ویژگی یک محتوا خوب برای شبکه های اجتماعی
نوشته شده توسط : ساحل
ویژگی یک محتوا خوب برای شبکه های اجتماعی

زمانی که ما از اهمیت محتوا و فرآوری درونمایه در کسب و کارهای امروزی گفتگو می کنیم، باید به چند نکته پروا داشته باشیم لغایت محتوای فرآوری شده ما، محتوای خوب و مناسبی باشد. در غیر این چهره محتوای تولید شده عقیده مخاطبین را جلب نخواهد کرد و ما در رسیدن به منظور خویش دچار مشکل خواهیم شد. در این مقاله منظور داریم لغایت خاصیت های اصلی یک محتوای خوب را مورد بررسی قرار دهیم.

مخاطبان محتوای خوب
اولین نکته ای که در رابطه با فرآوری محتوای خوب می بایست در ارتباط با آن تفکر کرد، این مسئله می باشد که مخاطبان یک محتوای خوب چه کسانی هستند و به طور کلی منظور از تولید محتوای خوب چیست، قصد ما از تولید محتوا چیست، با فرآوری محتوا در نظر داریم چه مخاطبینی را جذب کنیم، مخاطبین باره عقیده ما به پیگیری چه گونه محتوایی هستند.

ویژگی های اصلی فرآوری محتوای خوب

ما پیش از اینکه بخواهیم در رابطه با ویژگی های اصلی محتوای خوب گفتگو کنیم، می بایست جامعه قصد و مخاطبان مورد نظر خویش را مشخص نموده و آنها را موشکافی و رسیدگی نماییم الی متوجه شویم برای دست یافتن به آنها چه کار و جنبش هایی را باید صورت بدهیم.

محتوای هدفمند
اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوا باید در عقیده داشته باشیم و جزء خاصیت های اصلی محتوای خوب می باشد، این مسئله است که درونمایه هدفمند باشد. هدف این است که ما برای فرآوری درونمایه باید هدف خویش را مشخص کنیم و باید تمام کوشش خود را اتمام دهیم الی محتوای تولید شده، دربایستن بیننده در هر مقوله ای را برطرف کند. زمانی که تصمیم به تولید محتوا گرفته می شود، ما به عنوان سازمان و یا مدیر سایت، باید قصد خود را از فرآوری محتوا به روشنی مشخص کنیم. منظور ما باید برطرف کردن نیاز مخاطبمان باشد. تنها در این چهره می توانیم نظر مخاطبین را جلب کنیم.

ویژگی های اصلی فرآوری محتوای خوب

مخاطب زمانی که تصمیم می گیرد از محتوای ارائه شده از سوی ما سهم بگیرد، در واقع تصمیم گرفته است وقت و زمان خود را بر روی این درونمایه صرف کند. فلذا محتوای فرآوری شده ما باید به گونه ای باشد که در ته بیننده از صرف وقت و هزینه بابت این محتوا، خوشنودی کامل را داشته باشد.

محتوای دست اول
دومین ویژگی یک محتوای خوب، این مسئله است که محتوا دست اول باشد. یعنی محتوا کپی شده نباشد. زمانی که شما از محتواهای سایرین کاربرد می کنید و به راستی محتوای آنها را کپی می کنید. در حال ضربه زدن به تکاپو های خود هستید.

در تولید محتوا همش خلاقیت حرف نخست را می زند. بیننده زمانی که با محتوای خوب، پسین و به اتفاق با خلاقیت رو به رو می شود، به سرعت جذب آن می شود. فلذا باید تمام سعی خود را بر این نکته متمرکز نماییم که محتواهای ما در هر زمینه ای که باشند و با هر هدفی که نگارش می شوند، می بایست به اتفاق با خلاقیت و ابتکار باشند. شما هر زمانی که هدف داشته باشید در رابطه با هر موضوعی، شروع به فرآوری درونمایه کنید، مطمئن باشید در این دنیای کبیر اینترنت حتما درباره آن موضوع محتواهای بسیاری وجود دارد. یعنی این که موضوعات همگی تکراری هستند. زمانی که موضوعات تکراری می شوند، فقط در صورتی محتوای شما مورد پروا پیمان می گیرد که نسبت به دیگر محتواها ویژگی های پدیدار دیگری داشته باشد.

محتوای خوب، محتوایی است که برای فرآوری آن اندیشه شده و قبل از شروع به فرآوری محتوا، تمام جوانب باره رسیدگی پیمان گرفته باشد. محتوای دیگر سایت ها در این سوژه خاص مورد رسیدگی قرار گیرد و محتوای فرآوری شده در عین کارآمدی همراه با خلاقیت و نوآوری باشد.

محتوای باکیفیت
بعد از اینکه قصد از تولید محتوا مشخص شد و برای فرآوری آن خلاقیت مد نظر قرار گرفت. ویژگی بعدی یک محتوای خوب، کیفیت آن است. هر محتوایی اگر به اتفاق با بالاترین کیفیت نباشد، قطعا در برقراری پیوستگی با مخاطب مبتلا دشوار خواهد شد. در پروسه فرآوری محتوا، شما باید تمام سعی خویش را کنید که محتوای تولید شده شما همراه با بالاترین کیفیت باشد. حتما برای شما هم این سوال قبل می آید که هدف از کیفیت چه مسائلی می باشند.

برای مثال در هنگام تولید محتوای متنی، شما می بایست حتما از جملات کوتاهی و پاراگراف های اختصار کاربرد کنید، به زبان خیلی ساده نوشتار خویش را بنویسید، از زیاده گویی و پیچیده گویی پرهیز کنید و مهمترین نکته در مورد تولید محتوای متنی، رعایت کردن نکات و مسائل سئو می باشد. به سئو باید پروا بسیار داشته باشید. برای اینکه مهمترین نکته برای ارتقا رتبه سایت شما، سئو می باشد. البته این بدین معنی نیست که فقط توجه خویش را معطوف به سئو کنید و از مخاطب غافل شوید. بلکه شما قطعا می بایست محتوای خوب برای بیننده بنویسید و در آن سئو را رعایت کنید.

ویژگی های اصلی فرآوری محتوای خوب

یا درباره فرآوری محتوای ویدئویی، کیفیت ویدئو شما باید بالا باشد. نحوه انتقال مفهوم باره نظر شما می بایست به اتفاق با خلاقیت و زیبایی باشد. امروزه ویدئو پرمخاطب ترین نوع محتواست. پس شما می توانید با فرآوری محتوای ویدئویی به اتفاق با ویژگی های یک محتوای خوب که در این مقاله به آن اشاره کردیم و در رابطه با آن گفتگو کردیم، شمار بسیار زیادی از مخاطبین را به سوی خویش جذب کنید.

در این نوشتار ما متوجه شدیم که یک محتوای خوب می بایست چه خاصیت هایی داشته باشد، به چه نکاتی پروا داشته باشد و از چه مسائلی می بایست اجتناب کند. اما برای جذب مخاطب تنها تولید محتوای خوب و با کیفیت نمی تواند ما را به هدفمان برساند. البته که زیاد ما را به قصد نزدیک می کند، ولی شما می بایست در سطح وسیع و جامع نسبت به کلیه محتواهای فرآوری شده خویش راهبرد مشخص و معینی داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: