پشتیبانی سایت چیست؟ و یک پشتیبان سایت چه وظایفی دارد ؟
نوشته شده توسط : ساحل

پشتیبانی سایت چیست؟ و وظایف ادمین سایت چیست؟ حمایت سایت شامل دو بخش، حمایت فنی و پشتیبانی محتوایی است. اعمالی که برای محافظت و بقای سایت اتمام می شوند نیز، شامل پشتیبانی سایت می باشد. وظایف تیم پشتیبانی تارنما برای هر نوع سایتی متفاوت و الزامی است. خوب است بدانید که؛ امروزه اهمیت حمایت سایت، زیاد اغلب از طراحی سایت است.

طراحی و ایجاد یک تارنما تنها یک قدم در جهت گسترش کسب و کار می باشد.

پشتیبانی سایت باید بر اساس استانداردها و الگوریتم های گوگل چهره گیرد؛ احد از اصلیترین وظایف تیم حمایت وب سایت،

داشتن دانشی به روز شده، سعی و زمان زیاد می باشد.

پشتیبانی (Support) چیست؟
پشتیبانی وب سایت چیست؟
انواع وظایف ادمین سایت چیست؟
پشتیبانی تارنما بدست چه افرادی انجام می شود؟
دو حالت کلی پشتیبانی تارنما چیست؟
نتیجه یک حمایت خوب و قدرتمند
خدمات و وظایف تیم پشتیبانی وب سایت
سخن آخر
وظایف تیم حمایت تارنما پشتیبانی (Support) چیست؟
پس از دریافت سفارش از سوی کاربر، خدمات و وظایف تیم حمایت تارنما پیش درآمد می شود. با ذکر ساده تر، به مجموعه‌ای از خدمات که توسط شرکت‌ها به کاربران ارائه میشود، وظایف تیم حمایت وب سایت گفته میشود.

وظایف تیم پشتیبانی تارنما پشتیبانی فنی را برای محصولاتی که قبلاً فروخته اند در نظر میگیرند که این خدمات یا به صورت مجانی یا با پرداخت هزینه ارائه می‌شود. معمولا حمایت از طریق ایمیل، تیکت و شبکه های اجتماعی به واسطه نرم‌افزار یا وب سایت، ارائه می گردد.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از ” حمایت فنی ” برای رفع دشواری ها احتمالی درون سازمانی خود بهره‌گیری میکنند. و اینترنت به عنوان منبع خوبی برای این پشتیبانی‌ها می باشد.

در حال آماده خدمات و وظایف تیم حمایت وب سایت به صورت آزاد در اینترنت قابل دسترس می باشد که این خدمات نیز به دو چهره مجانی و پولی ارائه می شوند.

2- حمایت تارنما چیست؟
وظایف تیم پشتیبانی تارنما پشتیبانی وب سایت می توان به انجام بروزرسانی ها، رفع مشکلات، حفظ و حفاظت از سایت

وظایف ادمین سایت دربرگیرنده گردآور ای خدمات مانند: کارهای روزمره سایت، کارهای فنی سایت، انجام بروزرسانی ها، رفع مشکلات، حفظ و حفاظت از سایت در برابر ویروس و هکرها، انجام تغییرات و اصلاحات در سایت و…میباشد.

به این دسته از کارها که برای وب سایت ضروری می باشند، خدمات و وظایف ادمین سایت گفته می شود.

البته خدمات و وظایف ادمین سایت تنها به این چند موردی که اشاره کردیم ختم نمی شود، بلکه با پروا به نیاز مشتری افزایش پیدا می کند.

هیچ سایتی هستی ندارد که مبتلا دشوار نشود. و یا بیچارگی به پشتیبانی و بروز رسانی نداشته باشد. با پروا به الگوریتم های گوگل که هر ۲ ماه تغییراتی را در آن برپایی می کند. روند بروزرسانی و رفع سخت سایت نیز باید بروز رسانی شود، تا از رقبای کسب و کار خویش عقب نمانید.

پیشنهاد تیم تخصصی آنلاینر به شما: کوشش کنید صفر تا صد راه اندازی سایت خود را ، از طراحی گرفته الی سئو و حمایت سایت کل این موارد را به دست یک تیم و یا شرکت معتبر بسپارید؛ که برای شما ضمانت و تعهد اخلاقی و چیره دست دارا باشد . در این صورت سرعت ترقی پیشه شما افزایش خواهد یافت و هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و با گمان راحت به سوداگری اینترنتی خویش می پردازید.


پیشنهاد آنلاینر به شما
قالب فروشگاهی پرسون پر فروش ترین قالب فروشگاهی که تا کنون بالای 1000 فروش موفق داشته است و توانسته نظر مثبت بیشتری کاربران را به خویش جلب کند.

قالب فروشگاهی پرسون با داشتن حمایت قوی، سازگاری با افزونه های مربوط به ووکامرس، داشتن 3 دمو ( دیجی کالا، بامیلو وپرسون)، ریسپانسیو بودن و دیگر ویژگی ها توانسته به عنوان احد از برترین قالب وردپرس فروشگاهی سنه را از آن خویش قالب پرسون

برخی از خریداران موفق قالب فروشگاهی پرسون:
وظایف تیم حمایت وب سایت گونه ها وظایف ادمین سایت چیست:
پشتیبانی محتوایی وب سایت
پشتیبانی فنی تارنما
پشتیبانی فنی سایت: شامل رفع مشکلات، بروزسانی فنی و امنیتی تارنما در تقسیم پشتیبانی فنی سایت قرار می گیرند.

پشتیبانی محتوایی سایت: ایجاد مطالب و مقالات جدید ، بروز رسانی مطالب قبلی و… نیز در دسته حمایت محتوایی سایت قرار می گیرند. هر سایتی نیازمند یک تیم فرآوری محتوا قدرتمند است.

مطالب مرتبط : سئو(SEO) و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ چیست؟وظایف تیم پشتیبانی وب سایت حمایت تارنما بدست چه افرادی اتمام می شود؟
تیم پشتیبانی وب سایت
مدیر وب سایت
مدیر وب سایت
معمولاً ناچیز هزینه ترین حالت پشتیبانی سایت، پشتیبانی توسط مدیر یا مدیران تارنما می باشد، و در ریشه-بن-بیخ مهم ترین برتری این حالت توجیه اقتصادی آن است.

باتوجه به این که شدنی است مدیر وب سایت اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشد، وبسایت مبتلا سخت خواهد شد. پس برای حفظ و بقای وب سایت، نیاز به حمایت و بروز رسانی همیشگی دارید.

تیم پشتیبانی وب سایت
وظایف تیم پشتیبانی تارنما وظایف ادمین سایت
در این حالت همانگونه که از نامش مشخص است، یک تیم حمایت یا شخص پشتیبان، به بروز رسانی و پشتیبانی های لازم می پردازد.

تیم پشتیبانی و یا فرد پشتیبان، صد در صد دوره های لازم و تجریبات لازم در این زمینه را بدست آورده است. و توانایی رفع مشکلات و ارائه تعلیم در سریع ترین موعد شدنی را دارد.

اما معمولا این شیوه رایگان نخواهد بود؛ و فرد یا تیم مربوطه خرج هایی را برای حمایت گرفتن خواهند کرد.

اما در این طریق باتوجه به این که برای رفع مشکلات زمان کمتری صرف خواهد شد، بی گمان مزایای بیشتری نسبت.به پشتیبانی توسط مدیر تارنما دارد و از نظر اقتصادی نیز خرج های صرف شده.با این شرایط توجیه کننده خواهد بود.

وظایف تیم پشتیبانی تارنما خصوصیات تیم حمایت آنلاینر

صرفه جویی در زمان و هزینه
دسترسی همش به تیم پشتیبانی
پاسخگویی به تیکت ها در سریع ترین سررسید ممکن
امکان گفتمان تلفنی با کارشناس مربوط
ارائه مشاوره تخصصی به مدیران وب سایت ها
دوره های آموزشی تخصصی حضوری
6 ماه پشتیبانی رایگان محصولات

5- دو حالت کلی پشتیبانی تارنما چیست؟
پشتیبانی حضوری
حمایت غیر حضوری ( مجازی )
پشتیبانی حضوری: پشتیبانی به سبک حضوری خیلی در ایران جا نیافتاده است.و افراد خیلی کمی هستند که چنین خدماتی را ارائه می دهند.

پشتیبانی غیر حضوری : پشتیبانی غیر حضوری، مجازی و یا مسیر دور، رایج.ترین حالت پشتیبانی در فضای مجازی می باشد. که به حالت های مختلفی مثل پشتیبانی.از روش نرم انگیزه ها های گفتگوی آنلاین (تلگرام و…)، تماس تلفنی و یا به.صورت مکاتبه ای از طریق نامه ، ایمیل ، پیامک و تیکت چهره میگیرد.

6- نتیجه یک حمایت خوب و قدرتمندوظایف تیم حمایت وب سایت وظایف ادمین سایت
یک پشتیبانی خوب باعث جذب مشتریان جدید می شود. در ضمن باعث حفظ مشتریان فعلی می شود.

یک وب سایت باید مشتری محور باشد.و محتوای وب سایت، بطور مرتب به روز شود.و کانال های ارتباطی با مشتری به درستی شغل کنند. این موارد شامل فرم های تماس، آدرس و محصولات و خدمات.و لیست بها ها می باشند.

7- خدمات و وظایف تیم حمایت وب سایت
تمامی وبسایت ها چه استاتیک و چه داینامیک دربایستن به تعمیر و نگهداری دارند. گستره خدمات و وظایف ادمین سایت عبارتند از:

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
نگه داری هاست و برنامه های نظارتی و پیشروی کردن آنها
پیگیری عملکرد سایت و سئو
نظارت بر بروز رسانی محتوا
به روز رسانی های پنل ها، پلاگین ها و افزونه ها
به روز رسانی ایمنی وب سایت
پشتیبانی موارد ویژه و اضطراری امنیت تارنما (هک شدن، اسپم ها و تازش هکر ها و …)
8- سخن آخر
همانطور که گفتیم، نزدیک هر گونه وب سایتی.و در هر اندازه ای،.در طول موعد به وظایف تیم حمایت وب سایت.و الزام داشتن آن پی خواهد برد. همانند تمام محصولات، پشتیبانی و خدمات بعد از فروش، کیفیت و اعتبار تولید.کننده آن فرآورده را نشانه می دهد. وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند.

در صورتی که یک تارنما به نکویی توسعه داده شود، از پشتیبانی فرآوری کننده در دراز مدت برخوردار خواهد بود. و این جستار به اینکه ما کدام.شرکت طراحی تارنما را گزینش کنیم بر می گردد. و اینکه این کمپانی بتواند وب سایت.را در سالهای بعد حمایت و مسائل فنی آن را حل یا به روز رسانی کند.

خوشبختانه تیم تخصصی آنلاینر با تجربه بلند مدت و شناخته شده خویش در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و … مشتریان خویش را در طی این سنه ها خوشنود نگه داشته است.

منبع:

https://avashtech.com/support-site/





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: