.

هواوی تعداد محدودی از تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ را تولید می‌کند؛ اما چنین امری به‌دلیل هزینه‌ی هنگفت تولید چنین تراشه‌ای نیست. درواقع، گزارش‌ها بیانگر ارزان‌تر‌بودن هزینه‌ی نهایی تولید تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ درمقایسه‌با اسنپدراگون ۸۷۵ هستند؛ اما آنچه باعث شده تراشه‌ی توانمند هواوی در تعداد محدود تولید شود، تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا عنوان می‌شود. انتظار می‌رود اولین محصولات مجهز به تراشه‌ی کرین ۹۰۰۰ سری هواوی میت ۴۰ باشند. طبق گزارش‌ها، پرچم‌داران جدید شرکت چینی در ۲۲ اکتبر (۱ آبان) معرفی خواهند شد.

باید صبر کرد و دید هواوی چه برنامه‌هایی برای سری میت ۴۰ در نظر گرفته است و اگر سری جدید با استقبال روبه‌رو شود، این شرکت چه تراشه‌ای را برای جایگزینی با کرین ۹۰۰۰ در نظر خواهد گرفت.

منبع:

https://www.zoomit.ir/hardware/364085-huawei-kirin-9000-sport-24-core-gpu/



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

نسل چهارم صنعت یا «Industry 4.0» جدیدترین مرحله از انقلاب صنعتی است که بر ایجاد تعامل بین بخش‌های مختلف فرایند تولید، اتوماسیون سازی عملیات، یادگیری ماشین (Machine Learning) و در نهایت داده‌های زمانی تمرکز دارد. به باور برخی از متخصصین این حوزه، نسل چهارم صنعت همان بکارگیری تکنولوژی IOT یا اینترنت اشیا است که تولید فیزیکی محصولات با کمک فناوری دیجیتالی را شامل می‌شود.

یادگیری ماشین و استفاده از کلان داده‌ها (Big Data) پلی است که می‌تواند صنایع را به هدف اصلی آنها یعنی تولید محصولاتی بی نقص با خطای صفر، کاهش هزینه نیروهای انسانی، افزایش کارایی، ارتقای کیفیت و … برساند. نسل چهارم تولید لوازم خانگی، تنها روش سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات و ابزارهای مبتنی بر فناوری نیست، بلکه ترکیب آن‌ها و ایجاد یک انقلاب جدید است.

سیر تکاملی کارخانجات از انقلاب صنعتی ۱٫۰ تا ۴٫۰

برای این که متوجه تغییرات عظیم موجود در انقلاب صنعتی نسل چهارم، چرایی و چگونگی آن شویم، بهتر است نگاهی تاریخی به سیر تکاملی فرایند صنعتی بیندازیم. تولید دقیقاً از دهه ۱۸۰۰ تا کنون همیشه در حال تکامل و بهبود بوده‌ است. هر یک از انقلاب‌های صنعتی قبلی باعث ایجاد تغییراتی عظیم در کل اکوسیستم شده‌اند که نتیجه نهایی آن‌ها نزدیکی به انقلاب چهارم صنعتی است.

انقلاب صنعتی ۱٫۰، شروع تغییرات بزرگ در اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی

بی‌شک شما هم در مورد موتورهای بخار مطالب بسیاری خوانده و شنیده‌اید. شروع انقلاب صنعتی هم از زمانی بود که تمرکز بر روی موتورهای بخار افزایش پیدا کرد و افراد به جای کار یدی صرف و کمک حیوانات، تصمیم گرفتند که از موتورهای مجهز به بخار و آب، استفاده کنند. نوع پیشرفته این موتورها را که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کند، این روزها هم مشاهده می‌کنید.

انقلاب صنعتی ۲٫۰، ورود فولاد و برق به صنعت و حوزه تولیدی

در اوایل قرن بیستم شاهد ورود فولاد و استفاده از برق در کارخانه‌ها بودیم که باعث شکل‌گیری دومین انقلاب صنعتی شد. جریان برق باعث افزایش میزان تولیدات، افزایش کارایی و بهره‌وری کارخانه و کمک به ایجاد تحرکات بیشتر در کارخانه‌های صنعتی شد. تولیدات انبوه و فرآیندهای مرتبط با آن در این زمان شکل گرفتند و به عنوان راهی برای پیشرفت صنعت در نظر گرفته شدند.

انقلاب صنعتی ۳٫۰، ظهور تکنولوژی‌های مبتنی بر الکترونیک

بعد از دومین انقلاب صنعتی طولی نکشید که در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی، انقلاب صنعتی سوم به آرامی شکل گرفت. دلیل اصلی بوجود آمدن این انقلاب صنعتی، ظهور تکنولوژی الکتریکی و سرانجام رایانه‌ای بود. کارخانه‌ها با تکیه بر این تکنولوژی‌ها در مدت زمان کوتاهی میزان تولیدات، بهره‌وری و درآمد خود را به طرز چشمگیری افزایش دادند.

این تغییرات در آن زمان، باعث شکل‌گیری ایده‌هایی مانند عدم تکیه بر تکنولوژی‌های مبتنی بر آنالوگ و مکانیک شد. در واقع تمرکز بر اتوماسیون و فناوری دیجیتال، موضوعی بود که از آن زمان شکل گرفت و باعث ظهور جدیدترین انقلاب صنعتی یعنی تولیدات نسل چهار شد.

انقلاب صنعتی ۴٫۰، جدیدترین و نوظهورترین تغییرات صنعتی

در چند دهه گذشته شاهد این بودیم که انقلاب صنعتی ۴٫۰ به سرعت در حال پیشرفت و تکامل بوده ‌است. انقلاب صنعتی نسل چهارم در واقع با کمک اینترنت و تکنولوژی‌های مرتبط با علوم فناوری، راه خود را به سوی پیشرفت هموار می‌کند. اینترنت باعث به وجود آمدن تکنولوژی اینترنت اشیا یا IOT شده است که دسترسی به خیل عظیمی از داده‌ها در آن واحد را برای اعضای مختلف سیستم کاملاً هموار می‌کند. سیستم‌های فیزیکی سایبری و تأکید آن‌ها بر فناوری‌های دیجیتال از جمله دلایل و علت‌هایی است که این روزها، تولیداتی یکپارچه را رقم می‌زند.

انقلاب صنعتی نسل ۴ به اعضای اکوسیستم صنعتی کمک می‌کند که به راحتی بخش‌های مختلف کسب و کار خود را بهبود بخشیده و به رشد و بهره‌وری صنعتی کمک کنند؛ اما کدام برندها و محصولات لوازم خانگی در حال حاضر از این نوع تکنولوژی استفاده می‌کنند؟

آشنایی با بهترین برندهای فعال در حوزه اسمارت فکتوری

شیوه بهینه استفاده از لوازم خانگی به چه صورت است؟

هرچند اسمارت فکتوری‌ها دارای سطوح مختلفی هستند اما دستیابی به چنین سطحی از تکنولوژی از عهده شرکت هایی کوچک یا با فناورهای پایین برنمی‌آید. در واقع اسمارت فکتوری در رده دستاوردهای پیچیده مهندسی بوده و علی رغم وجود مطالب و راهنماهای بسیار درباره آن، به دلیل تنوع صنایع قابل انتقال نیست و در صنایع مشابه نیز به دلیل ایجاد مزیت های رقابتی ویژه، جز دارایی‌های محرمانه شرکت ها محسوب شده و فروخته نمی‌شود.

در این میان شیائومی از جمله برندهایی است که به تازگی این فناوری را مورد استفاده قرار داده است. نوامبر ۲۰۱۹ بود که «لی جون»، مدیرعامل این شرکت رسما اعلام کرد شیائومی در حال ساخت کارخانه‌ای هوشمند مبتنی بر تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و فناوری ارتباطی 5G است. حالا بعد از گذشت حدود یک سال، فرآیند توسعه کارخانه مذکور تکمیل و وارد مرحله بهره‌برداری شده است. سامسونگ، الجی و هواوی نیز از جمله برندهایی هستند که این فناوری را به کار گرفته‌اند. در ایران نیز شرکت های متفاوتی به دنبال پیاده سازی آن هستند اما در حال حاضر، تنها اسنوا توانسته به چنین دانشی دست پیدا کرده و ایران را در رده کشورهای صاحب این فناوری قرار دهد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/20/%d9%86%d8%b3%d9%84-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

تمامی ما با شبکه ی اجتماعی اینستاگرام آشنا هستیم، فضایی مجازی که میلیون ها نفر در آن فعالیت دارند و روزانه ده ها تصویر و یا ویدئو را از خود به اشتراک می گذارند. همین محبوبیت زیاد اینستاگرام باعث شده است که افراد بسیاری زیادی از فرصت استفاده کرده و دست به معرفی محصولات خود بزنند؛


یکی از رایج ترین راه های افزایش فالوور در اینستاگرام فالو دیگران و سپس آنفالو آن ها می باشد که باعث می شود کاربر تصور کند توسطتان دنبال شده و شما را آنفالو نکند. اما به لطف اپلیکیشن های جدید این ترفند دیگر کاربردی نبوده و می توانید به راحتی فالوور های یک طرفه ی خود را مشاهده کنید.

Unfollowers Plus عنوان یک آنفالویاب حرفه ای و پر امکانات می باشد که توسط تیم TopTeam برای اندروید توسعه و در مارکت بزرگ گوگل پلی منتشر شده است. تنها کافیست آنفالوورز پلاس را نصب کرده تا با یک تجزیه و تحلیل دقیق از حساب کاربری شما اطلاعات قابل توجهی در اختیارتان قرار گیرد.

همان طور که از عنوان مطلب نیز مشخص است یکی از اصلی ترین کاربرد های این برنامه شناسایی فالوور های یک طرفه و یا همان کسانی است که شما آن ها را دنبال کرده اما آن ها شما را فالوو نکرده اند آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک می باشد. علاوه بر قابلیت ذکر شده از دیگر توانایی های محبوب ان می توان به شناسایی فالوور های روح اشاره نمود ؛ توسط این گزینه تمامی کسانی که لایک و یا کامنتی نگذاشته اند شناسایی شده و می توانید آن ها را آنفالوو و یا بلاک نمایید.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Unfollowers Plus اندروید :

سرعت بالا در تجزیه و تحلیل اطلاعات حساب کاربری
نمایش کسانی که اخیرا شما را آنفالوو کرده اند
شناسایی کسانی که به اصطلاح بک نداده اند
دسترسی به لیستی از طرفداران خود
شناسایی فالوور های روح
اضافه کردن کاربران به لیست سفید برای جلوگیری از انفالو
نبود هیچ گونه تبلیغی در محیط برنامه ( در نسخه ی منتشر شده توسط فارسروید )
نبود محدودیت تعداد آنفالوو در هر روز ( در نسخه ی منتشر شده توسط فارسروید )


دانلود فایل نصبی خریداری شده برنامه - 3 مگابایت


سوالات و نظرات خودتون رو با من به اشتراک بزارید تا من رو در انتخاب موضوع پست های بعدی یاری کرده باشین و من بتونم پست های کاربردی و جذاب تری برای شما عزیزان قلم بزنم . می تونید من رو در توییتر و اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

اینستاگرام سلطان رو فالو کنید و از انبوهی ار ویدیو های اموزشی اینستاگرام (کسب درامد و افزایش فالوور) لذت ببرید.

و در اینساگرام اپ بازار میتونید از بهترین اپ ها و بازی های جدید (اندروید و اپل) با خبر بشید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

فولدر System Volume Information یک فولدر سیستمی‎ مخفی است که اطلاعات و نقاط بازگشت تولید شده توسط ابزار Windows System Restore را در خود ذخيره می‎کند. در واقع این فولدر موارد ضروری دیگری مثل ایندکس محتوای پایگاه داده سرویسها را نیز ذخیره می‎کند که برای جستجوی سریعتر فایل مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 

اما فولدر System Volume Information چه کاری در ویندوز انجام می‎دهد؟

اگر نگاه مختصری به درايو نصب ویندوز خود بیاندازید، فولدرهای سیستمی‎ زیادی را پیدا خواهید کرد. اول از همه باید بدانید که منظور ما فولدرهای متداولی که برای ذخیره فایل‌ها، برنامه‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای خود از آنها استفاده می‎کنیم نیست. ما از فولدرهایی صحبت می‎کنیم که در درایو نصب ویندوز و مختص کارهای سیستم ایجاد شده‌اند.

 

در حالت عادی درایو نصب ویندوز شامل یکسری فایل‌های مهم و ضروری است که برای تسریع در عملکرد سیستم عامل ویندوز به کار می‎روند. فولدر System Volume Information نیز یکی از همین فولدرهای سیستمی‎ مخفی است که در حالت عادی قابل مشاهده نیست و برای نمایش آن کاربر باید گزینه Show hidden and protected files را در بخش folder فعال کند.

 

این فولدر اطلاعات و نقاط بازگشت تولید شده توسط ابزار Windows System Restore را ذخيره می‎کند. در واقع این فولدر موارد ضروری دیگری مثل ایندکس محتوای پایگاه داده سرویس‌ها را نیز ذخیره می‎کند که برای جستجوی سریع‌تر فایل مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 

دلیل این که فولدر System Volume Information مخفی است این است که در ویندوز از آن برای کاربردهای سطح سیستم استفاده می‎شود و برای جلوگیری از دستکاری تصادفی آن توسط کاربران آماتور نمایش آن در حالت عادی غیرفعال شده است. حتی اگر کاربران قصد باز کردن آن را داشته باشند با پیغام خطای Access is denied مواجه می‎شوند.

 

 ترفندهای کامپیوتری, فولدر سیستمی‎

 

این خطا نشان دهنده آن است که کاربران نباید در شرایط عادی محتوای آن را دستکاری کنند. نکته جالب توجه دیگر این است که در درایوهای فرمت شده با سیستم NTFS شما نمی‎توانید این فولدر را پاک کنید. اما در درایوهایی با فرمت FAT32 یا exFAT امکان حذف این فولدر توسط کاربر وجود دارد، اما این فولدر در آینده دوباره باز خواهد گشت.

 

از آنجا که فولدر System Volume Information برای ذخیره اطلاعات و نقاط بازگشت تولید شده توسط ابزار Windows System Restore مورد استفاده قرار می‎گیرد معمولا حجم داده‌های اشغال شده توسط آن بسیار زیاد است (فضای زیادی اشغال می‎کند) و بهترین گزینه برای کم کردن حجم این فولدر غیرقابل کردن گزینه System Restore است. برای انجام این کار می‎توانید به گزينه System and Security در Control Option مراجعه کنید.

 

 

 ترفندهای کامپیوتری, فولدر سیستمی‎

 دسترسی به system volume information

 

در اینجا شما باید گزینه System و بعد از آن گزینه System protection را انتخاب کنید. سپس بررسی کنید که آیا گزینه System Restore فعال یا غیرفعال است. در همان صفحه شما می‎توانید مقدار فضای دیسک اختصاص داده شده برای ذخیره نقاط بازیابی سیستم در فولدر System Volume Information را نیز تعیین کنید.

 

آیا می‎توان فولدر System Volume Information را حذف کرد؟

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، شما نمی‎توانید این فولدر را در درايوهایی با فرمت NTFS حذف کنید اما در درایوهایی با فرمت FAT32 یا exFAT امکان حذف این فولدر توسط کاربر وجود دارد، هر چند در آینده این فولدر دوباره باز خواهد گشت. اما بهترین گزینه این است که این فولدر را به حال خود رها کنید. اگر این فولدر فضای زیادی را روی هارد دیسک شما اشغال كرده است می‎توانید با تنظیمات موجود در بخش system restor آن را کمتر کنید.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/system-volume1-information.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در نرم افزار word نیز قابلیت Screenshot ارائه شده است که برای درج تصویر استفاده می شود و در این مطلب روشی کاربردی برای تهیه ی اسکرین شات در Word را ارائه خواهیم کرد. در نرم افزار Word ابزاری برای تهیه ی تصویر از صفحه وجود دارد که از عملکردی متفاوت برخوردار است و با چند کلیک ساده می توانید از این ابزار بهره ببرید.

 

ابتدا باید یک فایل ورد را باز کنید و در زبانه بالا بر روی گزینه Insert کلیک نمایید.

 

روش گرفتن اسکرین شات از صفحه, برنامه اسکرین شات

ابزار اسکرین شات برای درج تصویر به فایل متنی در نرم افزار Word

 

سپس در کادر باز شده گزینه ای با نام Screenshot وجود دارد که باید بر روی آن کلیک نمایید.

 

روش گرفتن اسکرین شات از صفحه, برنامه اسکرین شات

در نرم افزار word قابلیت Screenshot ارائه شده است که برای درج تصویر استفاده می شود

 

این ابزار می تواند از پنجره های باز ویندوز شما عکس بگیرد و به عنوان تصویر متن در فایل ورد شما قرار دهد. در نتیجه با کلیک بر این ابزار می توانید پنجره مورد نظرتان انتخاب کنید و از عکس گرفته شده در فایل ورد خود استفاده نمایید. این قابلیت برای کاربرانی که از نرم افزار Word استفاده زیادی می کنند بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

 

روش گرفتن اسکرین شات از صفحه, برنامه اسکرین شات

آموزش گرفتن اسکرین شات در نرم افزار word

 

 

همچنین با کلیک بر روی گزینه ی Screen Clipping می توانید محل دقیق عکسبرداری خود را مشخص کنید و از عکس گرفته شده در فایل متنی تان استفاده کنید.

 

روش گرفتن اسکرین شات از صفحه, برنامه اسکرین شات

 

روش گرفتن اسکرین شات از صفحه, برنامه اسکرین شات

 

 

شاید تاکنون متوجه این قابلیت نشده باشید و یا شاید با عملکرد آن آشنا نباشید اما این قابلیت در بخش درج تصویر ارائه شده و یک قابلیت کاربردی برایتان خواهد بود.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/screenshot-image1-word.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

این روز‌ها اینستاگرام یگانه از محبوب‌ترین سرویس‌های باره استفاده کاربران تلفن‌های به اتفاق هوشمند است اما چه بسا به انگیزه ها گوناگون شخصی و یا حتی اعتیاد به آن تصمیم بگیرید اکانت خود را حذف کنید. در این مطلب در چند قدم ساده منزه کردن اکانت ابنستاگرام را تعلیم می‌دهیم. این مطلب برای پاک کردن اکانت اینستاگرام و نه حذف آن از گوشی است.

پاک کردن اکانت اینستاگرام و یا همان دیلیت اکانت اینستاگرام پیشه پیچیده‌ای نیست به شرط اینکه تمام نکات و قواعدی که در متن این آموزش می‌‌خوانید را کاملا رعایت کنید.
پیش از نخست مراحل پاک کردن اکانت اینستاگرام چند نکته را در نظر داشته باشید:

پس از پاک کردن اکانت دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت دائمی دسترسی به تمامی تصاویر، ویدئو‌ها، کامنتها، لایک‌ها، دوستان، پیام‌های دایرکت، دنبال‌کنندگان و سایر اطلاعات شما و بازیابی دوباره اکانت نشدنی-ناشدنی خواهد بود حتی توسط اینستاگرام.
پس از حذف اکانت سایر نه شما و نه هیچ آدم دیگری قادر به ساخت اکانتی با‌‌ همان اسم کاربری نخواهد بود. ضمنا دیگر نمی‌توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت بهره‌گیری کرده‌اید اکانت دیگری بسازید. اگر قصد استفاده دوباره از‌‌ همان ایمیل را دراید در دسته Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل (حتی ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید.
اگر به طور گذرا قصد محو شدن از اینستاگرام را دارید می‌توانید آن را به صورت گذرا غیرفعال کنید که برای این شغل مطابق تعلیم غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام در این مطلب از فارنت اقدام کنید.حذف اکانت بدون دسترسی به آن (نداشتن پسورد ورود) امکان‌پذیر نیست.

آموزش منزه کردن اکانت اینستاگرام

حالا اگر هنوز هم هدف پاک کردن اکانتتان را دارید بر اساس قدم‌های زیر عمل کنید:
قدم اول دیلیت اکانت اینستاگرام :

ابتدا روی دکمه قرمز زیر کلیک کنید لغایت با مرورگر وارد صفحه حذف اکانت وب‌سایت اینستاگرام شوید. توجه کنید که نمی‌توان با به کارگیری خود اپلیکیشن این پیشه را سپریدن داد. شدنی است باز شدن صفحه نخست به علت شلوغی با کمی کندی روبرو باشد که با استفاده از یک اینترنت بهتر و یا مراجعه در وقت سایر این کار را انجام دهید.

صفحه اخص اینستاگرام برای پاک کردن اکانت
قدم دوم منزه کردن اکانت اینستاگرام :

در صفحه ورود اینستاگرام اطلاعات اکانتی را که قصد حذف آن را دارید وارد کرده و بر روی Log in کلیک کنید الی به صفحه حذف هدایت شوید. اگر یوزرنیم و پسورد ندارید با کلیک بر روی Forgot password؟ آن را بازیابی و مجدد به این صفحه مراجعه کنید. بدون اسم کاربری و رمز عبور امکان منزه شدن اکانت هرگز وجود ندارد. حتی با ریپورت و…!

اگر قبلاً در وبسایت اینستاگرام وارد شده باشید نیازی به مرحله دوم نیست.

delete Instagram account

قدم سوم منزه کردن اکانت اینستاگرام :

حالا وارد صفحه حذف اکانت خواهید شد که همانند تصویر ذیل How to delete Instagram account
قدم چهارم پاک کردن اکانت اینستاگرام :

اینستاگرام در کادر بالا دلیل منزه کردن اکانت را می‌پرسد و سعی می‌کند با ارائه راهکارهای احتمالی شما را از این کار منصرف کند! اگر تنها به پاک کردن اکانتتان اندیشه می‌کنید، چندان اهمیتی هم ندارد و می‌توانید گزینه Something Else را برگزینید. لغایت کادر وارد کردن دوباره رمز عبور برای شما ظاهر شود.

دیلیت اکانت اینستاگرام
قدم پنجم پاک کردن اکانت اینستاگرام :

حالا پس از وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر، بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارت Permanently delete my account در ذیل صفحه کلیک کنید.

قدم ششم منزه کردن اکانت اینستاگرام :

سپس اینستاگرام مجدد از شما سوال می‌کند که آیا مطمئن هستید که می‌خواهید اکانت خویش را پاک کنید که با تائید این کادر با پیغام پایین مقابل شده و اکانت شما برای همش پاک خواهد شد.

این یعنی اینکه اگر با تصویر زیر روبرو شدید پیشه را به راستی سپریدن داده‌اید و تمام! بعد از طی مراحل بالا و نگریستن پیامی که در تصویر قابل نگریستن است اکانت شما غیرقابل دسترس شده و کلیه یادگارها آن تا یک روز یا بیشتر از بین می‌رود. لطفا صبر حرفه کنید!



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کارشناسان می‌گویند حتی با دسترسی به واکسن و درمان، کووید ۱۹ ممکن است در آینده به نوعی بیماری بومی تبدیل شود و از جامعه ریشه‌کن نشود.

با اطمینان نمی‌توان گفت آینده‌ی کووید ۱۹ چه خواهد بود؛ اما براساس تجربیاتمان درباره‌ی عفونت‌های دیگر، دلیل اندکی وجود دارد که باور کنیم حتی با دسترسی به واکسن، ویروس کرونای SARS-CoV-2 سریعا ناپدید شود. سناریو واقع‌بینانه‌تر آن است که عفونت ویروس کرونا به خانواده‌ی بزرگ بیماری‌های عفونی اضافه شود که در جمعیت انسانی بومی شده‌اند.

با افزایش مجدد شیوع بیماری در سراسر جهان، بعید به‌نظر می‌رسد که اقدامات فعلی بتواند کاری بیش از کنترل شیوع انجام دهد؛ مگر در کشورهایی که بتوانند به‌طور کارآمدی خود را از سایر کشورها جدا کنند. این واقعیت که هنوز بیشتر مردم تا حدی مستعد عفونت هستند، بدین‌معنا است که سوخت کافی برای ادامه‌ی آتش‌سوزی وجود دارد. این مسئله حتی اگر مناطقی به ایمنی جمعی دست پیدا کنند، نیز وجود دارد؛ البته مشخص نیست احتمال اتفاق‌افتادن این وضعیت چقدر است.

وقتی تعداد کافی از مردم ازطریق واکسیناسیون یا عفونت طبیعی دربرابر بیماری ایمن شوند، شیوع آن شروع به کاهش پیدا می‌کند و تعداد موارد به‌تدریج کم می‌شود. بااین‌حال، این بدان‌معنا نیست که عفونت فورا یا کامل ناپدید می‌شود. احتمالا بیرون از مناطق دارای ایمنی جمعی، مکان‌های زیادی وجود دارد که هنوز افراد مستعد کافی در آن‌ها وجود دارد تا انتقال ادامه پیدا کند.

هیچ اقدامی درزمینه‌ی جداسازی آن‌قدر قدرتمند نیست که تعاملات انسانی بین مناطق مختلف، درون و میان کشورها را کاملا متوقف کند. همچنین، این امکان وجود دارد که شیوع عفونت درنهایت در سطح ثابتی پایدار شود؛ به‌گونه‌ای که همیشه (احتمالا به میزان نسبتا پایین و گاهی اوقات پیش‌بینی‌شدنی) در جوامع وجود داشته باشد. در این وضعیت، گفته می‌شود که بیماری بومی (اندمیک) است.

برخی عفونت‌ها وجود دارند و تقریبا فعالانه در همه‌جا منتشر می‌شوند؛ مانند بسیاری از عفونت‌های منتقل‌شده از راه جنسی و عفونت‌های کودکی. باوجوداین، بیشتر عفونت‌ها در بخش‌های خاصی از جهان بومی هستند. چنین وضعیتی زمانی اتفاق می‌افتد که کنترل کارآمد عفونت را از مناطق دیگر ریشه‌کن کرده باشد یا به این دلیل که شرایط موردنیاز برای انتقال مؤثر تنها در مکان‌های خاصی یافت شود. این مسئله درباره‌ی مالاریا و بسیاری از عفونت‌های دیگر صادق است که ازطریق پشه‌ها منتقل می‌شود.

ازنظر تئوریکی، عفونت زمانی بومی می‌شود که هر فرد عفونی آن را به‌طور میانگین به فرد دیگری منتقل کند. به‌عبارت‌دیگر، زمانی‌که عدد تکثیر (R) برابر یک باشد. در جریان همه‌گیری‌ها (اپیدمی)، وقتی شیوع بیماری در حال افزایش است، R بیشتر از یک است و وقتی ازطریق اقدامات کنترلی یا ایمنی شیوع در حال کاهش است، R کمتر از یک است.

در عمل، الگوهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند در بیماری‌های بومی مشاهده شود. برخی می‌توانند در کل سال در سطوح پایینی وجود داشته باشند؛ درحالی‌که برخی دیگر ممکن است دوره‌هایی از انتقال بیشتری داشته باشند که در فاصله‌ی آن‌ها دوره‌هایی از انتقال پایین وجود دارد. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که عوامل فصلی روی میزان تماس افراد باهم یا میزان حساسیت افراد به بیماری یا روی موجودات منتقل‌کننده بیماری (مانند حشرات) تأثیرگذار باشند. تا زمانی‌که تعداد کافی از افراد حساس دربرابر بیماری وجود داشته باشد تا فرد عفونی بیماری را به آن‌ها منتقل کند، شیوع ادامه خواهد داشت. این مخزن افراد مستعد بسته به ویژگی‌های بیماری به روش‌های مختلف می‌تواند احیا شود.

از‌بین‌رفتن مصونیت

در بیماری‌هایی که پس از عفونت ایمنی دائمی ایجاد می‌کنند، هر کودک تازه‌متولدشده پس از اینکه ایمنی حاصل از مادر را از دست می‌دهد، دربرابر آن عفونت حساس است. به‌همین‌دلیل، عفونت‌های کودکی مانند سرخک در بسیاری از مناطق جهان با میزان زاد‌و‌ولد چشمگیر بومی هستند.

در بیماری‌هایی که عفونت طبیعی موجب ایمنی موقت می‌شود، افراد با گذشت زمان ایمنی را از دست می‌دهند و دوباره مستعد به عفونت می‌شوند. ویروس یا باکتری می‌تواند با جهش از حافظه‌ی ایمنی فرار کند، بنابراین، افرادی که دربرابر سویه‌ی قدیمی‌تر از آن ایمنی دارند، به نسخه‌ی جدید بیماری حساس می‌شوند. آنفلوانزا مثال مناسبی در این مورد است.

هنوز نمی‌دانیم که ایمنی حاصل ‌از عفونت کووید ۱۹ تا کِی دوام دارد یا واکسن‌ها چقدر در محافظت از مردم مؤثر خواهند بود؛ اما ویروس‌های کرونای دیگر که در جوامع انسانی بومی هستند، مانند ویروس‌های کرونای عامل سرماخوردگی ایمنی موقتی ایجاد می‌کنند که حدود یک سال دوام دارد.

نکته‌ی مهم دیگر این است که افراد ایمن توزیع یکنواختی در جامعه ندارند. قطعا درباره‌ی کووید ۱۹ مناطقی وجود دارد که عفونت در آن‌ها با شدت بیشتری گسترش یافته است و مناطقی وجود دارند که نسبتا در امان مانده‌اند. بدون توزیع یکنواخت، حتی اگر تعداد کافی از افراد ایمنی کسب کنند، ایمنی جمعی وجود ندارد. در این مواقع، میانگین R می‌تواند به‌اندازه‌ای پایین باشد که عفونت کنترل شود؛ اما در مناطق محافظت‌نشده مقدار R از یک بیشتر خواهد بود. این امر موجب موضعی‌شدن شیوع‌ها می‌شود و به بیماری امکان می‌دهد که بومی بماند. بیماری از مکانی به مکان دیگر منتشر می‌شود و جمعیت‌هایی که در آن‌ها تراکم و تعامل مردم بالا و میزان محافظت پایین است، منشأ انتشار بیماری خواهند بود.

نحوه‌ی پاسخ

نحوه‌ی برخورد ما با کووید ۱۹ زمانی‌که بومی شود، به عملکرد واکسن‌ها و درمان‌ها بستگی خواهد داشت. اگر آن‌ها فقط دربرابر شدیدترین پیامدها از مردم محافظت کنند، عفونت مهارکردنی خواهد شد. در این اوضاع‌واحوال، کووید ۱۹ مانند بیماری‌های دیگری خواهد بود که یاد گرفته‌ایم با آن‌ها زندگی کنیم و بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد.

بسته به اینکه ایمنی (چه ازطریق عفونت طبیعی یا از راه واکسیناسیون) دائمی یا موقت باشد، ممکن است برای محافظت از خود نیاز داشته باشیم که مانند واکسن آنفلوانزا، واکسن کووید ۱۹ را هرسال به‌روزرسانی کنیم. این امکان نیز وجود دارد که عفونت با واکسیناسیون در سن مطلوب (مانند بسیاری از عفونت‌های دوران کودکی) کنترل شود.

اگر واکسن‌ها نه‌تنها از بیماری بالینی پیشگیری کنند؛ بلکه انتقال را نیز به‌شدت کاهش دهند و ایمنی ماندگاری فراهم کنند، می‌توانیم سناریو دیگری مانند ریشه‌کنی بالقوه بیماری را مجسم کنیم؛ اما درواقع چنین سناریویی بعید است. ریشه‌کنی حتی برای بیماری‌هایی که برای آن‌ها واکسن‌های تقریبا کامل و ایمنی دائم داریم، بسیار دشوار است؛ بنابراین، محتمل‌ترین پیامد بیماری بومی است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/health-medical/364007-covid19-will-probably-become-endemic/



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

چند سال پیش و با ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، بسیاری تصور می‌کردند این پوشیدنی‌ها، ابزارهایی بی‌مصرف هستند و به‌زودی دوران‌شان به سر می‌آید. اما گذر سال‌ها نشان داد که ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند آمده‌اند که با ما بمانند. در سال‌های اخیر این پوشیدنی‌های هوشمند به قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله مکالمه، سنجش ضربان قلب و استرس و ردیابی با GPS مجهز شده‌اند و حالا ابزارهایی کاربردی‌تر از مدل‌های سال‌ها قبل هستند. اما مدل‌های موجود در بازار آن قدر متنوع هستند که انتخاب بهترین‌ آنها واقعا مشکل است. در این مطلب قصد داریم بهترین ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند را معرفی کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

برخی از سازندگان به لیست دقیق حسگرها اشاره نکرده‌اند به همین دلیل ممکن است در این مطلب مواردی از جمله ژیروسکوپ در برخی از محصولات جا افتاده باشد. همچنین در ساعت‌های انتخابی، پشتیبانی از شبکه‌های موبایل LTE و eSIM برای ما اولویت نداشته است. 

فیت بیت Ionic؛ قیمت ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان؛ بهترین برای تمرینات ورزشی با قیمت مناسب

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۴۲ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۲۵۰ در ۳۴۸ پیکسل
  • چیپست: دو هسته‌ای با فرکانس یک گیگاهرتز
  • حافظه داخلی: ۲.۵ گیگابایت
  • شارژدهی باتری: تا ۵ روز
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: ضربان قلب و سنجش میزان اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج، فشار سنج، نور سنج، ضربان قلب و ژیروسکوپ

 

خرید ساعت هوشمند فیت بیت آیونیک
 

 

فیت بیت آیونیک در درجه اول یک ساعت هوشمند برای پایش فعالیت‌های ورزشی است اما در مقایسه با ورسا ۲ قابلیت‌های پیشرفته‌تر از جمله GPS دارد. با این حال شاید ابعاد بزرگش چندان هم برای ورزشکاران خوشایند نباشد. آیونیک بدنه‌ای آلومینیومی دارد و در کل ظاهرش با کیفیت اما قدیمی و از مد افتاده است. نمایشگر این ساعت‌ روشنایی ۱۰۰۰ نیتی دارد و به همین دلیل حتی زیر نور شدید خورشید هم قابل مشاهده است. آیونیک همچنین حسگری دقیق برای سنجش ضربان قلب دارد که در مقایسه با دیگر محصولات فیت‌ بیت بهبود یافته است.

این ساعت هوشمند به لطف حافظه داخلی امکان ذخیره موسیقی و پخش مجزا از طریق هدفون بلوتوث متصل شده به ساعت را دارد. دیگر قابلیت‌های این مدل شامل ردیابی خواب و مجهز شدن به وای‌فای است. از معایب هم باید به عدم پاسخ‌دهی گاه و بی‌گاه نمایشگر به لمس و نیز رابط کاربری کند اشاره کرد.

فیت بیت ورسا ۲ در مقایسه با آیونیک جمع و جورتر و فاقد GPS و وای‌فای است. با این که قیمت جهانی این ساعت ارزان‌تر است اما در ایران گران‌تر از آیونیک به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

نکات مثبت

  • مجهز به GPS و وای‌فای
  • پایش فعالیت‌های ورزشی با دقت بالا
  • قابلیت پخش موسیقی
  • روشنایی نمایشگر عالی
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی باتری مناسب
نکات منفی
  • ابعاد بزرگ
  • عدم پاسخ‌دهی گاه و بی‌گاه به لمس نمایشگر
  • رابط کاربری کند
  • طراحی ظاهری قدیمی

 

شیائومی امیزفیت GTR ؛ قیمت ۲،۸۵۰،۰۰۰ تومان؛ شارژدهی باتری عالی در کنار قیمت مناسب

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: امولد ۱.۲ اینچی در مدل ۴۲ میلی‌متری و امولد ۱.۳۹ اینچی در مدل ۴۷ میلی‌متری
  • شارژدهی باتری: ۱۲ روز برای مدل ۴۲ میلی‌متری و ۲۴ روز برای مدل ۴۷ میلی‌متری
  • وزن: ۲۵ گرم در مدل ۴۲ میلی‌متری و ۳۶ گرم در مدل ۴۷ میلی‌متری آلومینیومی
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متری آب
  • حسگرها: شتاب سنج، فشار هوا، نور سنج، ضربان قلب و قطب نما
  • قیمت: ۲،۸۵۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۲ میلی‌متری و ۳،۱۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۷ میلی‌متری

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR
 

 

امیزفیت که از زیر مجموعه‌های شیائومی به حساب می‌آید مدل GTR را روانه بازارها کرده که در مدل ۴۷ میلی متری، با استفاده معمول شارژدهی باتری ۲۴ روزه دارد و مدل ۴۲ میلی‌متری با یک بار شارژ تا ۱۲ روز استفاده معمول را دوام می‌آورد. به گفته شیائومی در صورتی که برخی از قابلیت‌ها را غیر فعال کنید این میزان برای دو مدل ۴۷ و ۴۲ میلی‌متری به ۷۴ و ۳۴ روز افزایش می‌یابد.

شارژدهی عالی باتری، به قیمت فقدان برخی از ویژگی‌ها تمام شده. Amazfit GTR پایش خواب کم دقتی دارد و اپلیکیشن‌های اندکی برایش در نظر گرفته شده است. اگر حوصله شارژ کردن روزانه یا حتی هر هفته ساعت هوشمند خود را ندارید و پایش فعالیت‌های ورزشی و شمارش قدم‌ها در کنار بهره‌مندی از GPS هم برایتان کفایت می‌کند، Amazfit GTR می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌هایتان باشد.

نکات مثبت

  • شارژدهی باتری عالی
  • قیمت مناسب
  • ظاهر زیبا
  • رابط کاربری ساده
نکات منفی
  • پشتیبانی محدود از اپلیکیشن‌های ثالث
  • طراحی نامناسب اپلیکیشن موبایل
  • رابط کاربری کند
  • دقت پایین قابلیت پایش خواب

 

امیزفیت تی رکس ؛ قیمت ۳،۲۰۰،۰۰۰ تومان؛‌ مقاوم و خوش قیمت

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۳ اینچ از نوع امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل
  • شارژدهی باتری: ۲۰ روز استفاده معمول، ۶۶ روز استفاده از حالت ساده نمایش ساعت و ۲۰ ساعت استفاده مداوم از GPS
  • وزن: ۵۸ گرم
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: سنجش ضربان قلب، شتاب‌سنج، نور سنج و‌ قطب نما

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند امیزفیت تی-رکس
 

 

اگر دنبال یک ساعت هوشمند مقاوم می‌گردید که در مقایسه با مدل‌های مشابه کاسیو و گارمین قیمت مناسبی هم داشته باشد امیزفیت تی-رکس (بررسی دیجیاتو) با بهره‌مندی از گواهینامه استاندارد نظامی 810G یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این ساعت به خوبی در برابر ضربه، نفوذ آب و گرد و غبار و نیز دمای بین منفی ۴۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد مقاومت می‌کند و نمایشگرش با شیشه گوریلا گلس ۳ پوشانده شده است. از مزایای تی-رکس تنظیم نور خودکار نمایشگر و نیز شارژدهی باتری خوب است. با این حال سیستم عامل اختصاصی این ساعت چندان بهینه نشده، پایش خواب محدود و با دقت پایینی دارد و بند آن هم امکان تعویض با مدل‌های استاندارد را ندارد.

نکات مثبت

  • بدنه مقاوم
  • قیمت مناسب نسبت به رقبا
  • رابط کاربری روان و با طراحی مناسب
  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • کنترل موسیقی
  • شارژ‌دهی باتری بسیار خوب
نکات منفی
  • طراحی نامناسب اپلیکیشن موبایل
  • ردیابی خواب محدود و کم دقت
  • روشنایی نمایشگر نه چندان بالا
  • قطع شدن گاه و بی‌گاه جی‌پی‌اس
  • عدم پشتیبانی از اعلان‌های فارسی

 

آنر مجیک واچ ۲؛ قیمت ۳،۶۰۰،۰۰۰ تومان؛ ابتدایی اما خوش قیمت

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۳۹ اینچ از نوع امولد با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل در مدل ۴۶ میلی‌متری و ۱.۲ اینچ با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل در مدل ۴۲ میلی‌متری
  • چیپست: کرین A1
  • حافظه داخلی: ۴ گیگابایت
  • شارژدهی باتری: ۱۴ روز در مدل ۴۶ میلی‌متری و ۷ روز در مدل ۴۲ میلی‌متری
  • وزن: ۴۱ گرم در مدل ۴۶ میلی‌متری و ۲۹ گرم در مدل ۴۲ میلی‌متری
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: شتاب سنج، فشارسنج، نور سنج، سنجش اشباع اکسیژن خون (در برخی مدل ها)، ضربان قلب و ژیروسکوپ
  • قیمت: ۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۶ میلی‌متری - ۳،۶۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۲ میلی‌متری

راهنمای خرید ساعت هوشمند آنر مجیک واچ 2

مجیک واچ ۲ (بررسی دیجیاتو) بدنه با کیفیت و زیبایی دارد و روشنایی و کیفیت نمایشگر آن هم خوب است. مهم‌ترین ویژگی این ساعت هوشمند شارژدهی باتری تا ۱۴ روزه در مدل ۴۶ میلی‌متری است ولی مدل کوچکتر با یک بار شارژ تا ۷ روز دوام می‌آورد. شارژدهی خوب اما به قیمت کند بودن رابط کاربری تمام شده است.

از ویژگی‌های دیگر باید به بهره‌مندی از GPS، پایش خواب خودکار، امکان مکالمه از طریق بلوتوث (فقط در مدل ۴۶ میلی متری) و حسگر سنجش اشباع اکسیژن خون اشاره کرد. از سوی دیگر متاسفانه پلتفرم آنر با محدودیت‌هایی همراه است و امکان نصب اپ‌های ثالث را ندارید.

هواوی واچ جی تی ۲ (بررسی دیجیاتو) از نظر طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار و در واقع همه چیز شبیه به این ساعت هوشمند است اما مدل ۴۶ میلی‌متری با قیمت بالاتر (حدود ۴،۶۰۰،۰۰۰ تومان) فروخته می‌شود.

نکات مثبت

  • شارژدهی باتری خوب
  • نمایشگر با کیفیت
  • قابلیت مکالمه در مدل ۴۶ میلی متری
  • بدنه مقاوم
نکات منفی
  • سیستم‌عامل محدود با کمترین امکانات شخصی‌سازی
  • واچ فیس‌های محدود
  • عدم پشتیبانی از اپ‌های ثالث

 

سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲؛ قیمت ۵،۷۵۰،۰۰۰ تومان؛ بهترین برای گوشی‌های اندرویدی

  • سیستم‌عامل: تایزن ۴.۰
  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۲ اینچ از نوع امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل در مدل ۴۰ میلی‌متری و ۱.۳۵ اینچ با رزولوشن مشابه در مدل ۴۴ میلی‌متری
  • چیپست: اگزینوس ۹۱۱۰ با پردازنده دو هسته‌ای
  • حافظه داخلی: ۴ گیگابایت
  • شارژدهی باتری: یک تا دو روز
  • وزن: ۲۶ گرم در مدل آلومینیومی ۴۰ میلی‌متری و ۳۰ گرم در مدل آلومینیومی ۴۴ میلی‌متری
  • مقاومت در برابر آب: IP68 (تا عمق ۵۰ متر)
  • حسگرها: شتاب سنج، فشارسنج، نور سنج، ضربان قلب و ژیروسکوپ
  • قیمت: ۶،۴۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۰ میلی‌متری - ۵،۷۵۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۴ میلی‌متری

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2
 

 

گلکسی واچ اکتیو ۲ (بررسی دیجیاتو) بر خلاف مدل قبلی فاقد حاشیه نمایشگر مکانیکی است و در عوض سامسونگ از حاشیه‌های لمسی بهره برده است. این روش با این که لذت سابق را ندارد اما تعامل با ساعت را ساده‌تر از بسیاری از رقبا کرده است.

طراحی رابط کاربری سیستم عامل تایزن ۴.۰ ساده است و معمولاً روان اجرا می‌شود. علاوه بر این اپلیکیشن‌های جانبی متعددی برای ساعت‌های هوشمند سامسونگ عرضه شده اما خبری از برخی اپ‌های ثالث محبوب نیست. از مزایای این گوشی می‌توان به کیفیت بدنه بالا، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، مقاومت در برابر ضربه و سقوط (به لطف استاندارد نظامی 810G)، بهره‌مندی از GPS، قابلیت مکالمه و نمایشگر با کیفیت و خوانا اشاره کرد. با این حال گلکسی واچ اکتیو ۲ نیاز به اپلیکیشن‌های متعدد سامسونگ روی گوشی دارد و رابط کاربری آن هم گاهی با لگ‌هایی همراه می‌شود.

 

نکات مثبت
  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • شارژدهی باتری مناسب
  • ایده جالب حاشیه لمسی چرخان
  • بدنه مستحکم و با کیفیت
  • نمایشگر با کیفیت و خوانا
  • طراحی خوب سیستم عامل تایزن
نکات منفی
  • لگ های گاه و بی‌گاه
  • نیاز به اپلیکیشن‌های متعدد سامسونگ روی گوشی
  • سختی استفاده از حاشیه لمسی چرخان

 

اپل واچ سری ۳؛ قیمت ۶،۴۰۰،۰۰۰ تومان؛ به صرفه‌ترین ساعت هوشمند اپل برای آیفون

  • سیستم‌عامل: واچ او اس ۶
  • پشتیبانی از: iOS
  • نمایشگر: ۱.۵ اینچی اولد با رزولوشن ۳۴۰ در ۲۷۲ پیکسل در مدل ۳۸ میلی‌متری و ۱.۶۵ اینچی اولد با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۱۲ پیکسل در مدل ۴۲ میلی‌متری
  • چیپست: اپل S3
  • حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • شارژدهی باتری: ۱۸ ساعت
  • وزن: ۲۶.۷ گرم برای مدل ۳۸ میلی‌متری و ۳۲.۳ گرم برای مدل ۴۲ میلی‌متری
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: ضربان قلب، شتاب سنج، ژیروسکوپ و فشار سنج
  • قیمت: ۶،۴۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۳۸ میلی‌متری و ۷،۴۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۲ میلی‌متری

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل واچ سری 3
 

 

در حالی که اپل واچ سری ۶ جدیدترین ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود اما سری ۳ گزینه به صرفه تری است. اپل واچ سری ۳ در دو اندازه ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری تولید شده و در مقایسه با مدل های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری سری ۶ کمی کوچکتر است؛ با این حال کمی ضخامت بیشتری دارد و بر خلاف جدیدترین مدل، فاقد قابلیت پایش نوار قلب است.

این ساعت هوشمند به قابلیت پایش ضربان قلب، GPS و ۸ گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره آهنگ‌ها مجهز شده و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. همچنین از بسیاری از قابلیت‌های نرم افزاری سری ۶ در واچ او اس ۷، بهره می‌برد و با این نسخه از سیستم عامل، قابلیت پایش خواب هم به سری ۳ اضافه شده است.

نکات مثبت

  • بهترین سازگاری با iOS
  • کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • رابط کاربری نرم و روان
نکات منفی
  • عدم بهبود شارژدهی باتری نسبت به نسل قبل

 

موبووی تیک واچ پرو ۲۰۲۰ ؛ قیمت متوسط ۷،۵۰۰،۰۰۰ تومان؛‌ شارژدهی باتری خوب به لطف دو نمایشگر

  • سیستم‌عامل: ور او اس
  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۳۹ اینچ از نوع امولد با رزولوشن ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل و نمایشگر LCD
  • چیپست: کوالکام اسنپدراگون ور ۲۱۰۰
  • رم: یک گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۴ گیگابایت
  • شارژدهی باتری: ۲ تا ۵ روز در حالت هوشمند و تا ۳۰ روز در حالت قابلیت‌های ضروری
  • مقاومت در برابر آب: IP68
  • حسگرها: شتاب سنج، نور سنج، قطب نما، ضربان قلب و ژیروسکوپ
  • قیمت: بین ۶ تا ۹ میلیون تومان

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند تیک واچ پرو ۲۰۲۰
 

 

شاید اسم کمپانی Mobvoi برایتان چندان آشنا نباشد اما ساعت‌های سری تیک واچ این کمپانی که از دو نمایشگر بهره می‌برند از خاص‌ترین‌های بازار هستند. تیک واچ پرو ۲۰۲۰ مشابه بسیاری از ساعت‌های هوشمند دیگر از یک نمایشگر امولد بهره می‌برد اما در عین حال یک لایه نمایشگر LCD مشابه ساعت‌های دیجیتال هم روی آن قرار گرفته که مصرف کمی دارد و در عین حال در زیر نور خورشید هم به خوبی دیده می‌شود.

تیک واچ پرو ۲۰۲۰ با سیستم عامل ور او اس گوگل همراه شده و به این ترتیب می‌توانید به تمامی اپ‌های ویژه ساعت‌های هوشمند در فروشگاه گوگل دسترسی داشته باشید. در صورت استفاده از حالت هوشمند شارژدهی ۲ تا ۵ روز است ولی در حالت استفاده از قابلیت‌های پایه و ضروری شارژ دهی تا ۳۰ روز می‌رسد. در صورتی که از ترکیبی از این دو حالت استفاده کنید تیک واچ پرو ۲۰۲۰ بین ۲ تا ۳۰ روز‌ شارژدهی خواهد داشت. ساعت هوشمند موبووی همچنین از استاندارد نظامی 810G بهره می‌برد و می‌تواند در دماهای منفی ۳۰ تا مثبت ۷۰ درجه سانتی‌گراد هم بدون مشکل کار کند و در سقوط از ارتفاع هم دوام بیاورد.

از دیگر قابلیت‌های این مدل مجهز شدن به GPS، اسپیکر،‌ میکروفن، بلوتوث ۴.۲، وای فای b/g/n و بند قابل تعویض است. این ساعت هوشمند در ایران بین ۶ تا ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اگر سقف قیمت را در نظر بگیریم، ارزش خرید چندانی ندارد اما با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان یا کمتر می‌تواند یکی از انتخاب‌های خوب باشد.

نکات مثبت

  • نمایشگر دوگانه
  • شارژدهی باتری عالی
  • بدنه با کیفیت و زیبا
نکات منفی
  • چیپست نسبتا قدیمی در بین مدل‌های کوالکام
  • قیمت بالا در ایران
  • روشنایی پایین نمایشگر امولد در نور شدید

 

اپل واچ سری ۵ ؛ قیمت ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان؛ بهترین ساعت هوشمند اپل برای آیفون

  • سیستم‌عامل: واچ او اس ۶
  • پشتیبانی از: iOS
  • نمایشگر: ۱.۵۷ اینچی اولد با رزولوشن ۳۹۴ در ۳۲۴ پیکسل در مدل ۴۰ ملی‌متری و ۱.۷۸ اینچی اولد با رزولوشن ۴۴۸ در ۳۶۸ پیکسل در مدل ۴۴ میلی‌متری
  • چیپست: اپل S5
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • شارژدهی باتری: ۱۸ ساعت
  • وزن: ۳۹.۸ گرم برای مدل ۴۰ میلی‌متری و ۴۷.۸ گرم برای مدل ۴۴ میلی‌متری
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: ضربان قلب، سنجش نوار قلب (ECG)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشار سنج و قطب نما
  • قیمت: ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۰ میلی‌متری - ۱۲،۴۰۰،۰۰۰ تومان برای مدل ۴۴ میلی‌متری

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل واچ سری 5
 

 

با وجود این که اپل واچ سری ۶ هم به بازار آمده اما همچنان اپل واچ سری ۵،‌ بهترین ساعتی است که برای دارندگان آیفون پیشنهاد می‌کنیم. دلیل این موضوع هم قیمت بالای اپل واچ سری ۶ با در نظر گرفتن تفاوت‌ها با نسل قبلی است. سری ۵ در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری روانه بازار شده و بدنه آن بسته به مدل از جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم یا سرامیک است.

از ویژگی‌های مثبت این مدل، مجهز شدن به ویژگی سنجش نوار قلب (ECG) است. مشابه با مدل های قبلی، اپل واچ سری ۵ هم شارژدهی باتری کمی دارد و با یک بار شارژ تقریباً یک روز (به گفته اپل ۱۸ ساعت) دوام می‌آورد اما با استفاده محدود، شارژدهی اندکی افزایش می‌یابد. این ساعت هوشمند تا چندی قبل فاقد قابلیت پایش خواب بود اما به لطف واچ او اس ۷.۰ این قابلیت به سری ۵ هم اضافه شده است.

اپل واچ سری ۶ در مدل ۴۰ میلی‌متری با قیمت ۱۴،۸۰۰،۰۰۰ تومان و در مدل ۴۴ میلی‌متری با قیمت ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. اپل همچنین همزمان با معرفی سری ۶ در شهریور ماه، اپل واچ SE را معرفی کرد که مدل ارزان‌تری نسبت به سری ۶ به حساب می‌آید. این مدل هم مشابه سری ۵ به چیپست S5 مجهز شده اما در عوض فاقد قابلیت نمایشگر همیشه روشن و ECG است. مدل ۴۰ میلی‌متری اپل واچ SE به قیمت ۱۰،۲۰۰،۰۰۰ تومان و مدل ۴۴ میلی‌متری به قیمت ۱۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و در حال حاضر ارزشی کمی پایین‌تر از سری ۵ دارد.

 

نکات مثبت

  • بهترین سازگاری با iOS
  • کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • دقت بالای سنجش ضربان قلب
  • رابط کاربری نرم و روان
نکات منفی
  • عدم بهبود شارژدهی باتری نسبت به نسل قبل
  • قیمت بالا

 

بهترین مچ‌بندهای هوشمند

اگر قصد خرید ردیاب سلامتی را دارید و به دنبال مدل‌هایی ارزان قیمت‌تر از ساعت‌های هوشمند هستید، مچ‌بندهای هوشمند می‌توانند گزینه بهتری برای شما باشند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم بر اساس قیمت مرتب شده‌اند.

 

ردمی بند ؛ قیمت ۴۷۰،۰۰۰ تومان؛ ارزان قیمت و ساده

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۰۸ اینچی LCD با رزولوشن ۱۲۸ در ۲۲۰ پیکسل
  • شارژدهی باتری: تا ۱۴ روز
  • وزن: ۲۴ گرم
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: ضربان قلب و شتاب سنج

 

راهنمای خرید مچ بند هوشمند ردمی بند
 

 

ردمی بند نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر از سری می بند شیائومی به حساب می‌آید که البته از نظر طراحی هم تفاوت‌هایی دارد. ردمی بند امکان پایش ۵ فعالیت ورزشی و نیز خواب را دارد و تا عمق ۵۰ متری آب هم دوام می‌آورد. در این مدل همچنین نیاز به هیچ کابل جداگانه برای شارژ ندارید؛ چون شیائومی یک پورت USB-A را در زیر یکی از بندهای سیلیکونی مخفی کرده است.

ردمی بند بر خلاف می بند ۴ یا ۵ فاقد قابلیت پایش شنا است و علاوه بر این گاه با مشکل تشخیص ندادن لمس نمایشگر مواجه می‌شود. با این حال در رده قیمت خود یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

 

نکات مثبت

  • قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها
  • پورت شارژ ساده
نکات منفی
  • پاسخ ندادن گه‌گاه به لمس‌ها
  • عدم پشتیبانی از اعلان‌های فارسی

 

شیائومی می بند ۴؛ قیمت ۶۰۰،۰۰۰ تومان؛ زیبا و ارزان

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: امولد ۰.۹۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل
  • شارژدهی باتری: تا ۲۰ روز
  • وزن: ۲۲ گرم
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: ضربان قلب، شتاب سنج و ژیروسکوپ

 

راهنمای خرید مچ بند هوشمند شیائومی می بند 4
 

 

اگر قصد خرید یک دستبند هوشمند ارزان قیمت با نمایشگر رنگی را دارید، می بند ۴ یکی از بهترین انتخاب‌ها است. نسل قبلی می بند به نمایشگر تک رنگ مجهز شده بود اما در شیائومی می بند ۴ شاهد نمایشگر رنگی با کیفیت هستیم. مچ بند ارزان قیمت شیائومی همچنین توانایی پایش ۶ گروه از فعالیت‌ها از جمله دو، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و شنا را دارد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های می بند ۴، شارژدهی باتری ۲۰ روزه است که این محصول را به یکی از برترین‌های مجهز به نمایشگر رنگی بدل می‌کند. می بند ۴ همچنین توانایی پایش خواب را دارد و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هم مقاوم است. اما موردی که بسیاری از کاربران ایرانی از آن گلایه می‌کنند عدم پشتیبانی از زبان فارسی در بخش نمایش اعلانات است که البته با کمی جستجو و حوصله می‌توانید راه حل‌هایی غیر رسمی برای آن پیدا کنید.

شیايومی اخیرا مچ‌بند هوشمند می بند ۵ را هم معرفی کرده که البته به دلیل تفاوت‌های کم نسبت به قیمت فعلا ارزش خرید کمی پایین‌تری دارد. می بند ۵ با قیمت حدودا ۸۵۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. این مدل از نظر پایش خواب بهبود یافته و نمایشگر کمی بزرگ‌تری دارد. علاوه بر این تعداد فعالیت‌های بیشتری را پایش می‌کند البته شارژدهی کمتر (۱۴ روز) دارد.

نکات مثبت

  • قیمت مناسب
  • ابعاد جمع و جور
  • نمایشگر رنگی با کیفیت
نکات منفی
  • عدم پشتیبانی از اعلان‌های فارسی

 

آنر بند ۵؛ قیمت ۸۵۰،۰۰۰ تومان؛ بهترین مچ‌بند هوشمند ارزان قیمت

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: امولد ۰.۹۵ اینچی
  • شارژدهی باتری: تا ۱۴ روز
  • وزن: ۲۲.۷ گرم
  • مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر
  • حسگرها: شتاب سنج، سنجش اشباع اکسیژن خون و ضربان قلب

راهنمای خرید مچ بند هوشمند آنر بند 5

آنر بند ۵ (بررسی دیجیاتو) در کنار نمایشگر با کیفیت، حسگر ضربان سنج و شارژدهی باتری قابل قبول، قیمت مناسبی هم دارد. این مدل با این که در ظاهر تفاوت چندانی با مدل قبلی (آنر بند ۴) ندارد اما حالا از حسگر SpO2 برای سنجش اشباع اکسیژن خون بهره می‌برد و طراحی منوهای آن هم چشم نوازتر شده است.

آنر بند ۵ همچنین بر خلاف یکی از رقبای اصلی یعنی شیائومی می بند ۴ و ۵، به خوبی از نمایش اعلان‌های فارسی پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری این مچ بند هوشمند در مقایسه با مدل قبلی کمی کندتر است اما این تفاوت آن قدر شدید نیست که تجربه کاربری را تحت تأثیر قابل توجهی قرار دهد. آنر بند ۵ می‌تواند انواع فعالیت‌های ورزشی معمول از جمله قدم زدن، شنا، الیپتیکال و ... را هم پایش کند.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر با کیفیت و با روشنایی مناسب در نور روز
  • رابط کاربری ساده و زیبا
  • طراحی خوب اپلیکیشن Health
  • قیمت مناسب
نکات منفی
  • رابط کاربری کند
  • طراحی نامناسب اتصال شارژر
  • واچ فیس‌های محدود

 

امیزفیت بیپ نسخه گلوبال؛ قیمت ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان؛ ردیاب سلامتی ساده با ظاهر شبیه به اپل واچ

  • پشتیبانی از: اندروید و iOS
  • نمایشگر: ۱.۲۸ اینچی
  • شارژدهی باتری: تا یک ماه
  • وزن: ۳۱ گرم
  • مقاومت در برابر آب: IP68
  • حسگرها: شتاب سنج، ضربان قلب، فشار سنج و قطب نما

 

راهنمای خرید مچ بند هوشمند
 

 

امیزفیت بیپ ظاهری شبیه به ساعت‌های هوشمند و به خصوص اپل واچ دارد اما به سیستم عامل مخصوص خود مجهز شده و بیشتر یک مچ بند پایش سلامت به حساب می آید. این مچ بند از قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله GPS، حسگر ضربان قلب، ردیابی فعالیت‌های ورزشی، پایش خواب و حداکثر جذب اکسیژن (VO2 Max) بهره‌مند است.

امیزفیت بیپ همچنین وزن کمی دارد و به قابلیت نمایشگر همیشه روشن مجهز شده است. علاوه بر این بسته به میزان استفاده می‌تواند با یک بار شارژ تا یک ماه و حتی گاه تا ۴۵ روز دوام بیاورد. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید روشی برای نشان دادن اعلان‌های فارسی روی امیزفیت بیپ پیدا کنید.

منبع:

https://digiato.com/article/1228830

 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همیشه پیدا کردن یک آپلودسنتر خوب برای آپلود رایگان فایل که گنجایش بالا و سرعت بارگذاری مناسبی داشته باشد پرسرعت ترین سایت آپلود فایل پیشه آسانی نیست. البته این پیشه راحت نیست چون در حال حاضر وبسایت‌های نیرومند بسیاری در این باره داریم که برگزیدن میانشان واقعا دشوار است.

ایرانی‌ها هم اخیرا فعالیت گسترده‌ای در این پهنه داشته‌اند و در حال حاضر شرکت‌های ابهت چون دارند روی یک سری آپلودسنتر خاص و با کیفیت کار می‌کنند که استفاده از آن‌ها برای هر کاربری به هیچگونه خالی از لطف نیست.

به همین قصد در این مطلب به پیگیری آپلودسنترهای ایرانی می‌رویم و چند مثال از بهترین‌هایشان را به شما معرفی می‌کنیم. بعد در پیوستگی با دیجیاتو به اتفاق باشید.

را سایر کل ما می‌شناسیم و نیازی به شناسایی بیشتر این کمپانی اینترنتی بزرگ نیست. فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های گوناگون دارد که به تازگی احد از آن‌ها به آپلودسنتر وبسایت معطوف شده.

آپلودسنتر در حال حاضر ۱۵۰ گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربر می‌گذارد که در آن امکان آپلود هر نوع فرمتی هستی دارد. علاوه بر این کاربران می‌توانند با بالاترین سرعت شدنی در آپلودسنتر به آپلود و دانلود فایل‌هایشان بپردازند و نگران هیچ افت سرعتی نباشند.

فقط بدبختانه شوربختانه مشکل اینجاست که کل ما نمی‌توانیم از امکانات خوب این سرویس کاربرد کنیم. در اصل آپلودسنتر وبسایت سرویس پریمیومی است که در انحصار مشتریان خود قرار دارد و کاربران دیگر اپراتورها به هیچگونه توانا به استفاده از این آپلودسنتر قدرتمند نیستند.

در ضمن اگر فایلی در فضای آپلودسنتر آپلود شود و بعد از گذشت ۹۰ روز هیچ دانلودی روی آن چهره نگیرد، به چهره اتوماتیک آن فایل را حذف می‌کند. این جستار برای هر آپلودسنتری یک نقطه ضعف کبیر به حساب می‌آید. ولی با احتساب ویژگی‌های نکوداشتن که به آن‌ها اشاره کردم می‌توان گفت که این آپلودسنتر می‌تواند برای کاربرانش سرویسی قابل اعتماد و کاربردی باشد.
نکات مثبت

فضای رایگان ۱۵۰ گیگابایتی
امکان بارگذاری فایل‌های از طریق لینک
دانلود فایل‌ها با به کارگیری لینک مستقیم
سرعت بالای دانلود و آپلود

نکات منفی

حذف فایل‌ها بعد از گذشت ۹۰ روز
انحصاری بودن سرویس برای کاربران

 

آپلود دات آی آر

آپلود دات آی آر آپلود سنتری رایگان، پر سرعت و مطمئنی است که از هر نظر می‌تواند کاربرانش را خوشنود نگه دارد. از آنجایی هم که وابسته به هیچ شرکت خاصی نیست، همه می‌توانند از سرویس‌های با کیفیتش نهایت بهره‌گیری را ببرند و هر نوع فایلی که می‌خواهند را در آن آپلود کنند.

به طور کلی با یک ثبت نام ساده ۵۰ گیگابایت حافظه مجانی در اختیارتان پیمان می‌گیرد که می‌توانید آن را با هر گونه فایلی که اخ دارید پر کنید. البته این مقدار برای کاربران اخص آپلود دات آی آر به ۵۰۰ گیگابایت می‌رسد که رقم نسبتا زیادی است.

از مزیت‌های کاربر گزیده تر آپلود دات آی آر بودن نیز می‌توان به این اشاره کرد که فایل‌های آپلود شده به چهره نامحدود روی سرورهای این سرویس حفاظت می‌شوند. پس هیچ نگرانی خاصی از بابت حذف شدن فایل‌ها پس از یک مدت ویژه باقی نمی‌ماند.

مگر آنکه کاربر عادی باشید که در این چهره اگر هیچ دانلود روی فایل‌هایتان صورت نگیرد آپلود دات آی آر پس از گذشت ۹۰ روز آن ها را حذف خواهد کرد. با این حال، هم کاربران عادی و هم کاربران اخص این سرویس به لینک دانلود مستقیم فایل‌هایشان دسترسی خواهند داشت و می‌توانند در هر زمانی به راحتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این بگذارید به این هم اشاره کنم که تیم آپلود دات آی آر با دیدی منطقی بسته‌های اخص سرویسشان را ارزش گذاری کرده‌اند و همه آن‌ها نزدیک قیمت معقولی دارند. پس با همه این اوصاف اگر آپلود دات آی آر بهترین آپلودسنتر ایرانی نباشد پر بیراه هم نیست که بگویم دست کم جزو بهترین‌هاست.
نکات مثبت

دسترسی کاربران عادی به ۵۰ گیگابایت فضای رایگان
ارزش گذاری بخردانه برای بسته‌های ویژه
دانلود فایل‌ها با استفاده از لینک مستقیم
نگهداری مادام‌العمر فایل‌ها برای کاربران ویژه

نکات منفی

حذف فایل‌های کاربران عادی پس از ۹۰ روز

 

پیکوفایل

پیکوفایل معروف‌ترین آپلودسنتر این لیست است. کل ما دست کم دو سه باری گذرمان به این سایت افتاده و یک سری از فایل‌هایمان را در آن بارگذاری کرده‌ایم. این شهرت بیش از بی گمان اما بی انگیزه نیست.

پیکوفایل در عین نما ساده‌ای که دارد به راستی یک آپلود سنتر تمام عیار است. ۲۰ گیگابایت فضای رایگان در کمر بستن کاربر می‌گذارد، مدیریت فایل‌ها در رابط کاربری آن آسان است، دست موزه ویرایش دارد و از همه مهمتر به کاربر فرمان می‌دهد که روی فایل‌هایش رمز بگذارد.

این‌ها کل ویژگی‌های خوب پیکوفایل هستند. ولی نما سایت کمی کهن و بیش از حد ساده طراحی شده. این سوژه کمی توی ذوق می‌زند و از ارزش‌های پیکوفایل به عنوان یگانه از بهترین آپلودسنترهای ایرانی حال حاضر می‌کاهد.

علاوه بر این بیشینه حجم مجاز آپلود در پیکوفایل ۷۰۰ مگابایت تعیین شده که نسبتا رقم کمی به حساب می‌آید. با این حال، کلیه سرویس‌های پیکوفایل کاملا رایگان‌ هستند و کاربر برای آپلود فایل‌هایش در این سایت حتی یک ریال هم پرداخت نمی‌کند.
نکات مثبت

آپلودسنتری کاملا رایگان
ساده اما کارآمد
امکان رمزگذاری روی فایل‌ها
۲۰ گیگابایت فضای رایگان
مدیریت آسان فایل‌ها
مجهز به افزار ویرایش تصویر

نکات منفی

ظاهر ساده و بی‌آلایش سایت
حداکثر حجم آپلود ۷۰۰ مگابایتی

 

پرشین گیگ

در میانی تمام آپلودسنتر‌های ایرانی، پرشین گیگ هم نام نسبتا شناخته شده‌ای است. پرشین گیگ در ساحل داشتن تمام ویژگی‌هایی که یک آپلودسنتر خوب باید دارا باشد، رابط کاربری خوب، کاربردی و اما ساده‌ای دارد که شغل کردن با آن به هیچگونه گیج کننده نیست.

تنها دشوار پرشین گیگ این است که کمی بیش از کران پولی است. بسته مجانی این سرویس نزدیک هیچ ویژگی خاصی ندارد که کاربر بتواند به آن دلخوش کند. اما انصافا بسته‌های ویژه و متنوع آپلودسنتر پرشین گیگ نسب به سایت‌های سایر متفاوت است و واقعا ارزش خرید را دارد.

در کل پرشین گیگ سه بسته رایگان، حرفه‌ای و گزیده تر در مقابل کاربرانش پیمان می‌دهد که به تبع بسته به نوع سرویس قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. اما در ازای مبلغی که پرداخت می‌کنید می‌توانید لغایت سقف ۱۰۰ گیگابایت فضای آزاد برای آپلود فایل اخذ کنید.

از طرفی با خرید بسته گزیده تر این سرویس به شما اجازه آپلود فایل‌های ۱۰ گیگابایتی داده می‌شود که این در نوع خویش یک نقطه قوت برای پرشین گیگ به حساب می‌آید. بعد اگر با خرج کردن مشکلی ندارید و به دنبال یک سرویس پولی خوب می‌گردید، پرشین گیگ می‌تواند یک گزینه‌ بخردانه باشد.
نکات مثبت

رابط کاربری زیبا و قابل فهم
پشتیبانی ۲۴ ساعته
بسته‌های متفاوت و کاربردی

نکات منفی

بهبود کیفیت سرویس در ازای پرداخت پول
کیفیت پایین و محدودیت‌های بسیار سرویس رایگان
بها بالای بسته‌های ویژه

بعد از پرشین گیگ که نزدیک سرویس مجانی آن تاثیر چندانی ندارد، در سرانجام می‌رسیم به آپلودسنتری که هیچ یک از خدماتش رایگان نیستند. به عنوان حامی در کناره خود دارد از هر نظر یک آپلودسنتر پریمیوم بی‌نظیر است.

قیمت سرویس‌هایش نیز کم و بیش معقول هستند و برای کاربران عادی حتی خرید یک سرویس پنج هزار تومانی پارسا اسپیس که ۱۵ گیگابایت فضای آزاد برای آپلود دارد نیز بسنده-بسندگی می‌کند. آپلود در سرورهای نیز مجانی است و هیچ ترافیکی حین بارگذاری فایل‌ها برای شما محاسبه نمی‌شود.

علاوه بر تمام این‌ها برای دانلود فایل‌ها نیز لینک دانلود مستقیم ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را بردارید و در گزین کردن دیگران پیمان دهید. بعد اگر یک سرویس پولی خوب و با کیفیت می‌خواهید شک نکنید که بهترین گزینه برای شما همین پارسا اسپیس است.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با نزدیک شدن به فصل سرما، معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که هر سال واکسن آنفولانزا زده شود. اما سوال مهم این است که آنتی‌بادی‌های مربوط به واکسن تا چه مدت زمان پس از تزریق می‌توانند فرد را از ابتلا به آنفولانزا در امان نگه دارند؟ آیا واقعا لازم است که هر سال واکسن بزنیم؟

محققان با بررسی و مطالعه انسانی دریافتند که سلول‌های پلاسمای ترشح کننده آنتی بادی در مغز استخوان موسوم به «BMPC»، طول عمر کوتاه مدتی در حد یک سال دارند و سپس تاحدی از بین می‌روند.

تحقیقات نشان می‌دهد که طول عمر واکسن‌های فعلی درنهایت حدود یک سال است ولی محققان در تلاش هستند طول عمر واکسن‌های آنفولانزا را بهبود بخشیده و اطلاعات خوبی برای تولید واکسن‌های قوی‌تر به دست آورده‌اند.

سطح آنتی بادی سلول‌های پلاسمای مغز استخوان (BMPC) توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت. آنها سطح آنتی بادی را در زمان‌های مختلف بررسی کرده و نتایج را مستند کردند. نتایج نشان می‌دهد که بیشتر BMPC های تولید شده توسط واکسن آنفلوانزای بزرگسالان عمر کوتاهی دارند. بی‌شک یافتن استراتژی‌هایی برای افزایش ماندگاری آن یکی از چالش‌های اساسی نسل بعدی واکسن‌های آنفلوانزا خواهد بود.

 

 

 

معمولا سطح آنتی بادی در ماه‌های اول پس از واکسیناسیون به اوج خود می‌رسد و سپس در حالت ثابتی باقی می‌ماند و درنهایت کاهش می‌یابد. محققان سطح BMPC‌های آنفولانزا را در 53 داوطلب که بین سال‌های 2009 و 2018 واکسن آنفولانزا دریافت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

نمونه خون این افراد در روزهای 7، 14، 28 و 90 پس از واکسیناسیون مورد بررسی قرار گرفت. سپس نمونه‌های مغز استخوان آنها در حدود یک سال پس از تزریق واکسن نیز بررسی شد.

در روزهای ابتدایی پس از تزریق واکسن، توزیع میزان BMPC تقریبا نرمال بود. در ادامه محققان این موضوع را بررسی کردند که آیا واکسیناسیون فصلی آنفلوانزا منجر به تولید BMPC‌های جدید می‌شود یا خیر. آنها دریافتند که BMPC‌های اختصاصی آنفلوانزا تا 28 روز پس از واکسیناسیون به طور قابل توجهی افزایش یافته است. سلول‌های ترشح كننده آنتی بادی اختصاصی آنفلوانزا ، یک هفته پس از واكسیناسیون در خون ظاهر شدند.

برای تعیین وضعیت کاهش یا افزایش BMPC‌ای آنفلوانزا، نمونه‌های مغز استخوان گرفته شد. در بازه زمانی 220 تا 457 روز پس از واکسیناسیون، این مقادیر اندازه گیری شد. درصد BMPC‌های آنفلوانزا به طور قابل توجهی بعد از روز 28 ام کاهش یافته بود.

اما BMPC آنفولانزا در افرادی که در فصل بعدی نیز واکسن زده بودند، افزایش یافته بود. این بررسی‌ها هفت ماه پس از تزریق واکسن هم بررسی شد که افتی را در BMPC های آنفولانزا نشان می‌داد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/12/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%88%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%86-%d8%a2%d9%86%d9%81%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%b2%d8%a7-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%82%d8%b1/



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

گلکسی ای ۴۲ 5G میان‌رده‌ی جدید سامسونگ با دوربین چهارگانه و تراشه‌ی اسنپدراگون 750G کوالکام رونمایی شد. این گوشی هوشمند ۳۴۹ پوند قیمت دارد.

زمان زیادی از روی‌کار‌آمدن گوشی‌های مجهز به شبکه‌ی 5G نمی‌گذرد و در ماه‌های آغازین،‌ این گوشی‌ها گران‌قیمت بودند. بااین‌حال، شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی کم‌کم تلاش کردند مودم‌های 5G را به درون دستگاه‌های میان‌رده نیز وارد کنند. امروزه به‌لطف گوشی‌هایی همچون وان پلاس نورد (OnePlus Nord) و موتو جی فایوجی پلاس (Moto G 5G Plus)، امکان دسترسی به شبکه‌ی 5G با قیمت ارزان‌تر فراهم است. گلکسی ای ۴۲ فایوجی (Samsung Galaxy A42 5G) جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ است که در همین مسیر قدم برمی‌دارد.

گلکسی ای ۴۲ 5G نخستین‌بار در رویداد «زندگی توقف‌ناپذیر»، یعنی یک روز پیش از آغاز مراسم ایفا ۲۰۲۰، معرفی شده بود. در آن زمان، سامسونگ مشخصات اولیه‌ی گلکسی ای ۴۲ 5G را اعلام کرد؛ ولی تا چند ساعت پیش مشخصات کامل آن را نمی‌دانستیم. 

نمایشگر و پنل پشتی گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

گلکسی ای ۴۲ 5G سامسونگ ۳۴۹ پوند (تقریبا ۴۵۰ دلار) قیمت دارد

براساس اعلام رسمی، قیمت گلکسی ای ۴۲ 5G سامسونگ ۳۴۹ پوند (تقریبا ۴۵۰ دلار)‌ است و ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) وارد بازار بریتانیا می‌شود؛ البته هنوز عرضه‌ی گوشی در بازارهای مهمی مثل آمریکا تأیید نشده است. ۴۵۰ دلار برای بازار ایران بسیار گران‌قیمت تمام می‌شود؛ اما همین برچسب قیمت باعث می‌شود بتوانیم گلکسی ای ۴۲ 5G را در بازارهای جهانی، گوشی 5G مقرون‌به‌صرفه خطاب کنیم.

در گلکسی ای ۴۲ 5G از باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است که از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. این فناوری درمقایسه‌با فناوری به‌کاررفته در برخی گوشی‌ها کُندتر است؛ اما باعث می‌شود باتری گوشی با سرعتی مناسب شارژ شود. در‌هر‌صورت، فراموش نکنید که باید انتظاراتمان را از دستگاهی ۴۵۰ دلاری با توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G کاهش دهیم. 

نیم رخ گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G از دوربین پشتی چهارگانه استفاده می‌کند

در پنل جلویی گلکسی ای ۴۲ 5G از نمایشگر ۶٫۶ اینچ سوپر AMOLED با وضوح +HD استفاده شده است. میان‌رده‌ی 5G سامسونگ به دوربین چهارگانه متشکل از حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/1.8، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض f/2.2، دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو f/2.4 و دوربین چهارم پنج مگاپیکسلی عمق‌سنج با لنز f/2.4 به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه مجهز است. در پنل جلویی گلکسی ای ۴۲ 5G، بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

 

نمای سه رخ پشت گلکسی ای 42 Galaxy A42 5G سامسونگ

گلکسی ای ۴۲ 5G از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند. این تراشه برپایه‌ی لیتوگرافی هشت‌نانومتری ساخته شده که از دو هسته‌ی قدرتمند کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A55 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه آدرنو ۶۱۰ و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقا ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SD آن را همراهی می‌کند. 

در گلکسی A42 5G سامسونگ از حسگر اثرانگشتِ زیر صفحه‌نمایش استفاده شده و این گوشی قرار است در رنگ‌های مشکی (Prism Dot Black) و سفید (Prism Dot White) و خاکستری (Prism Dot Grey) دردسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. مشخصات فنی گلکسی ای ۴۲ 5G تا حد زیادی مطابق انتظاراتمان از محصولی ۴۵۰ دلاری بود. از وان پلاس نورد می‌توان به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اندرویدی گلکسی ای ۴۲ 5G یاد کرد که ۳۰ پوند گران‌تر است و از حافظه‌ی رم بیشتر و نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین سلفی ثانویه بهره می‌برد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/mobile/363764-samsung-galaxy-a42-5g-battery-display-soc-price-official/



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

1 – انتخاب گستره از وسط 5 کلمه کلیدی
هنگامی که شما برای نخستین بار شروع به جستجو برای اسم حوزه می کنید ، 5 واژه یا عبارت می تواند به شما در توصیف بهترین نام دامنه کمک کند. اصول انتخاب نام دامنه هنگامی که شما این لیست از واژها را آماده کردید آنوقت با جفت یا افزودن پیشوند یا پسوند اسم پهنه ایده ال خود را ایجاد کنید. به عنوان نمونه اگر شما در حال راه اندازی نام حوزه مرتبط با وام مسکن باشد شما ممکن است از کلماتی همانند امور مالی ، سهام ، نرخ بهره ، پرداخت خانه ، بهره‌گیری کرده تا پس از کمی جستجو و فکر کردن نام حوزه پسندیده را برای خویش انتخاب کنید.
2 – بی همتا بودن دامنه
داشتن یک تارنما که با یک تارنما محبوب و پر بازدید کننده شخص دیگری اشتباه گرفته شود یک فاجعه به حساب می آید. بنابراین هیچ وقت گستره را انتخاب نکنید که با حوزه کسی سایر مثل باشد.
3 – تنها گستره های دات کام موجود را برگزیدن کنید
اگر شما در مورد ساخت یک وب سایت کامیاب و طولانی مدت جدی هستید باید نگران اسم بازرگانی ، اسم و نام فامیلی ، و شناخت در شدامد باشید. همش هدایت ترافیک به دات نت و دات اورگ خوب میباشد. داشتن پهنه با پسوند دات کام با هستی فناوری های موجود در این سررسید حیاتی میباشد.
4 – نوشتن و تایپ کردن نام حوزه راحت باشد
اگر یک نام گستره احتیاج به پروا زیادی برای نگارش آن بدلیل املایی یا طولانی  و مشکل بودن نام آن داشته باشد شما احتمالا دسته زیادی از ارزش اسم بازرگانی خود یا بازاریابی را از دست می دهید. کوشش کنید در نام پهنه از حروفی پایین حتی الامکان اجتناب کنید. حروفی همانند P , Z , X , C
5 – آسان به خاطر سپردن نام دامنه
همیشه اسم دامنه را برگزیدن کنید که سر زبان بماند و در ذهن به خاطر ودیعه شود. هنگامی که شما وب سایتی با شدامد بالا داشته باشید هیچ وقت نمی خواهید که نام پهنه تارنما شما قابل حفظ کردن نباشد و یک بازدید کننده نتواند اسم تارنما شما را به شخص دیگری معرفی کند.
6 – برگزیدن نام حوزه کوتاه
نام پهنه کوتاه برای حفظ کردن و تایپ کردن زیاد آسان می باشد. و برای تارنما های بازرگانی و رسانه های آنلاین زیاد مهم میباشد که نام دامنه کوتاهی باشد لغایت ملت براحتی آن را حفظ کنند و بتواند به تارنما دسترسی سریع داشته باشند.
7 – ایجاد و تحقق انتظارات دیگران
هنگامی که شخصی برای نخستین بار نام دامنه شما را می شنود باید نام پهنه طوری باشد که آن شخص قادر باشد بی درنگ و با دقت محتوای وب سایت شما را حدس بزند.
8 – دوری پذیری نقض حقوق مولف
در بیشتر مورد شدنی است این اشتباه سهوا سپریدن گیرد و می تواند سبب از بین رفتن یک اسم دامنه عالی و یا یک کمپانی بزرگ شود و باید دائم مطمئن شوید که اسم سایت شما حقوق کپی رایت یک شرکت سایر را نقض نکند. شما قبل از خرید در جستجو در تارنما پایین از حقوق کپی رایت آن آگاه شوید.
9 – مجموعه خویش را متمایز از اسم بازرگانی دیگری بگذارید
استفاده از نام دامنه منحصر بفرد یک مسیر زیاد احسان برای ایجاد ارزش اضافه به اسم دامنه شما میباشد. همیشه بدانید که یک نام تجاری چیزی بیش تر از فقط ترکیبی از کلمات میباشد .
10 – از خط تیره و اعداد در اسم پهنه استفاده نکنید
استفاده از خط طایفه و اعداد نام گستره شما را به صورت شفاهی مشکل می کند و به خاطر تفویض و تایپ آن را سخت می کند. فلذا رهنمود می کنم کوشش کنید از خط طایفه و اعداد در نام گستره استفاده نکنید به کارگیری آنها می تواند برای بازدید کنندگان مبهوت کننده باشد.
11 - به کارگیری دست موزه گزینش دامنه
استفاده از وب سایت هابی اندازه آسان برای تعیین در دسترس بودن نام یک گستره میباشد. تنها به خاطر داشته باشید شما مجبور نیستید از راه این وب سایت خرید انجام دهید فقط برای در دسترس بودن اسم پهنه و انتخاب نام گستره مناسب از این وب سایت ها بهره‌گیری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

زمانی که به دنبال مواد غذایی برای خوردن هستیم، مغزمان ما را به سمت مواد غذایی بی‌ارزش سوق می‌دهد که برخی دانشمندان آن را «نظریه جستجوی بهینه غذا» می‌نامند.

برای نسل‌های پیشین که اطلاعی از وعده غذایی بعدی خود نداشتند، چنین ویژگی کاربردی بوده، با این حال انسان مدرن با وجود اطلاع از مواد غذایی موجود در آشپزخانه، همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. طبق جدیدترین پژوهش صورت گرفته با مشارکت ۵۱۲ نفر، مغز انسان‌ها را به سمت غذاهای پرکالری سوق می‌دهد.

در آزمایش صورت گرفته، افراد محل قرارگیری تنقلات و مواد غذایی پرکالری مانند کیک‌های شکلاتی و چیپس را بیش از مواد غذایی سالم مانند سیب و گوجه فرنگی به یاد داشتند.

در طبیعت حیوانات به طور معمول ابتدا به سراغ غذاهای پرانرژی می‌روند، اما این موضوع که انسان با همین انگیزه ابتدا غذاهای پرکالری را مصرف می‌کند یا یک سطح بالاتر از پردازش شناختی موجب چنین برخوردی می‌شود، هنوز مشخص نشده است.

در پژوهش‌های گذشته مشارکت‌کنندگان به سرعت موفق به دسته‌بندی و حفظ تصاویر غذاهای پرکالری و کم کالری شده بودند و تصویربرداری از مغز نشان داده بود که غذاهای پرکالری مناطق مربوط به سامانه پاداش مغز را درگیر می‌کنند.

پژوهش جدید شواهدی از یک سیستم شناختی به نام «بهینه شده برای جستجوی غذا با انرژی کارآمد» ارائه می‌کند. در این تحقیق مشارکت‌کنندگان در یک اتاق پر پیچ و خم قرار گرفتند و مسیرهای مشخصی را دنبال و ۱۶ غذای شیرین و خوش طعم و با کالری بالا و پایین را بو و امتحان کردند.

داوطلبان تنها نیمی از غذاها را می‌توانستند امتحان کنند و تنها امکان بو کشیدن نیمی دیگر از آن‌ها وجود داشت. به هیچ کدام از افراد اعلام نشده بود که پس از این کار، حافظه مکانی آن‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. با این حال در نهایت مشخص شد که مغز آن‌ها نزدیک به ۲۸ درصد محل قرارگیری غذاهای پرکالری را بهتر از کم کالری به یاد می‌آورد.

تصور می‌شود بو و حافظه در مغز ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند، البته انسان‌ها در مقابل پستانداران برای پیدا کردن غذا توسط بو عملکرد ضعیفتری از خود نشان می‌دهند. خاطرات ما در گذشته برای شکار و جستجوی غذا در مواقع غیرقابل پیش‌بینی شکل گرفته، با این حال هنوز نمی‌توانیم تاثیر آن روی فرایند انتخاب غذا در دنیای مدرن را بررسی کنیم.

در صورتی که نظریه انتخاب غذای بهینه برای انسان‌ها اثبات شود، احتمالا بتواند دلیل دشوار بودن  تصمیم‌گیری برای رژیم غذایی سالم در دنیای مدرن را مشخص کند. در حقیقت شاید مغز مانع از مصرف غذاهای سالم در برخی مواقع شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/10/%d9%85%d8%ba%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85/



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

براساس گزارش سازمان TrendForce، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ درحدود ۶۲٫۰۵ میلیون دستگاه تلویزیون در دنیا فروخته شده است. این میزان فروش افزایش ۱۲٫۹ درصدی را درمقایسه‌با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین، فروش تلویزیون در‌مقایسه‌با سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۸٫۸ درصد افزایش پیدا کرده است. دو شرکت سامسونگ و ال‌جی سهم زیادی از این میزان فروش را ازآنِ خود کرده‌اند و هر دو شرکت گفته‌اند که در سه‌ماهه‌ی پیش رو انتظار سود بیشتری درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۹ کسب کرده‌اند.

براساس اطلاعات سازمان TrendForce، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و استفاده‌ی بیشتر مردم از تلویزیون فروش تلویزیون در آمریکای‌شمالی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در این گزارش، به این موضوع اشاره شده که پنج شرکت سامسونگ، ال‌جی، تی‌سی‌ال، هایسنس و شیائومی با افزایش تولید و فروش تلویزیون در دنیا مواجه شده‌اند.

شرکت TCL در‌مقایسه‌با سال گذشته افزایش فروش ۵۲٫۷ درصدی را شاهد بوده و سامسونگ نیز درمقایسه‌با سال گذشته ۳۶٫۵ درصد تلویزیون بیشتری راهی بازار کرده است. این شرکت کره‌ای در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ درحدود ۶۷٫۱ درصد تلویزیون بیشتری عرضه کرده است. ناگفته نماند ال‌جی در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ تنها ۶٫۷ درصد افزایش فروش را تجربه کرده؛ اما در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، با افزایش فروش ۸۱٫۷ درصدی مواجه شده است.

هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی سهم زیادی از فروش تلویزیون در بازار کسب کرده‌اند. براساس گزارش وب‌سایت CNBC‌، سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند و ساخت حافظه با افزایش درآمد و شرکت ال‌جی هم در بخش تلویزیون و لوازم‌خانگی با افزایش فروش روبه‌رو شد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/tv/363666-tv-sales-q3-2020-trendforce-samsung-lg-profits/



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()